PORSCHE CAYENNE: Τρίτη γενιά για το πολυτές SUV
PORSCHE CAYENNE: Τρίτη γενιά για το πολυτές SUV
Την πανέμορφη Κρήτη και συγκεκριμένα την περιοχή της Σητείας επέλεξε το εργοστάσιο της Porsche για την παγκόσμια παρουσίαση της ολοκαίνουριας Porsche Cayenne. H 3η γενιά Cayenne έγινε ακόμα καλύτερη σε όλους τους τομείς και σίγουρα θα ενθουσιάσει τους λάτρεις της μάρκας τόσο για την αισθητική και την τεχνολογία της όσο και για τις επιδόσεις της. Η νέα Cayenne διαθέτει μακρύτερο αμάξωμα 4.918 χλστ. (+63 χλστ.), αλλά και χαμηλότερο συνολικό ύψος (-9 χλστ.). Η σχεδίασή της μπορεί να μοιάζει σαν μια εξέλιξη της τωρινής γενιάς, αλλά οι επιμέρους αλλαγές προσφέρουν ένα καθόλα σύγχρονο και πιο δυναμικό σύνολο.
Συνολικά η εμφάνιση της Cayenne έχει αναβαθμιστεί σύμφωνα με την ταυτότητα που χαρακτηρίζει το σχεδιαστικό DNA όλων των νέων μοντέλων της Porsche ενώ οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα μπροστά υποδηλώνουν με έμφαση τις αυξημένες επιδόσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει πλέον χωρητικότητα 770 λίτρα, είναι δηλαδή μεγαλύτερος κατά 100 λίτρα.
Η τρίτη γενιά του SUV της Porsche δεν είναι μόνο αναβαθμισμένη και εμφανισιακά. Διαθέτει ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων και παθητική τετραδιεύθυνση για πρώτη φορά. Οι δυνατότητες της Cayenne στο δρόμο έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, με ενεργητικό σύστημα τετρακίνησης στο βασικό εξοπλισμό, Σύστημα Ελέγχου Πλαισίου 4D, πνευματική ανάρτηση τριπλού αεροθαλάμου, αλλά και το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Παρόλα αυτά το μοντέλο προσφέρει εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Οι πανίσχυροι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, το νέο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S με οκτώ σχέσεις και τα νέα συστήματα ανάρτησης έχουν την ευθύνη για την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά και τις μοναδικές επιδόσεις. Το μοντέλο παρουσιάστηκε με δύο νέους εξακύλινδρους κινητήρες: Ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 340 ίππων της Cayenne αποδίδει 40 ίππους περισσότερους απ’ ό,τι αυτός του προηγούμενου μοντέλου. Ο κινητήρας V6 biturbo 2,9 λίτρων της Cayenne S, η οποία φτάνει τα 265 χλμ./ώρα, αυξάνει την ιπποδύναμη στους 440 ίππους, έχει δηλαδή πλέον 20 ίππους περισσότερους. Με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, η νέα Cayenne S επιταχύνεται από τα 0 στα 10 χλμ./ώρα σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.
Τη νέα Cayenne είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε για δύο μέρες, τόσο σε διαδρομές εντός όσο και εκτός δρόμου. Τα προγράμματα κίνησης εκτός δρόμου διευκολύνουν τον οδηγό να επιλέγει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για τη διαδρομή του. Η προεπιλεγμένη ρύθμιση είναι το πρόγραμμα κίνησης σε δρόμο. Τέσσερα άλλα προγράμματα ενεργοποιούν ρυθμίσεις για κίνηση σε ήπιο έδαφος εκτός δρόμου με τον οδηγό να μπορεί να επιλέγει ρυθμίσεις για την κίνηση, την ανάρτηση και το διαφορικό ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.
Ακολουθώντας την ίδια τακτική της 911 και της Panamera, στο νέο αμάξωμα της, η Cayenne χρησιμοποιεί ένα έξυπνο συνδυασμό κράματος αλουμινίου και χάλυβα. Το εξωτερικό είναι κατασκευασμένο στο σύνολό του από αλουμίνιο ενώ το δάπεδο, το μπροστινό τμήμα και ουσιαστικά όλα τα τμήματα του πλαισίου είναι επίσης από κράμα αλουμινίου. Συνολικά, το βάρος της Cayenne έχει μειωθεί κατά 55 κιλά (2.040/1.985 κιλά) , παρά τον σημαντικά πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει πλέον προβολείς LED, μεγαλύτερους τροχούς, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος ParkAssist (μπροστά και πίσω), μονάδα τηλεφώνου LTE με WiFi hotspot, υπηρεσίες Porsche Connect, ένα σύστημα προληπτικής προστασίας πεζών και πολλά άλλα.
Το εσωτερικό της νέας Cayenne, με τη χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα και τη μεγάλη οθόνη αφής, ακολουθεί τη λογική της επίσης καινούργιας λιμουζίνας της Porsche, της Panamera. Η χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα δεν διαθέτει τα «συμβατικά» κουμπιά αλλά διακόπτες αφής. Η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι 12,3 ιντσών και οι λειτουργίες της ελέγχονται και με φωνητικές εντολές, ενώ ενδιαφέρον είναι πως στον πίνακα οργάνων το μόνο αναλογικό όργανο είναι το παραδοσιακά κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο. Δεξιά και αριστερά του υπάρχουν δύο οθόνες 7,0 ιντσών που μπορούν να απεικονίζουν από το ταχύμετρο μέχρι τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης ή αυτού της νυχτερινής όρασης. Το τελευταίο λειτουργεί με θερμική κάμερα και είναι ένα από τα πολλά διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης, ενώ φυσικά υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης κινητών και online υπηρεσιών.
Συνολικά η εμφάνιση της Cayenne έχει αναβαθμιστεί σύμφωνα με την ταυτότητα που χαρακτηρίζει το σχεδιαστικό DNA όλων των νέων μοντέλων της Porsche ενώ οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα μπροστά υποδηλώνουν με έμφαση τις αυξημένες επιδόσεις. Ο χώρος αποσκευών έχει πλέον χωρητικότητα 770 λίτρα, είναι δηλαδή μεγαλύτερος κατά 100 λίτρα.
Η τρίτη γενιά του SUV της Porsche δεν είναι μόνο αναβαθμισμένη και εμφανισιακά. Διαθέτει ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων και παθητική τετραδιεύθυνση για πρώτη φορά. Οι δυνατότητες της Cayenne στο δρόμο έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο, με ενεργητικό σύστημα τετρακίνησης στο βασικό εξοπλισμό, Σύστημα Ελέγχου Πλαισίου 4D, πνευματική ανάρτηση τριπλού αεροθαλάμου, αλλά και το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Παρόλα αυτά το μοντέλο προσφέρει εξαιρετική πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Οι πανίσχυροι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, το νέο αυτόματο κιβώτιο Tiptronic S με οκτώ σχέσεις και τα νέα συστήματα ανάρτησης έχουν την ευθύνη για την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά και τις μοναδικές επιδόσεις. Το μοντέλο παρουσιάστηκε με δύο νέους εξακύλινδρους κινητήρες: Ο 3λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 340 ίππων της Cayenne αποδίδει 40 ίππους περισσότερους απ’ ό,τι αυτός του προηγούμενου μοντέλου. Ο κινητήρας V6 biturbo 2,9 λίτρων της Cayenne S, η οποία φτάνει τα 265 χλμ./ώρα, αυξάνει την ιπποδύναμη στους 440 ίππους, έχει δηλαδή πλέον 20 ίππους περισσότερους. Με το προαιρετικό πακέτο εξοπλισμού Sport Chrono, η νέα Cayenne S επιταχύνεται από τα 0 στα 10 χλμ./ώρα σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα.
Τη νέα Cayenne είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε για δύο μέρες, τόσο σε διαδρομές εντός όσο και εκτός δρόμου. Τα προγράμματα κίνησης εκτός δρόμου διευκολύνουν τον οδηγό να επιλέγει τις κατάλληλες ρυθμίσεις για τη διαδρομή του. Η προεπιλεγμένη ρύθμιση είναι το πρόγραμμα κίνησης σε δρόμο. Τέσσερα άλλα προγράμματα ενεργοποιούν ρυθμίσεις για κίνηση σε ήπιο έδαφος εκτός δρόμου με τον οδηγό να μπορεί να επιλέγει ρυθμίσεις για την κίνηση, την ανάρτηση και το διαφορικό ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.
Ακολουθώντας την ίδια τακτική της 911 και της Panamera, στο νέο αμάξωμα της, η Cayenne χρησιμοποιεί ένα έξυπνο συνδυασμό κράματος αλουμινίου και χάλυβα. Το εξωτερικό είναι κατασκευασμένο στο σύνολό του από αλουμίνιο ενώ το δάπεδο, το μπροστινό τμήμα και ουσιαστικά όλα τα τμήματα του πλαισίου είναι επίσης από κράμα αλουμινίου. Συνολικά, το βάρος της Cayenne έχει μειωθεί κατά 55 κιλά (2.040/1.985 κιλά) , παρά τον σημαντικά πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει πλέον προβολείς LED, μεγαλύτερους τροχούς, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος ParkAssist (μπροστά και πίσω), μονάδα τηλεφώνου LTE με WiFi hotspot, υπηρεσίες Porsche Connect, ένα σύστημα προληπτικής προστασίας πεζών και πολλά άλλα.
Το εσωτερικό της νέας Cayenne, με τη χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα και τη μεγάλη οθόνη αφής, ακολουθεί τη λογική της επίσης καινούργιας λιμουζίνας της Porsche, της Panamera. Η χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα δεν διαθέτει τα «συμβατικά» κουμπιά αλλά διακόπτες αφής. Η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι 12,3 ιντσών και οι λειτουργίες της ελέγχονται και με φωνητικές εντολές, ενώ ενδιαφέρον είναι πως στον πίνακα οργάνων το μόνο αναλογικό όργανο είναι το παραδοσιακά κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο. Δεξιά και αριστερά του υπάρχουν δύο οθόνες 7,0 ιντσών που μπορούν να απεικονίζουν από το ταχύμετρο μέχρι τους χάρτες του συστήματος πλοήγησης ή αυτού της νυχτερινής όρασης. Το τελευταίο λειτουργεί με θερμική κάμερα και είναι ένα από τα πολλά διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης, ενώ φυσικά υπάρχουν και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης κινητών και online υπηρεσιών.
-
- Βαθμολογία: 2
- Ψήφοι: 3
- View QR Code
- Save as PDF
- 2524 Εμφάνιση