FORD FIESTA ST
FORD FIESTA ST
Ο ΠΕΤΡΟΣ ΣΟΥΤΖΙΗΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΤΟ ΝΕΟ FORD FIESTA ST
Ιδανικό πακέτο για άπλετη οδηγική απόλαυση!
Το Ford Fiesta ST που ύστερα από πέντε χρόνια βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο. Το νέο hot hatch στην κατηγορία Β προσφέρει 35% μεγαλύτερη ισχύ σε σύγκριση με ένα στάνταρ μοντέλο. Το αποτέλεσμα είναι η επιτάχυνση των εκατό χιλιομέτρων από στάση να φθάνει μόλις σε 6,9 δευτερόλεπτα και σε συνδυασμό με το ειδικά ρυθμισμένο πλαίσιο που είναι χαμηλωμένο κατά 15mm, να προσφέρει απόλυτο κράτημα στις στροφές σε ψηλές ταχύτητες.
Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι της Ford διένυσαν περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα δοκιμών σε πίστα και τις ακριβείς προσαρμογές στο θρυλικό σιρκουί Nürburgring της Γερμανίας. Το γνωστό «downsizing» εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια, εφαρμόστηκε κσι το ολοκαίνουριο ST. Δεν υπάρχει πλέον ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας της προηγούμενης έκδοσης του με τους 150 ίππους. Αντίθετα, τοποθέτησαν ένα EcoBoost 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και turbo. Αποτέλεσμα… 182 ίπποι στις 5.700 rpm και 240 Nm ροπής από τις 1.900 έως τις 4.000 στροφές. Τα υπόλοιπα… στους δρόμους της Νίκαια στη Νότια Γαλλία. Εκεί όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου. Και είμαι πεπεισμένος ότι σε κάποια φάση οδηγούσαμε και σε διαδρομές του θρυλικού ράλι του Μόντε Κάρλο! Το σημαντικότατο όπως για τον ιδιοκτήτη είναι ότι η μέση μέση κατανάλωση φτάνει μόλις τα 5,9 lt/100 km και εκπομπές CO2 που κυμαίνονται στα 138 gr/km! Δηλαδή σχεδόν 20% χαμηλότερες εκπομπές με ταυτόχρονη αύξηση ισχύος κατά 20% σε σχέση με τον δίλιτρο κινητήρα του παρελθόντος.
Στο σχεδιασμό του ανανεωμένου Fiesta ST ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα μπροστά και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών ενώ οι αεροτομές βρίσκονται διάσπαρτες τόσο εμπρός όσο και πίσω (βλέπε διαχύτη). Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν η ταυτότητα της έκδοσης ST με τα καθίσματα Recaro, μερικές «δόσεις» από ανθρακονήματα, μεταλλικά πατήδια και επιλογέα ταχυτήτων και τιμόνι ST.
Η Ford Team RS που όπως ήταν φυσικό είχε την ευθύνη για το μοντέλο αυτό έκανε επεμβάσεις σεταρίσματος στα συστήματα του κινητήρα, της ανάρτησης, του τιμονιού και των φρένων με στόχο την όσο το δυνατό καλύτερη οδική συμπεριφορά και τοποθέτησε συστήματα γνωστά από μεγαλύτερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπως το αναβαθμισμένο Torque Vectoring Control (eTVC) και το 3-mode Electronic Stability Control (ESC). Το ηλεκτρονικά βελτιστοποιημένο πλαίσιο eTVC ασκεί πίεση πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό του Fiesta ST όταν στρίβει για να βελτιωθεί το κράτημα και να μειωθεί η υποστροφή, χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα. Νέο λογισμικό ελέγχει την ισορροπημένη απόκριση του Fiesta ST στις εντολές του τιμονιού, κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ το ESC προσφέρει 3 προγράμματα λειτουργίας με: πλήρη επέμβαση, περιορισμένη επέμβαση για αυξημένη ολίσθηση και πλήρη απενεργοποίηση ESC. Και τα δύο συστήματα υποστηρίζουν ένα νέο εμπρός ακραξόνιο, τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα με ειδική ρύθμιση για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος, τις νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων μπροστά και πίσω για καλύτερη οδική συμπεριφορά και οδηγική ποιότητα. Παρόν και σε αυτό το ST το Sound Symposer. Ένα αντηχείο που ξεκινάει από την εισαγωγή του κινητήρα και καταλήγει στο ταμπλό δηλαδή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το σύστημα διαθέτει μια μεμβράνη και ουσιαστικά αναπαράγει φυσικό ήχο από τον κινητήρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.6 Ecoboost
Κ.εκ: 1596
Κιβώτιο: εξατάχυτο μηχανικό
Ίπποι: 182/5.700
Ροπή: 240Nm/1600-5000
Kατανάλωση :
Εντός πόλης: 7,9 λίτρα
Εκτός πόλης: 4,8 λίτρα
Μεικτή: 5.9 λίτρα
CO2: 138
0-100: 6,9 sec
Τελική: 220 Km
Διαστάσεις:
Μήκος: 3975m
Πλάτος: 1978m
Ύψος: 1456m
Μεταξόνιο: 2489m
Βάρος: 1.575 Kg
Αποσκευές: 276-974 λίτρα
Ελαστικά: 205/40 R17
Ιδανικό πακέτο για άπλετη οδηγική απόλαυση!
Το Ford Fiesta ST που ύστερα από πέντε χρόνια βρίσκεται και πάλι στο προσκήνιο. Το νέο hot hatch στην κατηγορία Β προσφέρει 35% μεγαλύτερη ισχύ σε σύγκριση με ένα στάνταρ μοντέλο. Το αποτέλεσμα είναι η επιτάχυνση των εκατό χιλιομέτρων από στάση να φθάνει μόλις σε 6,9 δευτερόλεπτα και σε συνδυασμό με το ειδικά ρυθμισμένο πλαίσιο που είναι χαμηλωμένο κατά 15mm, να προσφέρει απόλυτο κράτημα στις στροφές σε ψηλές ταχύτητες.
Άλλωστε ας μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι της Ford διένυσαν περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα δοκιμών σε πίστα και τις ακριβείς προσαρμογές στο θρυλικό σιρκουί Nürburgring της Γερμανίας. Το γνωστό «downsizing» εφαρμόζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια, εφαρμόστηκε κσι το ολοκαίνουριο ST. Δεν υπάρχει πλέον ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας της προηγούμενης έκδοσης του με τους 150 ίππους. Αντίθετα, τοποθέτησαν ένα EcoBoost 1,6 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και turbo. Αποτέλεσμα… 182 ίπποι στις 5.700 rpm και 240 Nm ροπής από τις 1.900 έως τις 4.000 στροφές. Τα υπόλοιπα… στους δρόμους της Νίκαια στη Νότια Γαλλία. Εκεί όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου. Και είμαι πεπεισμένος ότι σε κάποια φάση οδηγούσαμε και σε διαδρομές του θρυλικού ράλι του Μόντε Κάρλο! Το σημαντικότατο όπως για τον ιδιοκτήτη είναι ότι η μέση μέση κατανάλωση φτάνει μόλις τα 5,9 lt/100 km και εκπομπές CO2 που κυμαίνονται στα 138 gr/km! Δηλαδή σχεδόν 20% χαμηλότερες εκπομπές με ταυτόχρονη αύξηση ισχύος κατά 20% σε σχέση με τον δίλιτρο κινητήρα του παρελθόντος.
Στο σχεδιασμό του ανανεωμένου Fiesta ST ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα μπροστά και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών ενώ οι αεροτομές βρίσκονται διάσπαρτες τόσο εμπρός όσο και πίσω (βλέπε διαχύτη). Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν η ταυτότητα της έκδοσης ST με τα καθίσματα Recaro, μερικές «δόσεις» από ανθρακονήματα, μεταλλικά πατήδια και επιλογέα ταχυτήτων και τιμόνι ST.
Η Ford Team RS που όπως ήταν φυσικό είχε την ευθύνη για το μοντέλο αυτό έκανε επεμβάσεις σεταρίσματος στα συστήματα του κινητήρα, της ανάρτησης, του τιμονιού και των φρένων με στόχο την όσο το δυνατό καλύτερη οδική συμπεριφορά και τοποθέτησε συστήματα γνωστά από μεγαλύτερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπως το αναβαθμισμένο Torque Vectoring Control (eTVC) και το 3-mode Electronic Stability Control (ESC). Το ηλεκτρονικά βελτιστοποιημένο πλαίσιο eTVC ασκεί πίεση πέδησης στον εσωτερικό εμπρός τροχό του Fiesta ST όταν στρίβει για να βελτιωθεί το κράτημα και να μειωθεί η υποστροφή, χωρίς να επηρεάζεται η ταχύτητα. Νέο λογισμικό ελέγχει την ισορροπημένη απόκριση του Fiesta ST στις εντολές του τιμονιού, κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ το ESC προσφέρει 3 προγράμματα λειτουργίας με: πλήρη επέμβαση, περιορισμένη επέμβαση για αυξημένη ολίσθηση και πλήρη απενεργοποίηση ESC. Και τα δύο συστήματα υποστηρίζουν ένα νέο εμπρός ακραξόνιο, τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα με ειδική ρύθμιση για μειωμένες κλίσεις αμαξώματος, τις νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων μπροστά και πίσω για καλύτερη οδική συμπεριφορά και οδηγική ποιότητα. Παρόν και σε αυτό το ST το Sound Symposer. Ένα αντηχείο που ξεκινάει από την εισαγωγή του κινητήρα και καταλήγει στο ταμπλό δηλαδή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το σύστημα διαθέτει μια μεμβράνη και ουσιαστικά αναπαράγει φυσικό ήχο από τον κινητήρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.6 Ecoboost
Κ.εκ: 1596
Κιβώτιο: εξατάχυτο μηχανικό
Ίπποι: 182/5.700
Ροπή: 240Nm/1600-5000
Kατανάλωση :
Εντός πόλης: 7,9 λίτρα
Εκτός πόλης: 4,8 λίτρα
Μεικτή: 5.9 λίτρα
CO2: 138
0-100: 6,9 sec
Τελική: 220 Km
Διαστάσεις:
Μήκος: 3975m
Πλάτος: 1978m
Ύψος: 1456m
Μεταξόνιο: 2489m
Βάρος: 1.575 Kg
Αποσκευές: 276-974 λίτρα
Ελαστικά: 205/40 R17
-
- Βαθμολογία: 4.7
- Ψήφοι: 3
- View QR Code
- Save as PDF
- 5702 Εμφάνιση