- Honda Clarity Fuel Cell
- Η Honda πρωτοπόρος στην τεχνολογία του μέλλοντος!
Η Honda, πρωτοπόρος στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου αποκάλυψε την επόμενη γενιά του Clarity Fuel Cell στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκυο. Ενσωματώνοντας τις πιο προηγμένες τεχνολογίες Honda, το υδρογονοκίνητο Clarity Fuel Cell είναι το παγκοσμίως πρώτο sedan όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής που φιλοξενεί ολόκληρη τη συστοιχία κυψελών καυσίμου και το σύστημα κίνησης στο χώρο που συνήθως προορίζεται για τον κινητήρα και το κιβώτιο.
Το εξωτερικό του Clarity Fuel Cell διαθέτει μία επιβλητική παρουσία στο δρόμο, διατηρώντας παράλληλα ένα ισχυρό, αεροδυναμικό προφίλ. Τα φωτιστικά σώματα LED και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών ολοκληρώνουν την εμφάνιση. Το προηγμένο εσωτερικό του Clarity Fuel Cell έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει στον οδηγό ένα ξεκούραστο και άνετο περιβάλλον. Απλό και εξαιρετικά ευρύχωρο, το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο με premium, φιλικά προς το χρήστη υλικά που κάνουν την οδήγηση μία πολυαναμενόμενη και απολαυστική εμπειρία.
Η χωροταξία του Clarity Fuel Cell είναι εμπνευσμένη από την ανθρωποκεντρική φιλοσοφία της Honda ‘man maximum, machine minimum’. Ελαχιστοποιώντας το χώρο που καταλαμβάνει το σύστημα κίνησης, η Honda κατάφερε να πετύχει υψηλά επίπεδα ευρυχωρίας για να μπορούν πέντε ενήλικες να ταξιδεύουν με την άνεση που συναντάμε σε ένα sedan όχημα με συμβατικό κινητήρα. Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα κυψελών καυσίμου, οι προηγμένες τεχνολογίες της Honda έχουν διασφαλίσει παγκοσμίως κορυφαία απόδοση των κυψελών καυσίμου. Η βελτίωση είναι άκρως εντυπωσιακή και έχει επιτευχθεί παράλληλα με μία αύξηση της μέγιστης ισχύος του ηλεκτροκινητήρα στα 130 kW (177 ίππων) και μία πυκνότητα ισχύος αυξημένη κατά 60% στα 3,1 kW/L.
Το Clarity Fuel Cell εφοδιάζεται με ένα ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης ικανό να αποθηκεύει αέριο υδρογόνο στα 70 MPa, αυξάνοντας τη μάζα του υδρογόνου που μπορεί να αποθηκευτεί και επεκτείνοντας την αυτονομία του οχήματος. Σε συνδυασμό με το αποδοτικό σύστημα κίνησης και τη μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, το Clarity Fuel Cell πετυχαίνει την καλύτερη αυτονομία στην κατηγορία οχημάτων κυψελών καυσίμου με πάνω από 700 km.
Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει άμεση και δυνατή επιτάχυνση. Λόγω της συνεχώς αυξανόμενης ροπής από τον ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που δεν απαιτεί κιβώτιο μετάδοσης, το Clarity Fuel Cell πετυχαίνει ομαλή επιτάχυνση σε οποιαδήποτε σημείο της κλίμακας, από τη μηδενική μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα. Η Honda προγραμματίζει να παρουσιάσει το μηδενικών ρύπων Clarity Fuel Cell σε περιορισμένο αριθμό Ευρωπαϊκών αγορών το 2016.
Reviews
- Fiat Tipo
- Ολοκαίνουριο μοντέλο στη γκάμα της Fiat
H Fiat επιστρέφει στην κατηγορία των compact sedan αυτοκινήτων. Αυτό γίνεται με το ολοκαίνουριο Tipo που ετοιμάζεται να περάσει στις αγορές. Πρόκειται για ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε από την αρχή σαν σετάν στο Centro Stile Fiat, ενώ για τη δημιουργία του εργάστηκε μια ομάδα περισσότερων από 2.000 ανθρώπους κατά τη διάρκεια της τριετούς εξέλιξής του. Το μοντέλο καταφέρνει να συνδυάζει τις σύγχρονες γραμμές των σετάν με τον επιθετικό χαρακτήρα διαθέτοντας σωρεία σύγχρονων σχεδιαστικών καινοτομιών. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα. Η χρήση χρωμίου δημιουργεί ένα ξεχωριστό μοτίβο, πάνω στο οποίο εμφανίζεται το λογότυπο της Fiat. Το ξεχωριστό ιταλικό στιλ εκφράζεται επίσης στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου ο αρμονικά σχεδιασμένος τρίτος όγκος φιλοξενεί τα μεγάλα φωτιστικά σώματα.
Οι διαστάσεις του: 4,54 μ. μήκος Χ 1,78 μ. πλάτος , Χ 1,49 μ. ύψος και με 520 λίτρα χώρο αποσκευών προδιαθέτουν για εντυπωσιακούς εσωτερικούς χώρους για οδηγό και επιβάτες. Κάτι που επιβεβαιώνεται από το μέγεθος του εσωτερικού χώρου που είναι αρκετά μεγάλος για να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες. Διαθέτει τον καλύτερο χώρο για τη θέση των ποδιών, στην κατηγορία του, χώρο αποσκευών 520 λίτρων και εξαιρετική εργονομία οδήγησης. Όλα τα χειριστήρια βρίσκονται στη σωστή θέση, έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να τα φτάσει εύκολα ενώ πολλοί χώροι φύλαξης βρίσκονται διάσπαρτοι στο χώρο.
Η αρχική γκάμα των κινητήρων ξεκινά με τον 14άρη των 95 ίππων ενώ στη συνέχεια ακολουθεί ο 1,6 λίτρων με τους 110 ενώ διαθέσιμοι είναι και άλλοι δύο πετρελαιοκινητήρες. Ο πρώτος στα 1,3 λίτρα με 95 ίππους και ο δεύτερος στα 1,6 λίτρα με 120 ίππους. Κινητήρες που συνδυάζονται τόσο με αυτόματο κιβώτιο όσο και με κιβώτιο με διπλό συμπλέκτη ανάλογα με την έκδοση. To νέο Tipo θα έχει στη διάθεση του μια πλούσια λίστα στο βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό, τόσο στο χώρο της άνεσης όσο και της ασφάλειας. Μεταξύ αυτών και η διαθεσιμότητα του συστήματος UconnectTM, που είναι εφοδιασμένο με μία έγχρωμη οθόνη αφής 5'', σύστημα hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής, θύρες AUX και USB, χειριστήρια στο τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom. Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το πρώτης γενιάς Tipo παρουσιάστηκε το 1988 και αποτέλεσε την αρχή για μια εντελώς νέα εποχή στην ιστορία της Ιταλικής εταιρείας ενώ κέρδισε μια σειρά από βραβεία, με σημαντικότερο τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς του 1989.
- Toyota Auris
- Mε τεχνολογικές και σχεδιαστικές αλλαγές. Η Κυπριακή αγορά έχει το προνόμιο να είναι από τις πρώτες αγορές που έχουν στην διάθεση τους το Νέο Toyota Auris. Πρόκειται για το μοντέλο που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην έκθεση της Γενεύης.
Το Νέο Auris, περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές στο εμπρός τμήμα του μοντέλου, νέα άκρως ενδιαφέροντα μηχανικά σύνολα καθώς και νέα συστήματα ασφαλείας και πολυμέσων.
Εμφανισιακά το Νέο Auris διαθέτει ένα πιο premium χαρακτήρα, με ένα σύγχρονο και τολμηρό σχεδιασμό. Με επιθετική διάθεση για να ξεχωρίζει. Χαμηλό, sport στήσιμο και ο καλύτερος αεροδυναμικός συντελεστής (Cd 0.28) στην κατηγορία του, σας χαρίζουν δυνατή αίσθηση αυτοπεποίθησης και απόλυτο έλεγχο σε κάθε διαδρομή. Στο μπροστινό μέρος την παράσταση κλέβουν τα LED φωτιστικά σώματα και η πιο τονισμένη γρίλια της οποίας το χαμηλότερο μέρος, καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του αυτοκινήτου. Ίδια είναι τα highlights και του πίσω μέρους, αφού και πάλι έχουν επιλεγεί LED πίσω φωτιστικά σώματα ενώ ο προφυλακτήρας είναι ελαφρώς πιο μυώδης.
Το εσωτερικό του Νέου Auris χαρακτηρίζεται από καινοτομία. Η οριζόντια διάταξη του ταμπλό, που διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα, προσφέρει συγκεντρωμένες όλες τις κύριες λειτουργίες στον οδηγό, επιτρέποντάς του εύκολη πρόσβαση, σε κάθε κίνηση, κάθε στιγμή. Εκπληκτικά όργανα αφής με έγχρωμη οθόνη κρυστάλλων TFT 4,2’’, μοναδική στην κατηγορία, που προβάλει και τη λειτουργία Toyota Safety Sense. Χάρη στο προηγμένο σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 7’’, βλέπετε χρήσιμες πληροφορίες για το ταξίδι σας, δίνετε εντολές πλοήγησης, ακούτε μουσική, ενώ ένας νέος κόσμος συνδεσιμότητας είναι στη διάθεσή σας, σαν να έχετε ένα tablet στο αυτοκίνητό σας. Υψηλή ποιότητα που αντανακλάται σε κάθε λεπτομέρεια και σας ταξιδεύει στο μέλλον.
Το Νέο Toyota Auris, προσφέρει την πληρέστερη γκάμα κινητήρων, καθώς είναι διαθέσιμο σε υβριδικό, βενζίνης, turbo, και diesel.
Η σημαντικότερη εξέλιξη στον τομέα αυτό, είναι ο νέος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 λίτρων που προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Multidrive S, ή 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο. Η μέση κατανάλωση του κινητήρα είναι 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων είναι 106 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Αναβαθμισμένος με νέο turbo, διαφορετικό σχεδιασμό πιστονιών και νέο πλαστικό κάλυμμα κυλινδροκεφαλής (40% ελαφρύτερο σε σχέση με το παρελθόν) είναι ο νέος 1400άρης D-4D που πλέον πληροί τις προδιαγραφές Euro6. O D-4D με τα 90 άλογα του και τα 205 Nm ροπής έχει κατά 20% μειωμένες τριβές και κατά 55% μειωμένες εκπομπές Nox. Η μέση κατανάλωση του ανέρχεται στα 3,4 λίτρα/100χλμ με 89 γρ/χλμ εκπομπές CO2.
Η υβριδική έκδοση με τον 1.800αρη κινητήρα των 136 ίππων, έχει μέση κατανάλωση 3,5 λίτρα/100χλμ και 79 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Επιπλέον, η ενεργητική του ασφάλεια αγγίζει την τελειότητα με το προαιρετικό σύστημα, Toyota Safety Sense που γοητεύει με τις δυνατότητες του. Πρόκειται ίσως για το πιο ολοκληρωμένο και προηγμένο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας στον κόσμο, αποτελώντας πρωτιά στην κατηγορία του! Ένα τόσο πρωτοποριακό σύστημα, που σας υποστηρίζει, προειδοποιεί και προλαμβάνει ώστε να είστε πραγματικά πιο προστατευμένοι από ποτέ.
- FORD MUSTANG
- Ο θρύλος της Ford φτάνει στην Ευρώπη. Η Ford Motor Company ανακοίνωσε ότι το νέο Ford Mustang με επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 5” θα είναι το ταχύτερο μοντέλο μαζικής παραγωγής στην Ευρωπαϊκή ιστορία της Ford. Παράλληλα αποκάλυψε ότι πάνω από 2.500 πελάτες έχουν παραγγείλει τη νέα Ford Mustang από τότε που ξεκίνησαν οι παραγγελίες στην Ευρώπη.
Το νέο Ford Mustang διατίθεται σε εκδόσεις fastback και cabrio με εξατάχυτο μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο, και υιοθετεί κλασικά σχεδιαστικά στοιχεία όπως τρισδιάστατα πίσω φώτα με τρεις μπάρες και μια πρόσοψη με χαρακτηριστική τραπεζοειδή μάσκα που παραπέμπει στα σαγόνια ενός καρχαρία.
Το Ford Mustang– που κυκλοφορεί στην Ευρώπη για πρώτη φορά στην 50χρονη ιστορία του μοντέλου – διατίθεται με κινητήρα Ford 5.0 λίτρων V8 που αποδίδει 421 ίππους και 530 Nm ροπής ή με τον πιο αποδοτικό 2.3 λίτρων EcoBoost που αποδίδει 317 ίππους και ροπή 432 Nm ροπής. Ο 5λιτρος V8 κινητήρας διαθέτει εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο επιταχύνει από στάση στα εκατό χιλιόμετρα σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα. Αντίθετα το Mustang με τον 2.3 λίτρων EcoBoost διαθέτει επίσης μηχανικό κιβώτιο και έχει αντίστοιχη επιτάχυνση στα 5,8 δευτερόλεπτα.
Οι οδηγοί του Ford Mustang μπορούν να βελτιστοποιούν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου τους σύμφωνα με τις επιθυμίες και τις οδηγικές συνθήκες με τα Selectable Drive Modes.
Αυτά ελέγχονται από διθέσιους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και προσαρμόζουν τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας AdvanceTrac, την απόκριση του γκαζιού, τη χαρτογράφηση αλλαγών σχέσεων αυτομάτου κιβωτίου και το σύστημα διεύθυνσης στα προγράμματα Normal, Sport+, Track ή Snow/Wet. Το Selectable Effort Electric Power Assisted Steering επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέγουν Normal, Comfort ή Sport ‘βάρος’ και αίσθηση στο τιμόνι. Παράλληλα, οι κινητήρες υψηλών επιδόσεων του νέου Ford Mustang υποστηρίζονται από ένα στάνταρ Performance Pack στην Ευρώπη που προσφέρει αναβαθμισμένα φρένα και ψύξη για οδήγηση υψηλών ταχυτήτων.
Για πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου στην αγωνιστική πίστα, το Ford Mustang προσφέρει επίσης Track Apps που ελέγχονται μέσω του τιμονιού και προβάλλονται στο ταμπλό οργάνων. Μεταξύ αυτών είναι χρονόμετρο επιτάχυνσης και απόδοση φρένων, που μετρά το χρόνο φρεναρίσματος και την απόσταση από μία προκαθορισμένη ταχύτητα.
Το σύστημα Launch Control που διατίθεται με τον κινητήρα 5.0 V8 με μηχανικό κιβώτιο, κρατά τον κινητήρα σε μία προκαθορισμένη ζώνη στροφών μεταξύ 3.000 rpm και 4.500 rpm με το γκάζι πλήρως πατημένο. Με το άφημα του συμπλέκτη, η κατανομή ροπής στους πίσω τροχούς ελέγχεται για μέγιστη πρόσφυση και σταθερότητα επιταχύνσεων από στάση. Ένα ηλεκτρονικό σύστημα Line Lock που διατίθεται για τον 5.0 V8 χρησιμοποιεί μόνο τα εμπρός φρένα, για να μπορεί ο οδηγός να ζεσταίνει τα πίσω ελαστικά.
Το Ford Mustang χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω για σπορ δυναμική συμπεριφορά και άνεση. Περιλαμβάνεται πίσω ανάρτηση integral-link που βελτιστοποιεί την οδηγική άνεση και τη μηχανική πρόσφυση και γόνατα MacPherson με διπλούς σφαιρικούς συνδέσμους που επιτρέπουν τη χρήση μεγάλων ισχυρών φρένων, χωρίς να επηρεάζεται η αίσθηση του τιμονιού.
Η δομή του αμαξώματος είναι 28% πιο άκαμπτη από της προηγούμενης γενιάς Mustang. Μεταξύ των υλικών ελαφρού βάρους είναι το αλουμίνιο που χρησιμοποιείται στο καπό, τα εμπρός φτερά, την ανάρτηση, το κιβώτιο και τα φρένα. Ατσάλι υψηλής αντοχής, συγκόλληση μέσω λέιζερ και τεχνικές υδρομορφοποίησης συμβάλλουν στο πιο άκαμπτο αμάξωμα προς όφελος της οδηγικής εμπειρίας και της ασφάλειας.
Η Ford ξεκίνησε την παραγωγή των πρώτων μοντέλων Ford Mustang Ευρωπαϊκών προδιαγραφών στο εργοστάσιο του Flat Rock, Michigan, ΗΠΑ, σε 10 εξωτερικές αποχρώσεις και με ζάντες 19 ιντσών, αυτόματους προβολείς HID, διζωνικό έλεγχο κλιματισμού, πίσω φώτα LED και πίσω διαχύτη, στάνταρ. Η λίστα στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης σύστημα ήχου με 9 ηχεία, και σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 2 μέσω φωνητικού ελέγχου και μιας έγχρωμης οθόνης αφής 8-ιντσών.
- Στην Κύπρο το ολοκαίνουριο Mazda CX-3
- Το πολυαναμενόμενο CX-3 βρίσκεται ήδη στους εκθεσιακούς χώρους της Geo Pavlides & Araouzos. Πρόκειται για ένα μοντέλο που τοποθετεί την Mazda στη ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover οχημάτων.
Το νέο Mazda CX-3 διαθέτει όλα εκείνα τα συστατικά για να πετύχει μέσα στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας του. Διαθέτει εντυπωσιακό σχεδιασμό, ποιότητα κατασκευής, συστήματα τελευταίας τεχνολογίας άνεσης και ασφάλειας και οικονομικούς κινητήρες.
Είναι μικρότερο του Mazda CX-5 και σχεδιάστηκε στο στούντιο της Mazda στην Ιαπωνία χρησιμοποιώντας την ίδια «Kodo» σχεδιαστική φιλοσοφία με το επίσης νέο Mazda2. Μοντέλο με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα με μεταξόνιο στα 2.570 χιλιοστά. Όμως, το μήκος του CX-3 είναι μεγαλύτερο κατά 215 χιλιοστά φτάνοντας στα 4.275 χλστ., ενώ είναι και ψηλότερο κατά 55 χλστ., με το ύψος του να φτάνει τα 1.550 χλστ. Στον εξωτερικό σχεδιασμό ξεχωρίζει το μπροστινό μέρος με τη μεγάλη γρίλια και τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα ενώ δυναμικότητα στο όλο σύνολο δίδουν τόσο οι προβολείς ομίχλης και τα νεύρα που χωρίζουν το πλαϊνό μέρος. Στο εσωτερικό του νέου crossover μπορείς να δει κάποιος τις ομοιότητες με το Mazda2 ενώ χαρακτηρίζεται από τις καθαρές σχεδιαστικά γραμμές, την ποιότητα των υλικών αλλά και την εργονομία που προσφέρει. Ξεχωρίζει η μεγάλη «αναδυόμενη» οθόνη του συστήματος infotainment Mazda Connect, το σπορ τριάκτινο τιμόνι, οι κυκλικοί αεραγωγοί και ο μεταλλικός διάκοσμος του χώρου. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, ανάλογα με τον εξοπλισμό, το μοντέλο προσφέρει και σύστημα απεικόνισης στον ανεμοθώρακα (heads-up display). Οι χώροι στο εσωτερικό είναι άκρως ικανοποιητικοί τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες ενώ το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τα 264 λίτρα του χώρου αποσκευών.
Το νέο Mazda CX-3 θα διατίθεται τόσο σε μπροστινοκίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις. Στην Κυπριακή αγορά θα προσφέρεται με δύο κινητήρες, ένα βενζίνης και ένα πετρελαίου. Ο πρώτος είναι ο 2λιτρος SKYACTIV-G, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους με μεικτή κατανάλωση τα 5,8 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα. Ο πετρελαιοκινητήρας θα είναι ο SKYACTIV-D 1.5 λίτρων που αποδίδει 105 ίππους και 220 Nm ροπής και προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη με κίνηση τους δύο τροχούς και χειροκίνητο κιβώτιο ενώ η μεικτή κατανάλωση φτάνει μόλις τα τέσσερα λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα. Η δεύτερη έκδοση είναι τετρακίνητη με αυτόματο κιβώτιο και μέση κατανάλωση στα 5.2 λίτρα.
- MINI John Cooper Works 2015
- H συνέχεια του θρύλου είναι ακόμα πιο συναρπαστική
Ξεχωριστό, εξελιγμένο με σεβασμό στην παράδοση, το μοντέλο καταφέρνει να συνδυάσει τη φιλοσοφία της MINI και τις ασυναγώνιστες επιδόσεις του John Cooper Works. Το ολοκαίνουριο MINI John Cooper Works πήρε το πράσινο φως για την παραγωγή από τον Όμιλο της BMW και περιλαμβάνει την γνήσια αγωνιστική αίσθηση με premium χαρακτηριστικά με την ανανεωμένη προϊοντική ουσία της τελευταίας γενιάς MINI. Ένα αυτοκίνητο που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει μέγιστη διασκεδαστική οδήγηση με χαρισματικές ικανότητες που προέρχονται από τεχνολογίες κινητήρα, ανάρτησης και αεροδυναμικής προερχόμενες απευθείας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στον εξωτερικό σχεδιασμό ξεχωρίζει η αεροδυναμικά βελτιωμένη σχεδίαση του αμαξώματος. Στοιχεία όπως η ειδική εμπρός ποδιά με τους μεγάλους αεραγωγούς ψύξη, η πίσω αεροτομή John Cooper Works και τα πλαϊνά σπόϊλερ προσφέρουν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα από όλες τις απόψεις.
Το μοντέλο είναι εφοδιασμένο με τον ισχυρότερο κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο μαζικής παραγωγής της Βρετανικής premium μάρκας. Πρόκειται για ένα δίλιτρο 1998 κ.εκ, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, αποτέλεσμα της εμπειρίας της μάρκας στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού με βάση την τελευταία γενιά της Τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo. Οι ίπποι φθάνουν τους 231 ενώ η ροπή τα 320Nm. Φθάνει τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 6,3 δευτερόλεπτα με την κατανάλωση να περιορίζεται στα 6,7 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα. Διατίθεται με ενά 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και το 6-τάχυτο σπορ κιβώτιο Steptronic.
Ο οδηγός θα έχει επίσης στη διάθεση του το νέο σύστημα φρένων της Brembo, αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών John Cooper Works Race Spoke ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης Servotronic, Dynamic Stability Control (DSC) με Dynamic Traction Control (DTC), Electronic Differential Lock Control (EDLC) και Performance Control, Dynamic Damper Control διατίθενται προαιρετικά.
Ο μοναδικός χαρακτήρας John Cooper Works κάνει έντονη την παρουσία του και στο εσωτερικό. Μερικά από αυτά είναι τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, τιμόνι John Cooper Works με κουμπιά πολλαπλών λειτουργιών και χειριστήρια αλλαγών (paddles), επιλογέας ταχυτήτων JCW, πεντάλ και υποπόδιο οδηγού από ανοξείδωτο ατσάλι, ανθρακί επένδυση οροφής και πολλά άλλα. Ο στάνταρ εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει εμπρόσθιους και πλευρικούς αερόσακους, αερόσακους οροφής, αυτόματες ζώνες ασφαλείας 3 σημείων σε όλα τα καθίσματα, με προεντατήρες και περιοριστές φορτίου μπροστά, βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτωνISOFIX πίσω και προαιρετικά και στο κάθισμα του συνοδηγού, έλεγχος πίεσης ελαστικών και εν μέρει ενεργό καπό κινητήρα για βελτιστοποιημένη προστασία των πεζών. Παράλληλα το μοντέλο προσφέρει μια μακρά λίστα λειτουργιών στον προεραιτκό εξοπλισμό δίδοντας την ευκαιρία στον υποψήφιο οδηγό να «κτίσει» το δικό του MINI John Cooper Works.
- Το νέο Mazda2 στην Κύπρο.
- Το ολοκαίνουριο supermini της Mazda βρίσκεται στις βιτρίνες της Γεω Παυλίδης & Αραούζος. Το μικρό μοντέλο της ιαπωνικής εταιρίας πρωτοπαρουσιάστηκε στα διάφορα σαλόνια κάτω από το πρωτότυπο Hazumi, το οποίο υπήρξε ο προάγγελος του μοντέλου παραγωγής. Σχεδιαστικά, το νέο Mazda 2 ενσωματώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo» και φυσικά πολλά από τα στοιχεία τα έχουμε συναντήσει και σε άλλα μοντέλα της γκάμας όπως το Mazda 3 και Mazda 6.
Η γραμμές και τα σχήματα του σχεδιασμού KODO – Soul of Motion - αντιπροσωπεύουν την ενέργεια και τη δυναμικότητα των αυτοκινήτων της Mazda. Η φιλοσοφία αυτή πηγάζει μέσα από τα πολλά χρόνια δοκιμών και εξέλιξης που μετράει η Mazda. Η μεγάλη μπροστινή μάσκα, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και οι νερώσεις του καπό είναι μόνο μερικά στοιχεία που προσδίδουν δυναμισμό στο ολοκαίνουριο Mazda2.
Εντελώς ανανεωμένο είναι και το εσωτερικό του Mazda 2. Η βελτίωση είναι τεράστια σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου, τόσο όσον αφορά τη σχεδίαση όσο και την ποιότητα κατασκευής. Χώρος όπου δεσπόζει η οθόνη πολυμέσων την οποία ελέγχεις μέσω ενός περιστροφικού χειριστηρίου δίπλα στο χειρόφρενο. Στα highlights περιλαμβάνεται και το head-up display, κάτι που δεν συναντούμε σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Παράλληλα, στον πίνακα οργάνων ξεχωρίζει το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο με το ψηφιακό ταχύμετρο στο κάτω μέρος. Με μήκος 4.06 μέτρα και πλάτος 1.695 μέτρα, το νέο Mazda2 ξεχωρίζει και για τους άφθονούς χώρους που προσφέρει στους επιβάτες του ενώ ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 280 λίτρα. Διαστάσεις που έχουν άμεσο αντίκτυπο και στο δρόμο αφού δίδουν την αίσθηση στον οδηγό ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.
Το μοντέλο παρουσιάζεται στην Κυπριακή αγορά σε εκδόσεις με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 75 και 90 ίππους καθώς και με ένα ίδιας χωρητικότητας diesel κινητήρα με απόδοση 105 ίππων. Πιο συγκεκριμένα, στη βάση της γκάμας θα βρεθεί ο βενζινοκινητήρας SkyActiv G με απόδοση 75 ίππων και 135 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων η τιμή μέσης κατανάλωσης φτάνει τα 4,7 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 110 γρ./χλμ. Ο ίδιος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με 90 ίππους με 148 Nm ροπής, προσφέροντας τη δυνατότητα επιλογής ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων. Σε αυτήν την περίπτωση η μέση τιμή κατανάλωσης ανέρχεται σε 4,8 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, η γκάμα για την Κυπριακή αγορά περιλαμβάνει και τη μοναδική πετρελαιοκίνητη έκδοση στα 1,5 λίτρα. Ο SkyActiv D θα προσφέρει ισχύ 105 ίππων και 220 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων η μέση τιμή κατανάλωσης περιορίζεται σε 3,4 λίτρα.
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το νέο Mazda2, έχει πρόσφατα κερδίσει ένα από τα πιο σημαντικά βραβεία της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας, το 2014 Χρυσό Τιμόνι στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Το Golden Steering Wheel είναι ένα βραβείο αυτοκινήτων οργανώνεται από τη γερμανική Κυριακάτικη εφημερίδα Bild am Sonntag και το περιοδικό αυτοκινήτων Auto Bild. Το καλύτερο νέο αυτοκίνητο σε κάθε κατηγορία καθορίζεται μέσω ενός συνδυασμού της ψηφοφορίας αναγνώστη και αξιολογήσεις από μια επιτροπή κριτών αποτελούμενη από δημοσιογράφους του ειδικού τύπου και άλλα.
Το νέο Mazda2 ήταν το μόνο ιαπωνικό όχημα για να λάβει ένα βραβείο σε κάθε κατηγορία φέτος. Είναι η τέταρτη φορά που ένα Mazda κερδίζει τον εν λόγο βραβείο, Το Mazda 323 πήρε το βραβείο το 1985 και το 1989, και το Mazda 626 κέρδισε το 1992.
- Ford Focus RS
- To γρηγορότερο Ford Focus παραγωγής
Η Ford συνεχίζει την παράδοση παρουσιάζοντας το νέο Ford Focus RS. Το γρηγορότερο Focus παραγωγής που φέρει σωρεία τεχνολογικών και σχεδιαστικών καινοτομιών. Το μοντέλο είναι προϊόν εξέλιξης μιας ομάδας μηχανικών του Ford Performance σε Ευρώπη και ΗΠΑ, με τη μεγαλύτερη καινοτομία να είναι η τετρακίνηση. Το νέο Focus RS είναι εφοδιασμένο με το καινοτόμο Ford Performance All-Wheel-Drive, προσφέροντας κορυφαία ταχύτητα στο στρίψιμο, θρυλικές επιδόσεις και απαράμιλλη οδηγική απόλαυση. Είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που αποκαλύπτεται στο πλαίσιο μιας νέας εποχής επιδόσεων Ford όπου πάνω από 12 οχήματα υψηλών επιδόσεων θα λανσαριστούν για πελάτες σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2020.
Ήδη το Focus RS βρίσκεται στην τρίτη του γενιά, με τα προηγούμενα δύο να παρουσιάζονται το 2002 και το 2009. Επίσης, θα είναι το 30ο αυτοκίνητο με το θρυλικό έμβλημα RS, συνεχιστής της παράδοσης πρωτοποριακών οχημάτων όπως το 16βάλβιδο 1970 Escort RS1600, το υπερτροφοδοτούμενο Sierra RS Cosworth του 1985 με την επαναστατική αεροδυναμική, αλλά και το 4x4 1992 Escort RS Cosworth.
Η εξωτερική σχεδίαση του Focus RS είναι εντυπωσιακή και λειτουργική, με πιο δυναμικό και μυώδη χαρακτήρα. Βασισμένο στο νέο Focus, το RS υιοθετεί μία δυναμική φυσιογνωμία με τολμηρή τραπεζοειδή μάσκα πάνω από το βαθύ εμπρός σπόιλερ που φέρει το μεγαλύτερο δυνατό άνοιγμα για την ψύξη του κινητήρα. Το στήσιμο του αυτοκινήτου τονίζεται από τις ποδιές και τα μεγάλα ανοίγματα στα πλευρά, που τροφοδοτούν τους αεραγωγούς ψύξης φρένων και φιλοξενούν τους προβολείς ομίχλης.
Πίσω, κυριαρχεί ο μεγάλος διαχύτης που βελτιστοποιεί τη ροή αέρα στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου για μείωση της αντίστασης, ενώ ενσωματώνει τις διπλές απολήξεις υψηλής απόδοσης και, σε Ευρώπη και Ασία, ένα διαφανή, κεντρικό προβολέα ομίχλης. Η αεροτομή οροφής εντάσσεται στο σχήμα του αυτοκινήτου, ενώ τα πλαϊνά πάνελ στο χρώμα του αμαξώματος περιλαμβάνουν ένα διακριτικό λογότυπο RS. Το δυναμικό προφίλ τονίζουν τα ανάγλυφα πλαϊνά σπόϊλερ και οι φουσκωμένοι θόλοι που φιλοξενούν πολυακτινικές ζάντες αλουμινίου RS 19 ιντσών.
Στο εσωτερικό, η ανασχεδιασμένη διάταξη των χειριστηρίων του Focus είναι πιο απλή και φιλική προς το χρήστη. Η συνδεσιμότητα SYNC επιτρέπει πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και κινητών τηλεφώνων μέσω φωνητικού ελέγχου και μιας έγχρωμης, υψηλής ανάλυσης οθόνης αφής 8 ιντσών. Ο σπορ χαρακτήρας του RS αντανακλάται και με τα μερικώς δερμάτινα σπορ καθίσματα Recaro που ξεχωρίζουν στο cockpit. Τα διάσημα RS Recaro καθίσματα με αυθεντικά υφασμάτινα πάνελ από μικρο-ίνες προσφέρονται προαιρετικά σε Ευρώπη και Ασία.
Ο σπορ χαρακτήρας ενισχύεται επίσης και από ένα νέο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και στεφάνη από μαλακό δέρμα, αλουμινένια πεντάλ, και μοναδικά γραφικά στον κεντρικό πίνακα οργάνων. Μία πρόσθετη σειρά οργάνων πάνω από την κεντρική κονσόλα προβάλλουν την πίεση του υπερσυμπιεστή, τη θερμοκρασία λαδιού και την πίεση λαδιού. Σε όλη την καμπίνα, το χαρακτηριστικό μπλε θέμα RS απηχείται στη ραφή των καθισμάτων, στο τιμόνι, στα πατάκια, την επένδυση εσωτερικού, στο έγχρωμο γραφικό και στον επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και μέσω του ίδιου του λογότυπου RS, που αποτυπώνεται στα καθίσματα, το τιμόνι και τα διακοσμητικά των πλαϊνών σπόϊλερ.
Η τεχνολογία EcoBoost της Ford χαρακτηρίζει το Focus RS όπως και όλα σχεδόν τα νέα μοντέλα Ford. Ο 2.3 EcoBoost προσφέρει επίπεδα ισχύος και ροπής που μεταφράζονται σε εντυπωσιακή επιτάχυνση όταν συνδυάζονται με την εξαιρετική πρόσφυση λόγω του AWD. Με προοπτική να αποδίδει πάνω από 320 PS, αυτή η μονάδα μοιράζεται τη ίδια βασική δομή με τον αλουμινένιο, τετρακύλινδρο κινητήρα 2.3L της νέας Mustang. Ωστόσο, ο κινητήρας έχει αναβαθμιστεί σημαντικά με ένα ολοκληρωμένο πακέτο σχεδιαστικών αλλαγών. Μέγιστη προτεραιότητα δόθηκε επίσης στην ψύξη του κινητήρα. Συγκεκριμένα, οι μηχανικοί δημιούργησαν πρόσθετο χώρο στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου για να τοποθετήσουν ένα πολύ μεγαλύτερο ψυγείο – το μεγαλύτερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Focus – το οποίο ανταποκρίνεται στη σκληρή χρήση σε πίστα.
Οι συναρπαστικές επιδόσεις απαιτούν ένα συναρπαστικό ήχο. Οι μηχανικοί της Ford Performance ρύθμισαν το RS έτσι ώστε να παράγει έναν απολαυστικό σπορ ήχο στη γρήγορη οδήγηση, με όλα τα σκασίματα και βρυχηθμούς που αποτελούν σήμα κατατεθέν ενός RS. Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει βελτιστοποιηθεί για τους ενθουσιώδεις οδηγούς με ένα πιο κοντό επιλογέα ώστε να επιτυγχάνονται ταχύτερες και πιο ακριβείς αλλαγές.
Το νέο Focus RS αξιοποιεί το καινοτόμο Ford Performance All-Wheel-Drive με Dynamic Torque Vectoring για να προσφέρει νέα επίπεδα οδικής συμπεριφοράς και οδηγικής απόλαυσης, συνδυάζοντας εξαιρετικό κράτημα και πρόσφυση με απαράμιλλη ευελιξία και ταχύτητα στις στροφές. Το σύστημα Ford Performance AWD βασίζεται σε δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες σε κάθε άκρο του πίσω συστήματος κίνησης. Αυτοί διαχειρίζονται την κατανομή ροπής εμπρός / πίσω του αυτοκινήτου και παράλληλα ελέγχουν την κατανομή ροπής στον πίσω άξονα – η δυνατότητα κατανομής ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών (torque vectoring), έχει θεαματικά αποτελέσματα στη συμπεριφορά και στην ευστάθεια στο στρίψιμο. Το AWD σύστημα έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση – με πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά το 1 g - και υψηλή ταχύτητα στριψίματος και επιτάχυνση στην έξοδο από μία στροφή. Με ουδέτερη και προσαρμοζόμενη συμπεριφορά στο όριο και ικανότητα ελεγχόμενων υπερστροφών ισχύος (drift) στην πίστα, το Focus RS προσφέρει την απόλυτη οδηγική απόλαυση.
Παρόν και συστήματα όπως το Auto-Start-Stop, που προσφέρει μειωμένες εκπομπές CO2 συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, προβολείς Bi-Xenon HID, Adaptive Front Lighting, τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος Active City Stop που λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 km/h και πολλά άλλα.
Το νέο Focus RS είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία των RS που θα πωλείται σε όλο τον κόσμο και θα παράγεται για όλες τις αγορές στο εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis, Γερμανία, ξεκινώντας από τα τέλη της χρονιάς
- Audi TT
- Η τρίτη γενιά βρίσκεται ήδη στην Κύπρο
Το επιβλητικό ΤΤ κόβει ανάσες χάρη στην άψογη σχεδίαση του, την οδηγική δυναμική ενός αμιγώς αγωνιστικού αυτοκινήτου αλλά και την επαναστατική, πλήρως ψηφιακή του καμπίνα. Οι συνολικές του διαστάσεις (μήκος 4,18 μ) έχουν διαφοροποιηθεί ελαφρώς, με την κυριότερη αλλαγή να εντοπίζεται στην αύξηση του μεταξονίου (στα 2,51μ). Οι σχεδιαστές της Audi βασίστηκαν μεν στο σχεδιασμό του πρωτότυπου, το φρεσκάρισαν ωστόσο με νέες πινελιές, προσδίδοντας του ακόμα περισσότερη δυναμική.
Το Audi ΤΤ διατίθεται προαιρετικά με προβολείς LED ή με τεχνολογία Matrix LED στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα που ρυθμίζονται ξεχωριστά ώστε να παράγουν μια υψηλή δέσμη προβολέα. Τα φλας φωτίζονται διαδοχικά στην κατεύθυνση που ο οδηγός θέλει να στρίψει. Διαχωριστικά που προβάλλουν τα φώτα ημέρας προσδίδουν μια ιδιαίτερη μορφή στους προβολείς, ενώ η σχάρα πίσω είναι μονίμως φωτισμένη.
Το αμάξωμα του ΤΤ αντιπροσωπεύει την νέα εξέλιξη του Audi Space Frame (ASF). Στο μπροστινό μέρος καθώς και στο πάτωμα της καμπίνας έχουν ενσωματωθεί κράματα από χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής αλλά και συνάμα ελαφρά, ενώ η υπερκατασκευή της καμπίνας καθώς και το εξωτερικό κέλυφος αλλά και τα παρελκόμενα είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο.
Με χειροκίνητο κιβώτιο και με χαμηλό απόβαρο στα 1230 κιλά, το TT 2.0 TFSI σπάει νέα ρεκόρ αεροδυναμικής. Στην έκδοση S ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης περιορίζεται στα 0.29. Αρχικά το TT θα διατίθεται σε δυο εκδόσεις υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, 2.0 TDI και 2.0 TFSI. Και οι δυο παρέχουν ακόμη μεγαλύτερη ισχύ και απόδοση από προηγούμενους κινητήρες. Ο δε πετρελαιοκινητήρας αποτελεί σημείο αναφοράς στην εν λόγω κατηγορία αυτοκινήτων, αφού η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα μόλις 4.2 λ/100χλμ, οι δε εκπομπές ρύπων στα 110 γρ/χλ. Διαθέσιμοι κινητήρες για το μοντέλο είναι οι 2.0 TFSI και 2.0 TFSI quattro με 230 ίππους και ο 2.0 TDI ultra με 184 ίππους. Ο βενζινοκινητήρας μπορεί να συνδυαστεί είτε με το αυτόματο S tronic έξι σχέσεων και δυνατότητα συνδυασμού με αυτόματη τετρακίνηση quattro. Ο υδραυλικός συμπλέκτης πολλαπλών δίσκων είναι σχεδιασμένος ώστε να παρέχει τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση, ανεβάζοντας τη σταθερότητα και την οδηγική απόλαυση σε νέα ύψη. Η διαχείριση του συμπλέκτη έχει ενσωματωθεί στο σύστημα δυναμικής οδήγησης Audi drive select και διατίθεται στο σταθερό εξοπλισμό. Το σύστημα αυτό επιτρέπει στον οδηγό να χειρίζεται βασικές λειτουργίες σε πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις. Στο αμάξωμα τώρα, όπου το ΤΤ χαρίζει πολλές ατραξιόν, όπως progressive steering, πίσω ανάρτηση με τέσσερις κρίκους, ισχυρότατα φρένα και σύστημα Electronic Stabilization Control. Το τελευταίο διαθέτει σύστημα ανακατανομής της ροπής που ενεργοποιείται στις απότομες στροφές.
Το εσωτερικό φέρει ύφος σπορ διακριτικό. Τα ελαφρά και σπορ καθίσματα είναι τοποθετημένα χαμηλά. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φθάνει τα 305 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα ο διαθέσιμος χώρος φθάνει στα 712 λίτρα. Ο κλιματισμός είναι πλήρως ενσωματωμένος. Με βασικό γνώμονα την άνεση του οδηγού, το εικονικό πιλοτήριο στο νέο ΤΤ αντικαθιστά τόσο το ταμπλό οργάνων όσο και την οθόνη ΜΜΙ. Με το πάτημα κουμπιού στην οθόνη 12,3 ιντζών ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις δυο διαφορετικές λειτουργίες προβολής. Έτσι, μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε πιο παραδοσιακή απεικόνιση με ταχύμετρο και στροφόμετρο ή να διαλέξει τη λειτουργία Infotainment με το χάρτη πλοήγησης. Το τερματικό ΜΜΙ στην κονσόλα διαθέτει μόνο έξι βασικά πλήκτρα, και ενσωματώνει σύστημα πλοήγησης MMI navigation plus με τεχνολογία smart touch wheel. Το χειριστήριο αφής επιτρέπει στον οδηγό να ζουμάρει στο χάρτη πλοήγησης ή και να πληκτρολογεί χαρακτήρες. Η διαρρύθμιση του μενού παραπέμπει σε smart phone και περιλαμβάνει λειτουργία αναζήτησης.
Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης, αυτά περιλαμβάνουν Audi side assist, Audi active lane assist καθώς και αναγνώριση πινακίδων με απεικόνιση του περιβάλλοντα χώρου. Βέβαια η μονάδα MMI navigation plus αποτελεί το αποκορύφωμα του πακέτου infotainment. Επιπλέον το ΤΤ εξοπλίζεται με ασύρματη σύνδεση υψηλής ταχύτητας LTE. Τέλος, το σύστημα Bang & Olufsen ενθουσιάζει με την ποιότητα ήχου.
- New Porsche Cayenne
- Σημαντικά αναβαθμισμένη η Porsche Cayenne
Με αλλαγές στην εμφάνιση, τροποποιήσεις στις τεχνικές προδιαγραφές της, προσθήκη νέων κινητήρων και εκδόσεων παρουσιάζεται η ανανεωμένη εκδοχή της Cayenne. Οι άνθρωποι της Porsche αποκάλυψαν την ανανεωμένη μορφή του Cayenne στο πρόσφατο σαλόνι αυτοκινήτου του Παρισιού ενώ μόλις πριν λίγες μέρες έκανε την εμφάνιση του και στην Κύπρο.
Οι σχεδιαστές της εταιρείες προχώρησαν σε αρκετές αισθητικές αλλαγές στον εξωτερικό σχεδιασμό ενώ εντοπίζονται και πολλά κοινά στοιχεία με τη μικρότερη Macan, στοχεύοντας στη συνέχιση μιας κοινής σχεδιαστικής ταυτότητας με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Σημαντικότερες τροποποιήσεις είναι, μεταξύ άλλων, ο ανασχεδιασμός της γρίλιας της μάσκας, του προφυλακτήρα, των φωτιστικών σωμάτων και του καπό και των αεραγωγών, με το τελικό αποτέλεσμα να προσδίδει στην Cayenne περισσότερο δυναμισμό και σπορ χαρακτήρα. Οι εκδόσεις Diesel, S και S E-Hybrid διαθέτουν προβολείς τεχνολογίας Bi-Xenon με φώτα ημέρας LED τεσσάρων σημείων. Η ναυαρχίδα Cayenne Turbo, πάλι, εξοπλίζεται με προβολείς LED με το σύστημα Porsche Dynamic Light System (PDLS). Στο πίσω τμήμα της ανανεωμένης Cayenne υπάρχουν μικρότερα φωτιστικά σώμα, νέος προφυλακτήρας και οι καινούργιες απολήξεις της εξάτμισης.
Νέα στοιχεία έχουν προστεθεί και στον εσωτερικό χώρο με γνώμονα πάντα την όσο δυνατή καλύτερη εργονομία και την αισθητική. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά από ένα μοντέλο που διατηρεί τα σκήπτρα στην κατηγορία στους τομείς αυτούς! Από τις μικρές αλλά ουσιαστικές διαφοροποιήσεις δεσπόζει το νέο πολύ-λειτουργικό σπορ τιμόνι με paddles αλλαγής ταχυτήτων, το οποίο προέρχεται από την 918 Spyder ενώ έχουν τοποθετηθεί καινούρια πίσω καθίσματα, τα οποία προαιρετικά είναι θερμαινόμενα.
Βελτιωμένο είναι το σύστημα «auto stop-start function plus», όπως και η θερμική διαχείριση των κινητήρων, ενώ για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται ενεργά πτερύγια αέρα σε ένα SUV, κάτι που βελτιστοποιεί την αεροδυναμική και κατά συνέπεια την κατανάλωση. Νέα ρύθμιση διαθέτει και το πλαίσιο, με την Porsche να υπόσχεται ακόμα υψηλότερα επίπεδα άνεσης, δίχως να θυσιαστεί ο δυναμισμός της Cayenne.
Όμως, ο τομέας που κλέβει την παράσταση στην ανανέωση του εκπληκτικού SUV της Porsche δεν είναι άλλος από τους κινητήρες. Το παρόν τους δίδουν οι γνωστές εκδόσεις S, Turbo, Diesel και S Diesel τις οποίες όμως τώρα συμπληρώνει η παρουσία μιας νέας plug-in υβριδικής έκδοσης η οποία ακολουθεί το παράδειγμα της αντίστοιχης έκδοσης της Panamera S E-Hybrid. Η τελευταία χρησιμοποιεί το ίδιο παράλληλο plug-in hybrid σύστημα με την Panamera και αποτελείται από ένα ηλεκτρικό κινητήρα 95 ίππων και ένα 3λιτρο V6 turbo κινητήρα βενζίνης. Η συνδυαστική ισχύς του συστήματος είναι 416 ίπποι στις 5.500 στροφές ενώ η μέγιστη ροπή των 590 Nm επιτυγχάνεται στις 1.250-4.000 στροφές. Οι πιο πάνω τιμές επιτρέπουν στην υβριδική Cayenne να πραγματοποιεί τα εκατό χιλιόμετρα από στάση σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 243 χιλιόμετρα την ώρα. Παράλληλα, η έκδοση S E-Hybrid μπορεί να κινηθεί ηλεκτρικά με ταχύτητες έως και τα 126 χιλιόμετρα την ώρα ενώ μπορεί να καλύψει απόσταση που φτάνει τα 36 χιλιόμετρα, μόνο με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι σίγουρα ο τομέας των εκπομπών ρύπων για το συγκεκριμένο κινητήρα. Ένας αριθμός που φθάνει μόλις τα 79 γρ./χλμ., δείχνοντας έτσι και το μέγεθος της επιτυχίας και στο χώρο αυτό αν συγκρίνουμε τόσο την κατηγορία του αυτοκινήτου όσο και την ιπποδύναμη.
Εκτός από την υβριδική, ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έκδοση S, η οποία εγκαταλείπει τον ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα των 4,8 λίτρων και των 400 ίππων, για ένα twin-turbo V6 σύνολο 3,6 λίτρων με απόδοση 420 ίππων. Με το νέο V6, η επιτάχυνση από στάση έως τα εκατό χιλιόμετρα φτάνει τα 5.4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 260 χιλιόμετρα την ώρα. Νέο είναι και το στάνταρ 8άρι αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S, το οποίο επιτρέπει στην «S» να επιταχύνει από στάση στα 100 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε 5,2 δευτερόλεπτα (5,1 με το προαιρετικό πακέτο Sport Chrono), ενώ η τελική ταχύτητα βρίσκεται στα 257 χιλιόμετρα την ώρα.
- BMW i8
- Η επιτομή της τεχνολογίας στις βιτρίνες της Χαρ. Πηλακούτας Λτδ
Στους εκθεσιακούς χώρους της Χαράλαμπος Πηλακούτας Λτδ βρίσκεται ήδη η BMW i8. Πρόκειται για το πρώτο της υβριδικό 2+2 supercar της γερμανικής εταιρείας το οποίο εμπερικλείει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο χώρο του αυτοκινήτου σήμερα.
Το i8 συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα απόδοσης 131 ίππων με 250 Nm ροπής και έναν turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης στον πίσω άξονα απόδοσης 231 ίππων με 320 Nm ροπής, με την συνολική απόδοση να ανέρχεται στα 362 άλογα με 570 Nm ροπής. Οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με ένα νέο 6-τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να μεγιστοποιούνται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Έχει αυτονομία 35 χλμ αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, καταναλώνει μόλις 2,5 λίτρα/100 χλμ, εκπέμπει 59 γρ/χλμ CO2, φτάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.
Οι μπαταρίες 5 kWh φορτίζουν είτε μέσω απλής ηλεκτρικής πρίζας μέσα σε 3 ώρες, είτε μέσω του ταχυφορτιστή i Wallbox μέσα σε 2 ώρες. Η συνδυασμένη αυτονομία του ξεπερνά τα 500 χλμ στο πρόγραμμα Comfort, ενώ στο πρόγραμμα Eco Pro αυτή αυξάνεται κατά 20%.
Το βάρος του δεν ξεπερνά τα 1.490 κιλά, σε αυτό συμβάλει το γεγονός πως αρκετά μέρη του σασί και του σώματος είναι κατασκευασμένα από CFRP, αλουμίνιο και μαγνήσιο. Το 2+2 σπορ αυτοκίνητο έχει αναλογία βάρους 50:50, μήκος 4.689 mm, πλάτος 1.942 mm, ύψος 1.293 mm και μετατρόχιο 2.800 mm. Έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 Cd, φορά ζάντες 20″, ενώ για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής τοποθετείται το Gorilla glass της Corning. Έτσι τα τζάμια των παράθυρων του i8 είναι κατασκευασμένα από παρόμοιο υλικό που κατασκευάζονται οι οθόνες των κινητών τηλεφώνων, τα οποία είναι πάχους μόλις 0,7 mm έχοντας ανάμεσα τους ηχομονωτικό υλικό.
Περιττή κάθε αναφορά στον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό. Οι εικόνες μιλούν από μόνες τους… με τους σχεδιαστές της BMW να γράφουν για άλλη μια φορά ιστορία στο χώρο! Ξεχωρίζουν οι πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω και σίγουρα τα φωτιστικά σώματα. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που φορά τα LED φωτιστικά σώματα με το σασί του να είναι κατασκευασμένο από CFRP και αλουμίνιο.
To μοντέλο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Λειψίας με στόχο να κατασκευάζονται 10.000 μονάδες ετησίως, ενώ ο 3-κυλινδρος βενζινοκινητήρας κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στη πόλη Hams Hall, κοντά στο Birmingham της Αγγλίας.
- Το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014»
- Το Peugeot 308, το αυτοκίνητο που κέρδισε τον πολυπόθητο τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2014 βρίσκεται ήδη στις βιτρίνες της Demstar Automotive. Το Peugeot 308 είναι ένα εξολοκλήρου καινούριο αυτοκίνητο με πληθώρα σχεδιαστικών και τεχνολογικών καινοτομιών. Με μικρότερο βάρος από τον προκάτοχο του και συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, διαθέτει εσωτερικούς χώρους που το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας. Η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που συντελεί στην αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του νέου Peugeot 308, συμβάλλοντας παράλληλα στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός συμπληρώνει την εικόνα του, προσφέροντας μια σειρά από προηγμένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας.
Το 308 ανήκει σε μια σημαντική κατηγορία μοντέλων της αγοράς η οποία αντιπροσωπεύει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Γι αυτό και η Peugeot δημιούργησε ένα μοντέλο που μπορεί να σταθεί επάξια στις απαιτήσεις της κατηγορίας. Η δημιουργία του βασίστηκε σε τέσσερις πυλώνες: οικονομία, σχεδιασμός, οδηγική απόλαυση και ποιότητα κατασκευής.Βασίστηκε σε μια καινούρια πλατφόρμα και έχει συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,25 μ.) και πολύ χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του (-140 κιλά). Tο 308 είναι το χαμηλότερο (με ύψος 1,46 μ.) και το φαρδύτερο (με πλάτος 1,80 μ.) στην κατηγορία. Κορυφαίος είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τώρα τα 420 λίτρα. Η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να αυξήσει τον όγκο του χώρου αποσκευών μέχρι και στα 1309 λίτρα.
Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο υιοθετήθηκε στο εσωτερικό του 308 που ξεχωρίζει και για την ποιότητα κατασκευής όπως και το τέλειο φινίρισμα. Χώρος όπου δεσπόζει η κεντρική κονσόλα με την οθόνη αφής 9,7’’. Η συγκεκριμένη οθόνη προσφέρει κεντρικό, ολοκληρωμένο έλεγχο όλων των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, , κ.τ.λ. Αυτή η διάταξη του πίνακα οργάνων και της οθόνης για τις δευτερεύουσες λειτουργίες, δίνει στον οδηγό μια πανοραμική, άμεση ανάγνωση των πληροφοριών που αφορούν στο αυτοκίνητο.
Το νέο Peugeot 308 είναι διαθέσιμο στην Κυπριακή αγορά με δύο κινητήρες, ένα βενζίνης και ένα πετρελαίου. Ο βενζινοκινητήρας διαθέτει τούρμπο και βρίσκεται στα 1,2 λίτρα αποδίδοντας 130 συνολικά ίππους. Άξιο προσοχής είναι και το ότι εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ προσφέρει στον οδηγό μια μεικτή κατανάλωση της τάξης των 4,9 λίτρων ανά εκατό χιλιόμετρα (109 Co2). Ο πετρελαιοκινητήρας βρίσκεται στα 1,6 λίτρα και αποδίδει 115 συνολικά ίππους. Διαθέτει μηχανικό κιβώτιο και η κατανάλωση φτάνει μόλις τα 3,8 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα. Παράλληλα οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 100 Co2.
- Page of 6