- H Mercedes-Benz γιορτάζει 125 χρόνια επιτυχιών
- Ήταν Ιούλιος του 1894, όταν διοργανώθηκε για πρώτη φορά ο επίσημος αγώνας αμαξών… χωρίς άλογα από το Παρίσι μέχρι την Ρουέν. Ήταν ακριβώς εδώ που ξεκίνησε το τεράστιο ταξίδι της Mercedes-Benz μέσα από την ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού με τους κινητήρες των Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach. Μέσα από 125 χρόνια κινητήρων και οχημάτων, η τεράστια εταιρεία πέτυχε αμέτρητους θριάμβους. Φυσικά, μιας και έχουμε αναφέρει τον αγώνα από το Παρίσι μέχρι την Ρουέν, πρέπει να επισημάνουμε πως η Mercedes-Benz ήταν η νικήτρια, στις 22 Ιουλίου του 1894.
Από το πρώτο ανταγωνιστικό αυτοκίνητο της εταιρείας, πίσω στο μακρινό 1984 μέχρι σήμερα: Από παλιούς αγώνες αντοχής, μέχρι ράλι και φυσικά αγώνες σε πίστα, τα ασημένια βέλη χάραξαν μια χρυσή πορεία στην ιστορία του αθλήματος, υπογραμμίζοντας το γνήσιο και αγωνιστικό DNA των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz.
Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την τριπλή νίκη της Mercedes στο Γαλλικό Grand Prix της Λυών στις 4 Ιουλίου του 1914, τη νίκη στο Targa Florio της Σικελίας πριν από 95 χρόνια (27 Απριλίου 1924), την πρώτη νίκη του πρώτου Silver Arrow W 25 της Mercedes-Benz πριν από 85 χρόνια (3 Ιουνίου 1934), τη διπλή νίκη του Silver Arrow W 165 στο Grand Prix της Τρίπολης πριν από 80 χρόνια (7 Μαΐου 1939) και η διπλή νίκη της Sauber - Mercedes C9 στον 24ωρο αγώνα του Le Mans πριν από 30 χρόνια (12 Ιουνίου 1989). Οι εξαιρετικές επιδόσεις σε βάθος χρόνου, τόσο των αγωνιστικών αυτοκινήτων όσο και των οδηγών τους υπογραμμίζουν τη φιλοδοξία της μάρκας να παραμένει ηγέτης στο χώρο.
Μαγικές στιγμές όπως η εποχή των αυθεντικών Ασημένιων Βελών των δεκαετιών 30’ και 50’ με τεράστιες επιτυχίες και ρεκόρ ταχύτητας, η νίκη των Hannu Mikkola και Arne Hertz με το 1979 με μια Mercedes-Benz 450 SLC 5.0 στο 11ο Rallye Bandama Côte d’Ivoire (ακόμα τρία 450 SLC 5.0 το ακολούθησαν στον τερματισμό, στις αμέσως πιο πίσω θέσεις) μέχρι τον πέμπτο τίτλο που κατέκτησε στην Formula 1 ο πρωταθλητής Lewis Hamilton με την Mercedes-Benz. Πέντε τίτλοι για τον ίδιο και πέντε τίτλοι για την εταιρεία με τους κινητήρες της στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα του κόσμου. Φυσικά τα Ασημένια Βέλη της F1 ποντάρουν και φέτος για το χρυσό ενώ δυο εντελώς ηλεκτρικά Βέλη ετοιμάζονται να διαγωνιστούν στο πρωτάθλημα Formula E, συνεχίζοντας την θριαμβευτική πορεία της Mercedes-Benz μέσα από την ιστορία.
Rally
- MotoGP 2019 3ος γύρος – USA
- Rins και Rossi μονοπώλησαν το ενδιαφέρον στις ΗΠΑ
Μπορεί ο Marc Marquez να πήρε την pole position το Σάββατο αλλά ήταν ο Alex Rins που κατάφερε να ανέβει πρώτος στο βάθρο στο Austin του Texas. Μετά από το πρωινό ζέσταμα το οποίο διεξήχθη σε δροσερό και ξηρό κλίμα, οι αναβάτες του MotoGP παρατάχθηκαν στον αγώνα των 20 γύρων με θερμοκρασία πίστας 39ºC.
Κάνοντας εκκίνηση από την pole position, ο Marc Marquez φρέναρε αργά στην πρώτη στροφή, κρατήθηκε μπροστά και άρχισε να χτίζει μία διαφορά σε κάθε γύρο που περνούσε, με τον Valentino Rossi να βρίσκεται στη δεύτερη θέση. Όμως, ένα λάθος του στη στροφή 12 στον 9ο γύρο είχε ως αποτέλεσμα να χάσει ο Marquez το μπροστινό της RC213V και να έχει μία πτώση. Χωρίς να τραυματιστεί ο ίδιος προσπάθησε μάταια να βάλει μπροστά τη μοτοσυκλέτα του και τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα.
Από εκεί και πέρα ο Rossi πήρε τα ηνία του αγώνα αλλά ο Rins τον ακολουθούσε με μικρή διαφορά. Το ίδιο σκηνικό έμεινε μέχρι τον 17ο γύρο όπου ο αναβάτης της Suzuki έκανε την επίθεση του. Κατάφερε να περάσει τον Rossi αλλά ο ρόλος του δεν ήταν καθόλου εύκολος έχοντας σαν αντίπαλο τον θρύλο του MotoGP. Ο αναβάτης της Monster Energy επιτέθηκε ξανά, πήρε την πρώτη θέση αλλά για πολύ λίγο αφού ο Rins ήθελε να κάθε τρόπο την πρώτη νίκη στην καριέρα του. O Rossi δοκίμασε ξανά αλλά έχασε τα φρένα, άλλαξε τη γραμμή του με αποτέλεσμα ο Rins να ανοίξει τη διαφορά και αν φθάσει πρώτος στο τέρμα.
Η διαφορά του από τον Rossi ήταν μόλις 0.462 δευτερόλεπτα τη στιγμή που ο τρίτος, που δεν ήταν άλλος από τον Jack Miller με την Ducati, έφτασε τα 8.454 δευτερόλεπτα παίρνοντας το πρώτο του βάθρο μετά τη νίκη του στο Assen το 2016. Μετά το τέλος του αγώνα ο ίδιος ο Rossi παραδέχτηκε ότι ο Rins οδήγησε καλύτερα από αυτόν στους τελευταίους γύρους.
Ο Andrea Dovizioso, παρά το ότι ξεκίνησε από τη 13η θέση κατάφερε τελικά να τερματίσει 4ος και να περάσει επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Ο Franco Morbidelli πήρε το καλύτερο μέχρι τώρα αποτέλεσμα της καριέρας του τερματίζοντας στη 5η θέση, μπροστά από τους Danilo Petrucci, Fabio Quartararo και τον Pol Espargaro. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Pecco Bagnaia και Takaaki Nakagami . Αντίθετα οι εργοστασιακές Honda δεν μπόρεσαν αν δουν τη σημαία του τερματισμού. Marquez και Crutchlow έπεσαν και εγκατέλειψαν ενώ ο Jorge Lorenzo έμεινε από μηχανική βλάβη ενώ ήταν μέσα στη δεκάδα.
Επόμενος γύρος το ισπανικό Grand Prix που διεξάγεται στην πίστα του Jerez στις 3-5 Μαίου.
Τελική κατάταξη
1 Alex Rins Suzuki 41'45.499
2 Valentino Rossi Yamaha +0.462
3 Jack Miller Ducati +8.454
4 Andrea Dovizioso Ducati +9.420
5 Franco Morbidelli Yamaha +18.021
6 Danilo Petrucci Ducati +21.476
7 Fabio Quartararo Yamaha +26.111
8 Pol Espargaro KTM +29.743
9 Francesco Bagnaia Ducati +30.608
10 Takaaki Nagakami Honda +31.011
Βαθμολογία αναβατών
1 Andrea Dovizioso Ducati 54
2 Valentino Rossi Yamaha 51
3 Alex Rins Suzuki 49
4 Marc Marquez Honda 45
5 Danilo Petrucci Ducati 30
6 Jack Miller Ducati 29
7 Takaaki Nakagami Honda 22
8 Cal Crithlow Honda 19
9 Pol Espargaro KTM 18
10 Fabio Quartararo Yamaha 17
- Διπλό βάθρο για το Audi e-tron στο πρωτάθλημα
- Στον πιο ζεστό, ιστορικά, αγώνα του πρωταθλήματος Formula E, η πρωταθλήτρια ομάδα Audi Sport ABT Schaeffler κατέκτησε το πρώτο της βάθρο της σεζόν, και μάλιστα διπλό, στο Σαντιάγκο της Χιλής. Ο Sam Bird οδηγώντας για την Envision Virgin Racing, της οποίας παρέχει τα αγωνιστικά μονοθέσια η Audi, πέτυχε την πρώτη του νίκη φέτος με το e-tron FE05. Πριν καν την πρώτη εκκίνηση, άπαντες συμφώνησαν πως ο πήχης φέτος ήταν το μονοθέσιο της Audi που φέρει την τεχνολογία Motor Generator Unit (MGU), την οποία εξέλιξε ο Γερμανικός κολοσσός σε συνεργασία με την Schaeffler να καταφέρει να κερδίσει κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. Νωρίς στα δοκιμαστικά η προειδοποιητική βολή ρίχθηκε από τον Lucas di Grassi που έγραψε τον ταχύτερο γύρο στην νέα πίστα του Σαντιάγκο O’Higgins Park. Αμφότεροι οι οδηγοί της Audi Sport ABT Schaeffler προκρίθηκαν στις πρώτες έξι θέσεις πριν από την μάχη της Super Pole, εκεί όπου ο Lucas di Grassi έγραψε τον «καλύτερο γύρο της καριέρας μου στο Formula E» όπως ανέφερε ο ίδιος. Και δεν είχε άδικο καθώς η διαφορά του από τον δεύτερο ήταν μισό δευτερόλεπτο (+0.526).
Στην τρίτη θέση του βάθρου βρέθηκε ο συνοδηγός του Βραζιλιάνου, Daniel Abt, μέσα στην ζέστη των 37 βαθμών κελσίου με το δικό του Audi e-tron FE05, δίνοντας έτσι στην πρωταθλήτρια Audi Sport ABT Schaeffler το πρώτο της βάθρο στο φετινό πρωτάθλημα ABB FIA Formula E. Ο Abt έφυγε μαζεύοντας και τον ένα επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
«Ήταν ένας απίστευτα σκληρός αγώνας, η ζέστη ήταν αφόρητη. Ωστόσο σε τέτοιες περιπτώσεις πρέπει να παραμένεις ‘cool’, ακριβώς όπως κάναμε εμείς σήμερα. Η ομάδα μας άξιζε το αποτέλεσμα σήμερα, το πρώτο μας φετινό βάθρο είναι πολύ σημαντικό. Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε και να βελτιωνόμαστε όπως αποδεικνύουμε σε κάθε αγώνα» δήλωσε ο Abt.
Δυστυχώς για τον Lucas di Grassi ο αγώνας δεν πήγε με τα νερά του καθώς αναγκάστηκε να ξεκινήσει τελευταίος μετά από παράβαση των κανονισμών σε in-lap νωρίς κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών. Σαν αποτέλεσμα έχασε την pole και εκκίνησε τελευταίος. Παρόλα αυτά ο Βραζιλιάνος έδειξε το μέταλλο του, φτάνοντας μέχρι και την ένατη θέση αλλά λόγω μιας σύγκρουσης που προκάλεσε δέχτηκε ποινή χρόνου, πέφτοντας στην δωδέκατη θέση στην τελική κατάταξη.
Η νικήτρια ομάδα, Envision Virgin Racing που τρέχει με μονοθέσια τα οποία της παρέχει η Audi, χάρηκε διπλά τον αγώνα τόσο λόγω της νίκης του Sam Bird αλλά και για την πέμπτη θέση του δεύτερου αυτοκινήτου τους το οποίο οδηγεί ο Robin Frijns.
Ο τέταρτος γύρος του πρωταθλήματος Formula E θα διεξαχθεί στις 16 Φεβρουαρίου στην Mexico City όπου πανηγύρισε πέρσι ο Daniel Abt την πρώτη νίκη του στον θεσμό, βάζοντας τον θεμέλιο λίθο για το πρωτάθλημα που κατέκτησε η ομάδα του στο τέλος της χρονιάς.
- WRC ΦΙΛΑΝΔΙΑ
- Νίκη για τον Tanak στο ράλι της Φιλανδίας
Την τέταρτη του νίκη στην καριέρα του πανηγύρισε ο Εσθονός Ott Tanak στον αγώνα της Φιλανδίας. Μάλιστα αυτή ήταν και η δεύτερη φορά στην ιστορία του αγώνα όπου ένας Φιλανδός καταφέρνει να ανέβει στο ψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου. Η πρώτη φορά ήταν το 2003 με νικητή τον Μarkoo Martin. O Ostberg κατάφερε να πάρει τη δεύτερη θέση για τη Citroen ενώ την επιτυχία για την Toyota ολοκλήρωσε o τοπικός οδηγός Jari Matti Latvalla με το άλλο Yaris WRC. KΚαι όλα αυτά στον όγδοο γύρο της φετινής σεζόν όπου τα φαβορί για τον τίτλο Sebastien Ogier και Thierry Neuville δεν τα πήγαν καθόλου καλά. O Tanak κατάφερε και πήρε τελικά την δεύτερη νίκη του φέτος ολοκληρώνοντας τον αγώνα με φουλ βαθμούς αφού κέρδισε και την Power Stage. Εκμεταλλεύτηκε το προβάδισμα της Παρασκευής και του Σαββάτου και ανέβηκε πρώτος στη ράμπα με διαφορά 32,7 δευτερόλεπτα από τον Οstberg. Ostberg και Jari-Matti Latvala βρέθηκαν σε ένα δικό τους αγώνα ιδιαίτερα στο δεύτερο μισό. Τελικά η διαφορά τους ήταν λιγότερη των τριών δευτερολέπτων με τον Latvala τελικά να αρκείται στην τρίτη. Ο Hayden Paddon κατέφερε να πάρει μια καθαρή τέταρτη θέση όντας το γρηγορότερο Hyundai του αγώνα αφού η διαφορά του από τον Φιλανδό ήταν στο ένα λεπτό. Από την πλευρά του ο Ogier ξεκίνησε ένα αγώνα που ήξερε ότι οι πιθανότητες του για νίκη ήταν περιορισμένες απέναντι στους τοπικούς οδηγούς. Έκανε συνεχείς ρυθμίσεις για να προσπαθήσει να πάρει το καλύτερο δυνατό από το πρόσφατα αναβαθμισμένο του Fiesta, που έφερε νέο αεροδυναμικό πακέτο και αποσβεστήρες, και τελικά κατέληξε πέμπτος πίσω από το i20 του Paddon. Μάλιστα ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε βοήθεια και από την ομάδα του αφού το Σάββατο η M-Sport είχε δώσει εντολή στον Elfyn Evans να μειώσει ρυθμό για να τον «προσπεράσει» ο Ogier ενώ την Κυριακή πήρε εντολή και ο Teemu Suninen για ποινή 20 δευτερολέπτων πέφτοντας πίσω του. Έβδομος ήταν τελικά ο Evans με όγδοο τον Breen με το C3, ενώ ο πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα Νeuville δεν μπόρεσε να κάνει κάτι περισσότερο από την ένατη θέση, αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα. Ωστόσο, κατάφερε να πάρει 2 βαθμούς στο Power Stage και έτσι η διαφορά του από τον Ogier στην βαθμολογία του πρωταθλήματος έμεινε στους 21 βαθμούς. Στην 10η θέση κατετάγη ο Μikkelsen που από νωρίς αντιμετώπισε προβλήματα ενώ για το WRC2 η νίκη πήγε στον Pietarinen με τη Skoda να σημειώνει την έβδομη της νίκη σε οκτώ αγώνες.
Ο επόμενος αγώνας θα γίνει στην Γερμανία στις 16-19 Αυγούστου.
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1 Ott Tanak, M.Jarveoja Toyota 2h35m18.1s
2 Mads Ostberg, T.Eriksen Citroen 32.7s
3 Jari-Matti Latvala, M.Anttila Toyota 35.5s
4 Hayden Paddon, S.Marshall Hyundai 1m35.6s
5 Sebastien Ogier, J.Ingrassia Ford 2m15.0s
6 Teemu Suninen, M.Markkula Ford 2m19.2s
7 Elfyn Evans, D.Barritt Ford 2m29.5s
8 Craig Breen, S.Martin Citroen 3m08.4s
9 Thierry Neuville, N.Gilsoul Hyundai 3m51.8s
10 Andreas Mikkelsen, A.Jager Hyundai 8m37.4s
- Porsche Carrera Cup GB – 5ος γύρος
- Pole και βάθρο για τον Tio στο Snetterton
Δυνατά επέστρεψε στο πρωτάθλημα του Porsche Carrera Cup Μεγάλης Βρετανίας ο Ευτύχιος Έλληνας μετά από το καλοκαιρινό διάλειμμα του θεσμού. Ο χαρακτήρας της πίστας στο Snetterton έφερε κοντά σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα σε δυο αρκετά στενούς αγώνες. Η δράση ξεκίνησε με τα προκριματικά όπου ο Tio έδειξε τον αγνό του ρυθμό, βάζοντας την 911 της Slidesports Engineering στην pole position, μπροστά από τον μεγάλο του αντίπαλο στο πρωτάθλημα Dino Zamparelli, με όλα τα αυτοκίνητα της Pro κατηγορίας τους να είχαν μόλις απόσταση μισού δευτερολέπτου. Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Zamparelli έφυγε καλύτερα από την θέση του πάνω στο βρεγμένο οδόστρωμα μετά από βροχή, προσπερνώντας τον Ευτύχιο για την πρωτοπορία του αγώνα. Η κούρσα είχε όμως ακόμη μπόλικο δρόμο μπροστά της, με τον Plato να προσπερνά αρχικά τον Tio, κάτι που έκανε στην συνέχεια ο Dan Harper και ο νεοφερμένος στον θεσμό, Valentin Hasse-Clot. Ο Ευτύχιος και ο Harper εκμεταλλεύτηκαν ένα γλίστρημα του Plato για να τον προσπεράσουν και οι δυο, με τον Hass-Clot ωστόσο να γλιστρά και να χτυπάει τις μπαριέρες και να εγκαταλείπει αφήνοντας τον Zamparelli πρώτο και πίσω του τους Harper και Έλληνα. Ο Plato ανέκτησε ρυθμό και προσπέρασε τον Tio για την τρίτη θέση, και εκεί έμειναν μέχρι την καρό σημαία. Οι εξελίξεις όμως έτρεξαν και μετά το τέλος του αγώνα. Οι αγωνοδίκες ανακάλυψαν ότι ο Plato προσπέρασε τον Ευτύχιο υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας και τον τιμώρησαν με αφαίρεση 8 δεκάτων του δευτερολέπτου και αφαίρεση τριών βαθμών στο πρωτάθλημα, δίνοντας την τρίτη θέση στον συμπατριώτη μας αλλά οι αγωνοδίκες έκριναν πως και ο Ευτύχιος προσπέρασε ένα συναθλητή του υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, έτσι του αφαίρεσαν και δυο βαθμούς από το πρωτάθλημα.
Όταν αντιστράφηκε το grid για τον δεύτερο αγώνα, στην pole position βρέθηκε ο Tom Wrigley. Με την πίστα να ήταν στεγνή, ο Wrigley δεν κοίταξε στιγμή πίσω του και απλά ξεκίνησε και τερμάτισε πρώτος, για την δεύτερη φετινή του νίκη. Ο Ευτύχιος ξεκίνησε τρίτος αλλά έχασε την θέση του στον τέταρτο γύρο μετά από προσπέρασμα του Zamparelli ο οποίος ξεκίνησε αμέσως να πιέζει τον δεύτερο Plato. Ο δεύτερος αγώνας έγινε ακόμη πιο δύσκολος στην συνέχεια για τον συμπατριώτη μας καθώς τον προσπέρασε και ο Harper, αφήνοντας τον στην πέμπτη θέση, όπου και τερμάτισε.
Τα δυο δύσκολα απογεύματα στο Snetterton βρήκαν τον Zamparelli να επιστρέφει στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος έχοντας 76 βαθμούς ενώ ο Tio είναι δεύτερος με 72. Πρέπει να αναφερθεί ότι οι συνολική συγκομιδή του Ευτύχιου φέτος θα ήταν στους 81 βαθμούς σε αυτό το σημείο του πρωταθλήματος, αν δεν λάμβανε τις αφαιρέσεις βαθμών που έλαβε λόγω ποινών μέχρι στιγμής στην σεζόν.
- WRC Γύρος της Κορσικής
- Ο Ogier έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα!
Μεγάλη νίκη για τους Γάλλους της Ford M-Sport στον αγώνα της πατρίδας τους. Μια νίκη, η τρίτη φετινή στους τέσσερις αγώνες για τους Ogier - Ingrassia, που δίνει το στίγμα ότι ο συνδυασμός βρίσκεται σε άλλο επίπεδο από τους υπόλοιπους των εργοστασιακών ομάδων. Πήραν μια πανάξια νίκη και ξέφυγαν 17 βαθμούς από τον κοντινότερο τους αντίπαλο. Το ράλι της Κορσικής ήταν ο τέταρτος γύρος του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Ο Ogier πέρασε στην πρωτοπορία από τα πρώτα στάδια του αγώνα και μέχρι το τελευταίο σκέλος έκτισε ένα προβάδισμα 44 δευτερολέπτων. Έκανε αυτό που ξέρει καλύτερο και στο τέλος πήρε την καρό σημαία με μια διαφορά 36 δευτερολέπτων από το δεύτερο Ott Tanak της Toyota. Σίγουρα η εγκατάλειψη του Loeb στο τέλος του πρώτου σκέλους έκανε τα πράγματα πιο εύκολα για τον πέντε φορές παγκόσμιο πρωταθλητή. Ο Εσθονός κατάφερε να ξεχωρίσει από τον τρίτο Thierry Neuville της Hyundai που συμπλήρωσε τις θέσεις του βάθρου.
Τέταρτος με το άλλο Hyundai ήταν ο Dani Sordo. Μια θέση που πήρε εκμεταλλευόμενος το σπασμένο ελαστικό του Esapekka Lappi στην ενδέκατη ειδική διαδρομή. Ο Φινλαδός της Toyota έχασε δύο λεπτά για να τερματίσει τελικά έκτος, μπροστά από τον Elfyn Evans με το Ford Fiesa WRC της M-Sport. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο Lappi ήταν ταχύτερος όλων στην Power Stage παίρνοντας και τους πολύτιμους βαθμούς που προσφέρει η διαδρομή αυτή. Όσον αφορά τον Evans, αυτός είχε σαν συνοδηγο τον Phil Mills ( παγκόσμιος πρωταθλητής το 2003 στο πλευρό του Peter Solbert) αντικαθιστώντας τον χειρουργημένο Barriat. Για τον Mills ήταν ο πρώτος αγώνας στο WRC μετά από οκτώ συνολικά χρόνια.
To τρίτο i20 Coupe WRC του Andreas Mikkelsen κατάφερε τελικά να τερματίσει στην έβδομη θέση ενώ ο Loeb που συνέχισε το Σάββατο μετά την έξοδο της Παρασκευής, έφυγε από την Κορσική με τους τέσσερις βαθμούς της δεύτερης θέσης της Power Stage.
Νικητές στην WRC2 οι Kopecky με Skoda Fabia R5
Τελική κατάταξη
1 Sébastien Ogier Ford 3h26m52.7s
2 Ott Tanak Toyota 36.1s
3 Thierry Neuville Hyundai 1’07.5
4 Dani Sordo Hyundai 2’02.6
5 Elfyn Evans Ford 2’06.1
6 Esapekka Lappi Toyota 2’33.5
7 Andreas Mikkelsen Hyundai 2’43.4
8 Jan Kopecky Skoda 10’34.8
9 Kris Meeke Citroen 10’40.5
10 Yoann Bonato Citroen 12’26.0
- Porsche Carrera Cup GB – 1ος γύρος
- Δύο φορές στο βάθρο ο Έλληνας
Εκρηκτικό ξεκίνημα πραγματοποίησε ο περσινός πρωταθλητής των rookies και συμπατριώτης μας στην φετινή σεζόν του Porsche Carrera Cup GB. Η πρώτη συνάντηση του φετινού πρωταθλήματος πραγματοποιήθηκε στο Brands Hatch κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες. Ο Ευτύχιος Έλληνας προκρίθηκε στην τέταρτη θέση του grid στα προκριματικά, δίπλα από τον Dan Harper. Αξίζει να σημειωθεί πως ο άλλος οδηγός της Slidesports Engineering, Richard Hawken, εκκινούσε από την τελευταία θέση. Στην pole position του πρώτου αγώνα της σεζόν βρέθηκε ο Dino Zamparelli.
O poleman Zamparelli ήταν ασταμάτητος τόσο στα προκριματικά αλλά και στον αγώνα, και μόνο ο Τϊο φάνηκε να είχε την δύναμη να τον δυσκολέψει μετά που ο συμπατριώτης μας προσπέρασε τους Harper και Plato, γράφοντας και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Εν τέλει δεν είχε αρκετούς γύρους να φτάσει τον Zamparelli, τερματίζοντας 3.6 δεύτερα πίσω από τον περσινό δευτεραθλητή. Το βάθρο πίσω από τον Έλληνα συμπλήρωσε ο Lewis Plato επάνω στο βρεγμένο Brands Hatch.
Η βροχή κόπασε για λίγο πριν ξεκινήσει ο δεύτερο αγώνας, με τους οδηγούς να παίρνουν τις θέσεις στις οποίες τερμάτισαν τον πρώτο αγώνα, με μοναδική διαφορά στην πρώτη πεντάδα οι οποίοι στήθηκαν ανάποδα στο grid. Σε έναν ακόμη πιο συναρπαστικό αγώνα από τον πρώτο, ο Lewis Plato μπήκε πρώτος στην πρώτη στροφή μετά από εκπληκτική εκκίνηση ωστόσο το σενάριο είχε ακόμη πολλές εκπλήξεις. Στον δωδέκατο γύρο ήρθε η κίνηση του αγώνα με τον Τίο να πραγματοποιεί επίθεση επάνω στον Orton και να παίρνει την δεύτερη θέση την στιγμή που από πίσω έκανε κίνηση και ο rookie George Gamble από την εσωτερική, παίρνοντας αυτός την δεύτερη θέση.
Μετά από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας ωστόσο ξεκίνησε εκ νέου η βροχή. Μεγάλο θύμα του καιρού ήταν ο Plato που γλίστρησε εκτός πίστας δίνοντας την πρωτοπορία στον George Gamble και την δεύτερη θέση στον συμπατριώτη μας, καταλήγοντας ο ίδιος στην τέταρτη θέση. Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να ανεμίσουν κόκκινες σημαίες και να τερματίσουν πρόωρα τον αγώνα λόγω του ότι πλησίαζε το όριο των 30 λεπτών που μπορεί να διαρκέσει ένας αγώνας αυτού του πρωταθλήματος, δίνοντας έτσι μια εκπληκτική νίκη στον rookie Gamble με τον Έλληνα να κλειδώνει δυο εκπληκτικές δεύτερες θέσεις στην πρώτη συνάντηση του φετινού πρωταθλήματος του Porsche Carrera Cup GΒ.
Με το τέλος της πρώτης συνάντησης ο Τίο βρίσκεται στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης με 19 βαθμούς έναντι του πρωτοπόρου Zamparelli που έχει 20. Ο Κύπριος πρωταθλητής των rookies πέρυσι έδειξε πως είχε τον ρυθμό και την ταχύτητα πέρυσι, όταν δεν τον χτυπά η ατυχία, να παλέψει ακόμη και για τον τίτλο που είναι ο καθαρός του στόχος για φέτος. Η δεύτερη συνάντηση του θεσμού θα πραγματοποιηθεί στο Donington στις 26 με 29 Απριλίου.
- Παγκόσμια διάκριση για οργανωτική επιτροπή του
- Για μια ακόμη φορά το Ράλι Κύπρος και ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου (ΚΣΑ) έκαναν περήφανη την Κύπρο. Αυτή τη φορά με μια παγκόσμια διάκριση από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA). Συγκεκριμένα, η οργανωτική επιτροπή του Ράλι Κύπρος 2017 βραβεύτηκε σαν η καλύτερη εθελοντική οργανωτική επιτροπή στον κόσμο!
«Στη FIA πιστεύουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να επιβραβεύουμε αλλά και να γιορτάζουμε τη δέσμευση εκείνων που προσφέρουν εθελοντικά τον ελεύθερο τους χρόνο σε εκδηλώσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού», δήλωσε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εθελοντών και Αξιωματούχων της FIA κ. Mumtaz Tahincioglu, και συνέχισε, «Υπό την ιδιότητά μου ως Προέδρου της Επιτροπής Εθελοντών και Αξιωματούχων της FIA, ανακοινώνω ότι η οργανωτική επιτροπή του Ράλι Κύπρος 2017 έχει ανακηρυχθεί σαν η καλύτερη ομάδα αξιωματούχων της Διεθνούς Ομοσπονδίας για τη σεζόν που πέρασε. Βασιζόμαστε στα μέλη τέτοιων οργανωτικών επιτροπών που ενθαρρύνουν τους εθελοντές τους να συνεχίσουν τις προσπάθειές τους προς όφελος του αθλητισμού».
Το βαρύτιμο τρόπαιο παρέλαβε ταχυδρομικός ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου μαζί με το πιστοποιητικό και ειδικές καρφίτσες για τα μέλη της οργανωτικής επιτροπής. Το βραβεία παρουσιάστηκε στα μέλη της οργανωτικής επιτροπής του Ράλι Κύπρος από τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου σε μια λιτή εκδήλωση στα γραφεία της Κυπριακής Ολυμπιακής Επιτροπής, εκεί όπου στεγάζεται ο ΚΣΑ.
Σε ομιλία του ο Πρόεδρος του ΚΣΑ και Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του Ράλι Κύπρος κ. Αντώνης Μιχαηλίδης ανέφερε μεταξύ άλλων. «Πρόκειται για μια ύψιστη τιμή από την FIA με την απόδοση του βραβείου στην επιτροπή μας. Το βραβείο αυτό αναγνωρίζει τη διαχρονική αφοσίωση των διοργανωτών μας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και αποτελεί έπαινο παγκόσμιας εμβέλειας.
Η διάκριση αυτή δεν μας εφησυχάζει ούτε και σημαίνει ότι είμαστε από κάθε πλευρά τέλειοι. Η προσπάθεια μας συνεχίζεται με τον ίδιο ζήλο και αφοσίωση με στόχο τη συνεχή ανέλιξη του αγώνα μας ώστε μέσω των δικών μας προσπαθειών στον τομέα αυτό να τιμάται ταυτόχρονα και ο τόπος μας».
- Δοκιμαστικά από Τζιωρτζή στη Formula Renault
- Χάρη στην υποστήριξη της Holiday Tours, ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής πραγματοποίησε το τελευταίο διάστημα δυο δοκιμαστικά στην Formula Renault. Ο Κύπριος πιλότος βρέθηκε στο μονοθέσιο της JD Motorsport για δοκιμές, αρχικά στην πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία κι έπειτα στο Circuit de Catalunya στη Βαρκελώνη.
Οι χρόνοι του 20χρονου οδηγού ήταν πολύ ανταγωνιστικοί, τόσο σε στεγνό όσο και σε βρεγμένο οδόστρωμα. Σε αρκετές περιπτώσεις ήταν ταχύτερος από οδηγούς που έλαβαν και πέρσι μέρος στο πρωτάθλημα της Formula Renault 2.0. «Ήταν σημαντική εμπειρία, καθώς συνδυάστηκε με δοκιμαστικά σε σπουδαίες και ιστορικές πίστες, οι οποίες φιλοξενούν αγώνες της Formula 1» σχολιάζει ο Βλαδίμηρος και προσθέτει: «θέλω να ευχαριστήσω την Holiday Tours που με υποστήριξε στο μέγιστο βαθμό, ώστε να πλησιάσω στο επόμενο σκαλοπάτι της καριέρας μου».
Η συμμετοχή σε ένα από τα πρωταθλήματα της Formula Renault 2.0, αποτελεί στόχο για τον Τζιωρτζή ενόψει του 2018. Πρόκειται για ανώτερο επίπεδο σε σχέση με το πρωτάθλημα SMP Formula 4 Βορείου Ευρώπης, όπου έλαβε μέρος τα δύο τελευταία χρόνια. Τα δίλιτρα μονοθέσια της Formula Renault είναι προδιαγραφών Formula 3. Μέσω των εμφανίσεων του στη Formula 4 ο Κύπριος πιλότος προκάλεσε το ενδιαφέρον ομάδων της Formula Renault και βρέθηκε σε δοκιμαστικά. Το 2017 ο Τζιωρτζής ήταν τρίτος στο Εθνικό Πρωτάθλημα Formula 4 της Ρωσίας, το οποίο έτρεξε παράλληλα με το πρωτάθλημα SMP F4 NEZ (North Europe Zone).
Σε αυτή τη πορεία πλάι στον Τζιωρτζή βρέθηκαν και φέτος η Eneos Motor Oil, η Psaltis Auto Parts, η INTERTAXAUDIT, η ALCO Filters και η Eurofast, ενώ τον υποστηρίζουν το Πανεπιστήμιο Frederick, τα εστιατόρια Akakiko και το Sana Hiltonia. Τα δύο τελευταία δοκιμαστικά στη Formula Renault 2.0 έγιναν χάρη στην υποστήριξη της Holiday Tours.
- Dakar Rally 2018
- Η X-raid Team με MINI John Cooper Works Rally στο Dakar Rally 2018
Μετά από τέσσερις νίκες γενικής κατάταξης το διάστημα 2012 - 2015 και τρεις θέσεις στην πρώτη δεκάδα το 2017, η MINI και η X-raid Team προτίθενται να συνεχίσουν την επιτυχημένη ιστορία τους στο σκληρότερο αγώνα στον κόσμο. Στο Dakar του 2018 η ομάδα θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά δύο διαφορετικές φιλοσοφίες μετάδοσης κίνησης. Τετρακίνηση με το MINI John Cooper Works Rally και πίσω κίνηση με το MINI John Cooper Works Buggy. Μαζί με την εξελιγμένη έκδοση του τετρακίνητου MINI John Cooper Works Rally, το οποίο στην πρώτη του εμφάνιση κατέκτησε την 6η θέση γενικής κατάταξης στο 2017 Dakar Rally, το πισωκίνητο MINI John Cooper Works Buggy ετοιμάζεται για δυναμική είσοδο στην πρώτη ειδική, στις 6 Ιανουαρίου 2018, στην πρωτεύουσα του Περού, Λίμα.
Μία δεύτερη φιλοσοφία μετάδοσης κρίθηκε απαραίτητη, καθώς οι κανονισμοί του Ράλι Ντακάρ, στην τρέχουσα μορφή τους, δίνουν ορισμένα πλεονεκτήματα στα 2WD οχήματα. Το MINI John Cooper Works Buggy χρησιμοποιεί έναν εν σειρά 6-κύλινδρο, 3-λιτρο πετρελαιοκινητήρα, που αποδίδει 250 ίππους και μέγιστη ροπή 800 Nm. Το σύστημα μετάδοσης και η τεχνολογία υπερσυμπίεσης του κινητήρα BMW TwinPower Turbo, έχουν αναθεωρηθεί πλήρως. Το MINI John Cooper Works Rally χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα. Το ειδικά σχεδιασμένο σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο παρέχει μέγιστη προστασία σε οδηγό και συνοδηγό σε ακραίες συνθήκες. Ένα ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και Kevlar καλύπτει το πλαίσιο. Το νέο MINI John Cooper Works Buggy έχει ήδη υποβληθεί σε ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών τους τελευταίους μήνες και οδηγήθηκε σε διάφορους τύπους εδαφών, αντιπροσωπευτικών των αγώνων ράλι, όπως στην Ουγγαρία και το Μαρόκο. Τα τρία MINI John Cooper Works Buggies θα οδηγήσουν οι Mikko Hirvonen (FIN), Bryce Menzies (USA) και Yazeed Al-Rajhi (KSA). Στο τιμόνι των MINI John Cooper Works Rally θα καθίσουν οι Orlando Terranova (ARG), Jakub Przygonski (POL), Joan “Nani” Roma (ESP) και Boris Garafulic (CHI).
Το 2018 Dakar Rally περιλαμβάνει εκτεταμένες ειδικές διαδρομές στην έρημο, περιοχές με βράχια και ογκόλιθους, αλλά και ασφάλτινα κομμάτια, με τα αυτοκίνητα να ανεβαίνουν σε υψόμετρο έως 4000 m στις Άνδεις.
- WRC Ράλι Φινλανδίας
- Νίκη στη Φιλανδία για τον Lappi με το Yaris WRC
Ούτε Ogier ούτε Latvalla αλλά ούτε Neuville βρέθηκαν στο βάθρο στο πάντα εντυπωσιακό ράλι της Φιλανδίας. Αντίθετα ήταν ο τοπικός Esapekka Lappi που κατάφερε να πετύχει την παρθενική του νίκη στο WRC πίσω από το τιμόνι ενός Toyota Yaris WRC. Μια εξέλιξη που έφερε σημαντικές αλλαγές στην κορυφή της βαθμολογίας, με τέσσερις αγώνες να απομένουν μέχρι το τέλος. Η εγκατάλειψη του πρωταθλητή Sebastien Ogier μετά από έξοδο την Παρασκευή, επέτρεψε στον Thierry Neuville της Hyundai να τον πιάσει στην κορυφή της κατάταξης των οδηγών με 160 βαθμούς. Στους κατασκευαστές προηγείται η M-Sport Ford με 285 βαθμούς, έναντι 251 της Hyundai.
Ο Esapekka Lappi παρά το ότι έτρεχε μόλις για τέταρτη φορά με ένα World Rally Car κατάφερε να κάνε την έκπληξη. Εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις εγκαταλείψεις και τα προβλήματα των γνωστών πρωταγωνιστών και χωρίς να υστερεί σε ταχύτητα και τεχνική βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου! Στην προτελευταία διαδρομή το παράκανε και κτύπησε τον πίσω αριστερό τροχό αλλά συνέχισε και τελικά πήρε τη νίκη με διαφορά 36 δευτερολέπτων! Αυτή ήταν και η δεύτερη επιτυχία της Toyota Gazoo Racing φέτος ενώ ο Lappi έγινε ο έκτος διαφορετικός νικητής σε εννέα ράλι.
Ο 26χρονος Φινλανδός κατάφερε να κρατήσει τη διαφορά από τους αντιπάλους του την τελευταία μέρα του ράλι και να πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. «Τι αγώνας! Τα συναισθήματα είναι μοναδικά. Θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη της Toyota που ετοίμασαν ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο», δήλωσε ο πανευτυχής νικητής.
Πίσω του οι επόμενες δύο θέσεις κρίθηκαν κυριολεκτικά στα δέκατα του δευτερολέπτου Πιο συγκεκριμένα, ο Elfyn Evans με το Ford Fiesta WRC ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στο WRC. Ξεκκίνησε το τελευταίο σκέλος τέταρτος και άλλαζε συνεχώς θέσεις με τον Juho Hanninen με το Toyota Yaris WRC και τον Teemu Suninen που έτρεχε κι αυτός με Fiesta. Τελικά, ο Evans πήρε τη δεύτερη θέση για τρία δέκατα, αν και ο Hanninen διόλου απογοητευμένος ήταν καθώς ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο. Όσο για τον Suninen, δεν άντεξε στην πίεση και έκανε λάθος στην προτελευταία ειδική, με την έξοδο να του στοιχίζει σε χρόνο. Τελικά τερμάτισε τέταρτος, στη μόλις δεύτερη εμφάνισή του με World Rally Car. Ακολούθησε ο Craig Breen με το Citroen C3 WRC, που κράτησε πίσω του τον Thierry Neuville. Ο οδηγός της Hyundai Motorsport αντιμετώπισε προβλήματα αρχικά, αλλά η έκτη θέση στην τελική κατάταξη και οι βαθμοί της τρίτης θέσης στην Power Stage, του επέτρεψαν να πιάσει στη βαθμολογία τον Sebastien Ogier!
Ο άτυχος του αγώνα δεν ήταν άλλος από τον Jari-Matti Latvala με το Toyota. O 26χρονος εκκίνησε το τελευταίο σκέλος του ένατου αγώνα της χρονιάς με προβάδισμα σχεδόν 50 δευτερολέπτων. Διαφορά ασφαλείας για επίπεδο WRC αλλά ένα ηλεκτρικό πρόβλημα στο Yaris τον ανάγκασε να σταθμεύσει στην άκρη του δρόμου, χάνοντας όχι μόνο την ευκαιρία για νίκη αλλά και μια ολόκληρη χρονιά αφού πλέον δεν μπορεί να απειλήσει τους πρωτοπόρους για τον τίτλο.
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1. E Lappi / J Ferm FIN Toyota Yaris 2hr 29min 26.9sec
2. E Evans / D Barritt GBR Ford Fiesta + 36.0sec
3. J Hänninen / K Lindström FIN Toyota Yaris + 36.3sec
4. T Suninen / M Markkula FIN Ford Fiesta + 1min 01.5sec
5. C Breen / S Martin IRL Citroën C3 + 1min 22.6sec
6. T Neuville / N Gilsoul BEL Hyundai i20 + 1min 33.1sec
(PHOTOS: Nikos Mitsouras / Reporter Images)
- MotoGP 10ος γύρος – Τσεχία
- Σε τροχιά τίτλου οι αναβάτες της Monster Energy
Μπορεί οι Valentino Rossi και Mavarick Vinales να μην κέρδισαν στο Brno αλλά και οι δύο βρίσκονται σε τροχιά τίτλου στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα του MotoGP. Νικητής στη Τσεχία δεν ήταν άλλος από τον Μarc Marquez με τη Honda μην αφήνοντας περιθώρια στον ανταγωνισμό. Η ξαφνική μπόρα που ξέσπασε κατά τη διάρκεια του αγώνα του Moto 2 έκρινε ουσιαστικά την έκβαση του αγώνα. Όλοι οι αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας ξεκίνησαν το δικό τους αγώνα με ελαστικά βροχής αλλά μόλις μερικούς γύρους μετά η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Εκεί ήταν ο Marquez έκανε την κίνηση ματ στους αντιπάλους του. Μπήκε πρώτος στα pit για αλλαγή μοτοσικλέτας, κίνηση που απεδείχθη εξαιρετικά σωστή, καθώς ο Ισπανός πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής κατάφερε να κινηθεί για δύο περισσότερους γύρους γράφοντας απίστευτους χρόνους, μέχρι και δέκα δευτερόλεπτα ανά γύρο διαφορά από τους αντιπάλους του.
Οι δύο γύροι που έμειναν στη στεγνή πίστα με βρόχινα ελαστικά έριξαν τους Valentino Rossi, Andrea Dovizioso και Johann Zarco εκτός δεκάδας. Η συνέχεια ήταν εξολοκλήρου αφιερωμένη στους Marquez και Pedrosa που κράτησαν απλά τις δύο πρώτες θέσεις μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας. Ο Mavarick Vinales, παρά το γεγονός ότι και εκκινούσε από την έβδομη θέση, κατάφερε να ανέβει τελικά στο τρίτο σκαλί του βάθρου μένοντας έτσι ζωντανός στο κυνήγι του φετινού τίτλου. Από τη μεριά του, ο Rossi μετά το αδικαιολόγητο λάθος του οδήγησε σαν πρωταθλητής αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν μια τέταρτη θέση στη γενική κατάταξη. Τερμάτισε μπροστά από τον Cal Crutchlow, τον οποίο και προσπέρασε λίγες στροφές πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Πίσω από τον Βρετανό αναβάτη της LCR Honda, τερμάτισε ο Andrea Dovizioso με την εργοστασιακή μοτοσικλέτα της Ducati, ενώ πιο πίσω, ύστερα από έναν εξαιρετικό αγώνα, βρέθηκαν ο Danilo Petrucci και ο Α. Espargaro. Την «10άδα» συμπλήρωσαν ο αδελφός του, P. Espargaro και ο Jonas Folger.
Μετά το τέλος του αγώνα στο Brno ο Marc Marquez μεγαλώνει τη διαφορά του στους 14 βαθμούς απέναντι στον Maverick Vinales που έμεινε στους 140 ενώ ακολουθούν ο Andrea Dovizioso στην τρίτη θέση του βαθμολογικού πίνακα με 133 βαθμούς και ο Valentino Rossi με 132. Πέμπτος πέρασε ο Dani Pedrosa ενώ την εξάδα κλείνει ο Johan Zarco.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Marc Marquez Honda 44'15.974
2 Daniel Pedrosa Honda 00'12.438
3 Maverick Viñales Yamaha 00'18.135
4 Valentino Rossi Yamaha 00'20.466
5 Cal Crutchlow Honda 00'20.892
6 Andrea Dovizioso Ducati 00'23.259
7 Danilo Petrucci Ducati 00'24.079
8 Aleix Espargaro Aprilia 00'30.559
9 Pol Espargaro KTM 00'30.754
10 Jonas Folger Yamaha 00'33.236
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
1 Marc Marquez 154
2 Maverick Vinales 140
3 Andrea Dovizioso 133
4 Valentino Rossi 132
5 Dani Pedrosa 123
6 Johann Zarco 89
7 Jonas Folger 77
8 Cal Crutchlow 75
9 Danilo Petrucci 75
10 Jorge Lorenzo 65
- Page of 3