Στην Κύπρο το ξεχωριστό SUV της Porsche
Στην Κύπρο το ξεχωριστό SUV της Porsche
Στην Κύπρο βρίσκεται η ολοκαίνουρια Porsche Macan που αποτελεί το έκτο μοντέλο της γκάμας αλλά και το πρώτο Porsche στην κατηγορία των compact SUV. Πρόκειται για το πρώτο καθαρόαιμο sportscar στην κατηγορία των SUV που συνδυάζει επιδόσεις, εκτός δρόμου ικανότητες, ευελιξία και υψηλού επιπέδου τεχνολογία. Η πρώτη παγκόσμια του εμφάνιση έγινε πριν από μερικούς μήνες στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles. Τώρα όμως ο Κύπριος ενδιαφερόμενος θα μπορεί να το δει από κοντά στους εκθεσιακούς χώρους της A.I.Motokinisi.
Macan σημαίνει «Τίγρης» στα Ινδονησιακά και αυτό αφού η θρυλική εταιρεία θέλει να τονίζει τις σπορ καταβολές του διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητα του γερμανικού εργοστασίου. Μπορεί οπτικά να βασίζεται στη Cayenne αλλά έχει τα δικά της μηχανικά μέρη όπως: ειδικά ρυθμισμένους ή εντελώς ξεχωριστούς κινητήρες, νέα κιβώτια ταχυτήτων και μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης της Cayenne. Τεχνολογικά η Macan διαθέτει στοιχεία και από άλλα μοντέλα της γκάμας της Porsche τόσο στον εξωτερικό σχεδιασμό όσο και στο εσωτερικό. Είναι χαμηλότερο και με ένα πιο coupe προφίλ που του προσδίδει περισσότερη δυναμικότητα και σπορ χαρακτηριστικά. Η αρθρωτή πλατφόρμα MLB (Modular Longitudinal Matrix) αποτέλεσε τη «βάση» της Macan. Όμως, το ότι είναι χαμηλότερη και πιο coupe προφίλ, την καθιστά περισσότερο δυναμική με περισσότερα σπορ χαρακτηριστικά από τη μεγαλύτερη Cayenne.
Η άνεση και η εργονομία ξεχωρίζουν από την πρώτη στιγμή στο εσωτερικό ενώ περιττή οποιαδήποτε αναφορά για την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα. Χώρος στον οποίο η τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο. Το πολυχρηστικό τιμόνι, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής και ο πίνακας οργάνων είναι μόνο μερικά από τα οποία θα εκτιμήσει ο υποψήφιος αγοραστής.
Η νέα Macan διατίθεται τόσο με ένα πετρελαιοκινητήρα V6, 3.0 λίτρων με 258 ίππους όσο και με δύο βενζινοκινητήρες. Ένα V6 bi-turbo 3.0 λίτρων που αποδίδει 340 ίππους και ένα V6 bi-turbo 3.6 λίτρων που αποδίδει 400 ίππους. Ζυγίζει 1.898 κιλά στην έκδοση S Diesel, έχει μήκος 4.675 mm, πλάτος 1.923 mm, ύψος 1.628 mm και 2.807 μεταξόνιο. Διαθέτει νέα ανάρτηση με το γνωστό PASM (Porsche Active Suspension Management) και το σύστημα τετρακίνησης της Porsche μαζί με το Porsche Traction Management (PTM). Ο πίσω άξονας συνδέεται με τον εμπρός μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, με την Porsche να αναφέρει ότι μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς, όταν αυτό χρειαστεί. Επίσης, προαιρετικά η αερανάρτηση δίνει την δυνατότητα αύξησης του ύψους από το έδαφος κατά 4 εκατ., φτάνοντας συνολικά το μέγιστο των 230 χλστ. Η μπροστά ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και η πίσω έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Το παρών του στο βασικό εξοπλισμός δίδει και το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «Porsche Doppelkupplung (PDK)». Η Macan δημιουργήθηκε ώστε να έχει το σπορ χαρακτήρα που απαιτείται από ένα μοντέλο της θρυλικής γερμανικής φίρμας. Έτσι, οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες ενός sportscar αφού η Turbo των 400 ίππων επιταχύνεται από στάση στα εκατό χιλιόμετρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 266 χιλιόμετρα την ώρα.
Ήδη τα πρώτα Macan βρίσκονται στην Κύπρο αλλά το ενδιαφέρον και οι προ-παραγγελίες έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες. Κάτι που δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την προδιαγραφόμενη πορεία του στην Κυπριακή αγορά. Παράλληλα, σύμφωνα με την Porsche,, η φετινή ετήσια παραγωγή των 50.000 μονάδων με τους τρεις κινητήρες που προαναφέραμε είναι ήδη προπωλημένη και εργοστάσιο προβαίνει στις απαραίτητες διεργασίες ώστε η παραγωγή να φτάσει φέτος τις 80,000 οχήματα.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Macan S
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.000 κ.εκ.
Ισχύς: 340 ίπποι
Ροπή: 46,8 χλμ.
Τελική ταχύτητα: 254 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,5 δλ.
Μacan S Diesel
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.000 κ.εκ.
Ισχύς: 258 ίπποι
Ροπή: 59,1 χλγμ.
Τελική ταχύτητα: 226 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,2 δλ.
Macan Turbo
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.600 κ.εκ.
Ισχύς: 400 ίπποι
Ροπή: 56 χλγμ.
Τελική ταχύτητα: 269 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 4,8 δλ.
Macan σημαίνει «Τίγρης» στα Ινδονησιακά και αυτό αφού η θρυλική εταιρεία θέλει να τονίζει τις σπορ καταβολές του διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητα του γερμανικού εργοστασίου. Μπορεί οπτικά να βασίζεται στη Cayenne αλλά έχει τα δικά της μηχανικά μέρη όπως: ειδικά ρυθμισμένους ή εντελώς ξεχωριστούς κινητήρες, νέα κιβώτια ταχυτήτων και μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης της Cayenne. Τεχνολογικά η Macan διαθέτει στοιχεία και από άλλα μοντέλα της γκάμας της Porsche τόσο στον εξωτερικό σχεδιασμό όσο και στο εσωτερικό. Είναι χαμηλότερο και με ένα πιο coupe προφίλ που του προσδίδει περισσότερη δυναμικότητα και σπορ χαρακτηριστικά. Η αρθρωτή πλατφόρμα MLB (Modular Longitudinal Matrix) αποτέλεσε τη «βάση» της Macan. Όμως, το ότι είναι χαμηλότερη και πιο coupe προφίλ, την καθιστά περισσότερο δυναμική με περισσότερα σπορ χαρακτηριστικά από τη μεγαλύτερη Cayenne.
Η άνεση και η εργονομία ξεχωρίζουν από την πρώτη στιγμή στο εσωτερικό ενώ περιττή οποιαδήποτε αναφορά για την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα. Χώρος στον οποίο η τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο. Το πολυχρηστικό τιμόνι, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής και ο πίνακας οργάνων είναι μόνο μερικά από τα οποία θα εκτιμήσει ο υποψήφιος αγοραστής.
Η νέα Macan διατίθεται τόσο με ένα πετρελαιοκινητήρα V6, 3.0 λίτρων με 258 ίππους όσο και με δύο βενζινοκινητήρες. Ένα V6 bi-turbo 3.0 λίτρων που αποδίδει 340 ίππους και ένα V6 bi-turbo 3.6 λίτρων που αποδίδει 400 ίππους. Ζυγίζει 1.898 κιλά στην έκδοση S Diesel, έχει μήκος 4.675 mm, πλάτος 1.923 mm, ύψος 1.628 mm και 2.807 μεταξόνιο. Διαθέτει νέα ανάρτηση με το γνωστό PASM (Porsche Active Suspension Management) και το σύστημα τετρακίνησης της Porsche μαζί με το Porsche Traction Management (PTM). Ο πίσω άξονας συνδέεται με τον εμπρός μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, με την Porsche να αναφέρει ότι μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς, όταν αυτό χρειαστεί. Επίσης, προαιρετικά η αερανάρτηση δίνει την δυνατότητα αύξησης του ύψους από το έδαφος κατά 4 εκατ., φτάνοντας συνολικά το μέγιστο των 230 χλστ. Η μπροστά ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και η πίσω έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Το παρών του στο βασικό εξοπλισμός δίδει και το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «Porsche Doppelkupplung (PDK)». Η Macan δημιουργήθηκε ώστε να έχει το σπορ χαρακτήρα που απαιτείται από ένα μοντέλο της θρυλικής γερμανικής φίρμας. Έτσι, οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες ενός sportscar αφού η Turbo των 400 ίππων επιταχύνεται από στάση στα εκατό χιλιόμετρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 266 χιλιόμετρα την ώρα.
Ήδη τα πρώτα Macan βρίσκονται στην Κύπρο αλλά το ενδιαφέρον και οι προ-παραγγελίες έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες. Κάτι που δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την προδιαγραφόμενη πορεία του στην Κυπριακή αγορά. Παράλληλα, σύμφωνα με την Porsche,, η φετινή ετήσια παραγωγή των 50.000 μονάδων με τους τρεις κινητήρες που προαναφέραμε είναι ήδη προπωλημένη και εργοστάσιο προβαίνει στις απαραίτητες διεργασίες ώστε η παραγωγή να φτάσει φέτος τις 80,000 οχήματα.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Macan S
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.000 κ.εκ.
Ισχύς: 340 ίπποι
Ροπή: 46,8 χλμ.
Τελική ταχύτητα: 254 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,5 δλ.
Μacan S Diesel
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.000 κ.εκ.
Ισχύς: 258 ίπποι
Ροπή: 59,1 χλγμ.
Τελική ταχύτητα: 226 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,2 δλ.
Macan Turbo
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.600 κ.εκ.
Ισχύς: 400 ίπποι
Ροπή: 56 χλγμ.
Τελική ταχύτητα: 269 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 4,8 δλ.
-
- Βαθμολογία: 0
- Ψήφοι: 0
- View QR Code
- Save as PDF
- 3552 Εμφάνιση