- BMW 2 Coupe
- Καινούριο μοντέλο στη γκάμα της BMW
Η BMW Σειρά 2 Coupe ανεβάζει τον πήχη στην premium μικρή κατηγορία με δυναμικές επιδόσεις, αισθητική απήχηση και γοητεία. H νέα Σειρά 2 διαθέτει μια φιλοσοφία μοναδική στην κατηγορία, με αμάξωμα δύο θυρών σε κλασική σχεδίαση τριών όγκων – τυπικό χαρακτηριστικό των BMW Coupe, τέσσερα καθίσματα, πίσω κίνηση (μοναδική πρόταση στην κατηγορία) και κινητήρες και πλαίσιο επικεντρωμένα στις σπορ επιδόσεις.
Υπάρχει σαφής διαφορά μεταξύ της BMW Σειράς 2 Coupe και της BMW Σειράς 1, αφού το νέο μοντέλο έχει εντελώς δικό του χαρακτήρα. Αυτή η διαφορά είναι άμεσα αναγνωρίσιμη στη σχεδίαση του νέου αυτοκινήτου, αλλά γίνεται αισθητή και στις επιδόσεις. Η BMW Σειρά 2 Coupe είναι ακόμα πιο ελκυστική από την προκάτοχο της, την πολύ επιτυχημένη BMW Σειρά 1 Coupe (η οποία έχει πουλήσει πάνω από 150.000 μονάδες παγκοσμίως). Πέρα από τη μοναδική εμφάνιση και τις αυξημένες διαστάσεις, διαφέρει και από απόψεως τόσο τεχνολογίας όσο και στάνταρ εξοπλισμού. Το αποτέλεσμα είναι μία νέα διάσταση στις δυναμικές επιδόσεις, την αισθητική απήχηση και την premium γοητεία στη μικρή κατηγορία, που υπογραμμίζεται από το “2” στην ονομασία του νέου μοντέλου. Ο αριθμός 2 υποδηλώνει μία εξαιρετικά σπορ οδηγική εμπειρία σε ένα μικρό δίθυρο αυτοκίνητο πάνω από 45 χρόνια – από τότε που λανσαρίστηκε η σειρά BMW 02.
Η BMW Σειρά 2 Coupe διαφέρει και οπτικά από τη Σειρά 1 υιοθετώντας μία δική της αισθητική με αυξημένο μήκος αμαξώματος κατά 11 εκατοστά, κομψές σπορ γραμμές με γραμμή οροφής που ρέει ομαλά στο πίσω τμήμα, χαρακτηριστική σχεδίαση εμπρός και πίσω τμήματος, αμάξωμα φαρδύτερο πάνω από τον πίσω άξονα που δίνει έμφαση στην πίσω κίνηση. Οι εκδόσεις BMW Sport Line, BMW Modern Line και M Sport προσφέρουν ένα ευρύ πεδίο εξατομίκευσης. Η νέα σχεδίαση της Coupe έχει σαν αποτέλεσμα τις αισθητά μεγαλύτερες διαστάσεις από τη BMW Σειρά 1. Το μήκος είναι αυξημένο κατά 72 mm στα 4.432 mm, το πλάτος κατά 32 mm (1.774 mm) και το μεταξόνιο κατά 30 mm. Αυτή η αύξηση των διαστάσεων προσφέρει βελτιωμένους εσωτερικούς χώρους, με 19 mm επιπλέον για το κεφάλι των εμπρός επιβατών και 21+ mm για τα πόδια των πίσω επιβατών. Χώρος αποσκευών αυξημένος κατά 20 L στα 390 L, πλάτες πίσω καθισμάτων διαιρούμενες σε δύο τμήματα ή προαιρετικά κατά 40 : 20 : 40.
Η σειρά 2 διαθέτει κινητήρια σύνολα βενζίνης και πετρελαίου με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo που προσφέρουν κορυφαίες σπορ επιδόσεις και απόδοση. Η BMW 220i Coupe είναι η πρώτη μικρή BMW που χρησιμοποιεί την έκδοση 184 ίππων του δίλιτρου, τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα. Οι τετρακύλινδροι πετρελαίου αποδίδουν 143 ίππους στη BMW 218d Coupe, 184 ίππους στη BMW 220d Coupe και 218 ίππους στη BMW 225d Coupe. Επίσης με την παρουσίαση της διατίθεται η κορυφαία έκδοση BMW M235i με ένα τρίλιτρο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με τεχνολογία M Performance TwinPower και 326 ίππους.
Διαθέτει αυξημένη απόδοση με ευρεία χρήση του BMW EfficientDynamics, συμπεριλαμβανομένων Air Curtains και της λειτουργίας Auto Start Stop σε συνδυασμό με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο. Το ECO PRO mode ενεργοποιείται μέσω του στάνταρ διακόπτη Driving Experience Control, που περιλαμβάνει λειτουργία coasting σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο και Proactive Driving Assistant
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- Toyota FT-1 concept
- Προάγγελος του νέου Supra;
Η Toyota παρουσίασε στο Ντιτρόιτ το νέο πρωτότυπο coupe της, με τις φήμες να αναφέρουν ότι το νέο FT-1 concept αποτελεί τον προάγγελο της νέας Supra.
Με την αποκάλυψη του νέου concept, η Toyota γιορτάζει την 40η επέτειο της σχεδιαστικής ομάδας Calty, η οποία έχει σχεδιάσει πολλά σπορ μοντέλα για την ιαπωνική μάρκα. Πιο συγκεκριμένα, το νέο concept είναι μια μείξη στοιχείων από ήδη επιτυχημένα σχεδιαστικά μοντέλα, όπως το GT86, αλλά και άλλα πρωτότυπα, όπως το Lexus LFLC, που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Επίσης, το όνομά του -όπως ανακοινώθηκε- είναι το FT-1, που αποτυπώνει το σχεδιαστικό μέλλον των Ιαπώνων.
Το νέο σπορ μοντέλο λοιπόν διαθέτει ένα «μυώδες» αμάξωμα με έντονα επιθετικά χαρακτηριστικά, όπως τα μακρόστενα φώτα μπροστά με ενσωματωμένα LED, το «ρύγχος» της μπροστινής μάσκας που κατεβαίνει μέχρι χαμηλά και οι πλαϊνοί αεραγωγοί τοποθετημένοι μπροστά από τους θόλους των πίσω τροχών. Επίσης, εντυπωσιάζουν οι δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης, που είναι τοποθετημένες στα δύο άκρα του πίσω προφυλακτήρα. Όσον αφορά το εσωτερικό του μοντέλου, κυριαρχεί ο μινιμαλισμός σε όλα τα επίπεδα, καθώς απουσιάζουν τα περιττά κουμπιά που αποσυντονίζουν τον οδηγό, ενώ ξεχωρίζει το σύστημα heads-up display, που «απεικονίζει» στο μπροστινό παρμπρίζ όλες τις απαραίτητες λειτουργίες, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.
Ως προς τα μηχανικά μέρη, η Toyota τηρεί άκρα μυστικότητα, δηλώνοντας μόνο ότι το νέο FT-1 «αντιπροσωπεύει την ιδανική ισορροπία μεταξύ εμπρόσθιας τοποθετημένης μηχανής και πισωκίνητης ώθησης με τη συνδρομή της προηγμένης τεχνολογίας και της τεχνογνωσίας της F1». Τοπρωτότυπο θα είναι διαθέσιμο και εικονικά στο νέο videogame Gran Turismo 6.
- NISSAN QASHQAI
- Στις βιτρίνες του Ομίλου Πηλακούτα σε μερικές μέρες
Η νέα γενιά του best seller της Nissan αναμένεται εντός των επόμενων εβδομάδων στην Κύπρο. Το ολοκαίνουριο Qashqai έρχεται με στόχο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των προκατόχων του, έχοντας όλα τα εχέγγυα για να τα καταφέρει.
Κτισμένο πάνω σε ένα εντελώς καινούριο σασί, είναι 49 χιλ. μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του, ελάχιστα χαμηλότερο αλλά και λίγο φαρδύτερο διατηρώντας το στυλ του crossover, με συμπαγείς διαστάσεις. Διαθέτει μια πιο δυναμική και μοντέρνα εμφάνιση, είναι μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος, αλλά λίγο πιο χαμηλό σε ύψος από τον προκάτοχό του. Το μοντέλο / πρωτοπόρος στην κατηγορία του σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε στην Ευρώπη, με βάση τις απαιτήσεις των ευρωπαίων οδηγών. Το εσωτερικό είναι καινούριο, αναβαθμισμένο ποιοτικά, με πιο σύγχρονη εικόνα περιλαμβάνοντας πλειάδα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη αφής επτά ιντσών, ενώ ανάμεσα στα όργανα βρίσκεται μια οθόνη TFT. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους περισσότερους χώρους στην καμπίνα, με το πορτμπαγκάζ να είναι μεγαλύτερο κατά 20 λίτρα, φθάνοντας συνολικά τα 430 λτ. χωρητικότητας. Όπως συμβαίνει με κάθε νέο μοντέλο της Nissan , το νέο Qashqai είναι γεμάτο με καινοτόμες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα, προσφέρει στον οδηγό του ένα ολοκληρωμένο πακέτο προηγμένων τεχνολογικά χαρακτηριστικών όπως το σύστημα Safety Shield που συμπληρώνεται και από τα συστήματα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Front Collision Avoidance), Υποστήριξης της Προσοχής του Οδηγού (Driver Attention Support), καθώς και της αναγνώρισης των σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), σε συνδυασμό και με άλλες βοηθητικές λειτουργίες, όπως το Έξυπνο Σύστημα Στάθμευσης που πραγματικά λύνει τα χέρια του οδηγού μέσα στην πόλη. Η καινοτομία συνεχίζεται με τη νέα γκάμα των κινητήρων του νέου Qashqai.
Κάτω από το καπό έχουν τοποθετηθεί δύο κινητήρες βενζίνης και ισάριθμοι diesel, με το σύστημα stop/start να περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Στη βάση της γκάμας είναι ο 1,2 turbo απόδοσης 115 ίππων, ο οποίος έχει μέση κατανάλωση 5,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Πιο πάνω βρίσκεται ο 1,6 turbo με τους 150 ίππους και τα 240 Nm ροπής. Πιο οικονομικός είναι ο πετρελαιοκινητήρας 1,5 dCi με απόδοση 110 ίππους, καθώς έχει μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων είναι στα 99 γρ./χλμ. Ο 1,6 dCi των 130 ίππων είναι ο μοναδικός που συνδυάζεται με τετρακίνηση.
Κάθε κινητήρας χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστή, προκειμένου οι εκπομπές ρύπων και η κατανάλωση καυσίμου να διατηρηθούν σε εκπληκτικά χαμηλά επίπεδα, διατηρώντας παράλληλα εξαιρετικές επιδόσεις. Εκτός από τις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το νέο Qashqai διατίθεται και με το σύστημα τετρακίνησης ALL – MODE 4x4-i. Σε ότι αφορά το σύστημα μετάδοσης, το νέο Qashqai εφοδιάζεται με κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ υπάρχουν και συγκεκριμένες εκδόσεις με το ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο Xtronic.
- Mazda 3
- Ανωτερότητα σε όλους τους τομείς
Το ολοκαίνουριο Mazda 3 βρίσκεται ήδη στους εκθεσιακούς χώρους της Geo Pavlides & Araouzos Ltd. Ένα μοντέλο που καλείται να σηκώσει το βάρος της κατηγορίας ενώ ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «KODO» και δανείζεται πάρα πολλά στοιχεία τόσο από το μεγαλύτερο 6 όσο και από το CX-5. Το νέο Mazda 3 διατίθεται στην Κυπριακή αγορά σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, το 5θυρο και το 4θυρο sedan. Όσον αφορά στο 5θυρο, το μεταξόνιο φθάνει τώρα τα 2.700 mm και είναι μεγαλύτερο κατά 61 mm σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μήκος του φθάνει τα 4.460 mm, το ύψος του τα 1.450 mm ενώ το πλάτος αγγίζει τα 1.795 mm και είναι μεγαλύτερο κατά 40,6 mm σε σχέση με το παρελθόν.
Η ποιοτική αναβάθμιση του μοντέλου είναι ιδιαίτερα εμφανής στο εσωτερικό. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι πιο ποιοτικά σε σχέση με το παρελθόν, με την εργονομία και την άνεση να αγγίζουν μοντέλα μεγαλυτέρων κατηγοριών. Αυτό που εντυπωσιάζει στον εσωτερικό χώρο δεν είναι άλλο από την οθόνη αφής που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Οθόνη από την οποία ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση σε σωρεία εφαρμογών. Όσον αφορά τους εσωτερικούς διαθέσιμους χώρους, είναι τώρα μεγαλύτεροι ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 350 λίτρα. Όμως όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, τότε ο χώρος αυτός φθάνει τα 1.250 λίτρα. Όπως όλα τα νέα μοντέλα της Mazda, έτσι και το ολοκαίνουριο 3 είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία «SKYACTIV», γεγονός που σημαίνει δραστικά μέτρα μείωσης του συνολικού βάρους και κινητήρες και μετάδοση που συμβάλλουν στην οικονομία καυσίμου και στις μειωμένες εκπομπές ρύπων.
Όσον αφορά τους κινητήρες, η Mazda παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. H εταιρεία υποστηρίζει ότι οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες χωρίς τούρμπο μπορούν να προσφέρουν σωρεία πλεονεκτημάτων από τους αντίστοιχους με τούρμπο που υπάρχουν στην αγορά. Και τα πλεονεκτήματα αυτά είναι: μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, καλύτερη ροπή σε χαμηλές και μέσες στροφές, καλύτερες επιδόσεις και συνάμα πιο ομαλή και άμεση απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών.
Έτσι, το ολοκαίνουριο Mazda 3 παρουσιάζεται στην Κυπριακή αγορά με τον SKYACTIV-G 1.5 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους στις 6.000 rpm και 150 Nm ροπής στις 4.000 rpm. Τα εκατό χιλιόμετρα από στάση φτάνουν σε 10,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 182 χιλιόμετρα την ώρα. Ο δεύτερος διαθέσιμος κινητήρας είναι ο δίλιτρος SKYACTIV-G με απόδοση αποδίδει 120 ίππων στις 6.000 rpm και 210 Nm ροπής στις 4.000 rpm. Χρειάζεται 8,9 δευτερόλεπτα για τα εκατό χιλιόμετρα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χιλιόμετρα την ώρα. Ο πρώτος διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ οι SKYACTIV-G 2.0 με αυτόματο κιβώτιο «SKYACTIV-Drive» επίσης 6 σχέσεων. Το νέο Mazda 3 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με αυτή του νέου CX-5, ενώ η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω.
Στα τεχνολογικά highlights στο Mazda 3 του 2013 συμπεριλαμβάνουν το «Active Driving Display», ένα νέο σύστημα infotainment και μία σειρά από συστήματα ασφαλείας κάτω από την ονομασία «i-ACTIVSENSE» όπως το «High Beam Control», «Blind Spot Monitoring», «Lane Departure Warning System», «Forward Obstruction Warning», «Smart City Brake Support» και «Radar Cruise Control».
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η κριτική επιτροπή για «Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» επέλεξε τους 7 φιναλίστ εκ των οποίων θα προκύψει ο νικητής που θα παραλάβει το σχετικό βραβείο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης αρχές Μαρτίου. Η όλη διαδικασία ξεκίνησε στις αρχές του Σεπτεμβρίου με 30 υποψήφια μοντέλα ενώ τώρα η λίστα περιορίστηκε σε επτά αυτοκίνητα. Μεταξύ των επικρατέστερων επτά και το Mazda 3 που είναι και το μοναδικό Ιαπωνικό μοντέλο στη λίστα.
- VW Beetle Dune Concept
- Πρωτότυπη έκδοση για το Beetle
Η VW παρουσιάζει μια πρωτότυπη εκδοχή του Beetle η οποία, υιοθετώντας μια σειρά από στοιχεία που παραπέμπουν σε SUV προτάσεις, προσφέρει μια ευχάριστα διαφορετική προσέγγιση στον τυπικά αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Αφετηρία του Beetle Dune αποτελεί η μέχρι σήμερα γνωστή Sport έκδοση του μοντέλου, η οποία, όμως έχει υποστεί μια σειρά από τροποποιήσεις που υλοποιήθηκαν προς όφελος μιας πιο περιπετειώδους εμφάνισης.
Έτσι, εκτός από τις αλλαγές στην εμφάνισή του, το Beetle διαθέτει κατά 2,9 εκατοστά αυξημένα μετατρόχια, στοιχείο που συνδυαστικά με τους διογκωμένους θόλους και τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος σε γυαλιστερό μαύρο και χρώμιο, αυξάνουν το πλάτος του κατά 4,8 εκατοστά σε σχέση με τη γνωστή έκδοση του μοντέλου. Παράλληλα, όπως επιβάλλει ο νέος του προσανατολισμός, αυξημένη είναι και η απόσταση από το έδαφος με την ανάρτηση να έχει προσθέσει επιπλέον πέντε εκατοστά στο μήκος της. Την εικόνα του συμπληρώνουν οι τροχοί 19 ιντσών, ενώ ανασχεδιασμένα, είναι το μπροστινό και το πίσω τμήμα συντείνοντας σε μια προσανατολισμένη, εκτός ασφάλτινων διαδρομών, όψη. Μια από τις λεπτομέρειες που ξεχωρίζουν, είναι η διαφορετική αεροτομή η οποία σχεδιάστηκε για να μπορεί να φιλοξενήσει δύο σετ σκι.
Το σύνολο συμπληρώνεται από το χαρακτηριστικό χρώμα που παραπέμπει στο χρώμα της άμμου και ονομάζεται Arizona. Το Beetle Dune εξοπλίζεται με τον γνωστό δίλιτρο TSI των 210 ίππων και μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα.
- Η Ford παρουσιάζει το Solar Energi Concept
- Με την οροφή του να αποτελείται από ηλιακούς συλλέκτες, το πρωτότυπο της Ford «πάει» το θέμα της ενεργειακής οικονομίας πολλά βήματα μπροστά. Έχοντας ως βάση το υβριδικό C-Max το ηλεκτρικό κύκλωμα του οποίου τροφοδοτείται από το δίκτυο, η πρωτοποριακή εφαρμογή κάνει απλούστερη τη φόρτιση μειώνοντας περαιτέρω το κόστος των μετακινήσεων.
Με ηλιακούς συλλέκτες να καλύπτουν όλη την οροφή του αυτοκινήτου, η φόρτιση των συσσωρευτών τις ηλιόλουστες ημέρες γίνεται τελείως ανέξοδα. Η αυτονομία του φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα και η κατανάλωσή του σε καύσιμο, μειώνεται στα 2,3 λίτρα/100 χλμ.
Φυσικά η εφαρμογή βασίζεται στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας αναφορικά με τους ηλιακούς συλλέκτες, πάνω στους οποίους έχει τοποθετηθεί ειδική ρητίνη που εκτρέπει τις ηλιακές ακτίνες έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η συλλογή της ενέργειας.
- Το επόμενο Pajero με υβριδική έκδοση
- Η νέα γενιά του Mitsubishi Pajero θα βασιστεί στο concept GC-PHEV και θα είναι υβριδική, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, Osamu Masuko, ενώ θα πατά πιθανότατα σε μια νέα πλατφόρμα. Σε συνέντευξη τύπου ο Osamu Masuko, πρόεδρος της Mitsubishi, επεσήμανε ότι η εταιρεία θα στραφεί κυρίως στα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να ικανοποιήσει περισσότερες αγορές στον πλανήτη, αλλά και να διατηρήσει στην κυκλοφορία μεγάλα SUV, όπως το Pajero. Έτσι χαρακτηριστικά δήλωσε ότι η νέα γενιά του Pajero θα είναι υβριδική για να έχει μειωμένα κόστη χρήσης. Επιπλέον, τόνισε ότι η συνεργασία με τις Renault-Nissan δίνει τη δυνατότητα στη Mitsubishi με λιγότερα κόστη να αναπτύξει την γκάμα των μοντέλων της πάνω σε κοινές πλατφόρμες, πράγμα που θα πράξει πιθανότατα και για το νέο Pajero. Σχεδιαστικά τώρα, το νέο Pajero, σύμφωνα με πληροφορίες, θα βασιστεί στο concept GC-PHEV (Grand Cruiser), που είχε παρουσιαστεί πρόσφατα και τροφοδοτούνταν από ένα υβριδικό plug-in σύνολο, το οποίο συνδύαζε έναν V6 3λιτρο turbo κινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, ενώ διέθετε και εξελιγμένη 4κίνηση («Super All Wheel Control, S-AWC), μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.
- Μοναδική ευκαιρία για την Κύπρο και τον Πολυκάρπου
- Ο νεαρός Κύπριος ταλαντούχος οδηγός Πανίκος Πολυκάρπου βρίσκεται πολύ κοντά στην εξασφάλιση μιας θέσης στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα νέων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Ο Πολυκάρπου επιλέχθηκε να οδηγήσει ένα Citroen DS3 R3για τους έξι γύρους του φετινού WRC με την ομάδα της JAGAMotorsport που έχει σαν έδρα την Αυστρία. Ομάδα με την οποία ο Κύπριος οδηγός αγωνίστηκε και στον Εθνικό μας αγώνα το 2012.
Πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου επιτυχία του Κυπριακού μηχανοκίνητου αθλητισμού αφού αυτή είναι η πρώτη φορά που ένας Κύπριος οδηγός επιλέγεται κατευθείαν από μια ομάδα για να συμμετάσχει σε παγκόσμιο πρωτάθλημα. Κάτι που θα τοποθετήσει τη σημαία της Κύπρου στην κορωνίδα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με τη σειρά του ο Κύπριος οδηγός θα πρέπει να εξασφαλίσει ένα μικρό μέρος των εξόδων που αφορά κυρίως αεροπορικά εισιτήρια, ασφάλεια και τα προσωπικά έξοδα τόσο του ιδίου όσο και του συνοδηγού του. Ποσό το οποίο ελπίζει να εξασφαλίσει από τοπικές χορηγίες.
Ο ιδιοκτήτης της JagaMotorsports, HannesJagarinec, εκφράστηκε με τα καλύτερα λόγια για τον ταλαντούχο Κύπριο οδηγό με την ανακοίνωση του ονόματος του σαν ο επίσημος οδηγός της ομάδας για το 2014. «Μπορούμε να βοηθήσουμε τον Πανίκο στους έξι αγώνες της φετινής σεζόν. Συνεργαστήκαμε με τον νεαρό οδηγό το 2012 στο Ράλι Κύπρος και είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι τόσο από τις επιδόσεις του όσο και από το χαρακτήρα του», δήλωσε ο ιδιοκτήτης της ομάδας, και συνέχισε, «αναγνωρίζοντας το ταλέντο του Κύπριου οδηγού, θέλουμε να του δώσουμε την ευκαιρία να τρέξει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2014».
Με τη σειρά του ο νεαρός πρωταθλητής δηλώνει κατενθουσιασμένος με την επιλογή του σαν ο επίσημος οδηγός της JagaMotorsport. «ο εργοστασιακό CitroenDS3 R3.«Πρόκειται για μια ευκαιρία ζωής. Κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να εξασφαλίσουμε τον απαιτούμενο προϋπολογισμό που θα μου επιτρέψει να λάβω μέρος στο θεσμό».
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στο Ράλι Κύπρος του 2012 ο Πανίκος Πολυκάρπου, παρά τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε, τερμάτισε πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή και με μόλις ένα αγώνα είχε τερματίσει και στην πέμπτη θέση του πρωταθλήματος. Παράλληλα είχει ονομαστεί από τον Κυπριακό Οργανισμό Τουρισμού σαν ο «Εθνικός μας οδηγός» στον αγώνα.
Το DS3 R3 που θα έχει στη διάθεση του ο Πολυκάρπου είναι το ίδιο αυτοκίνητου που αγωνίστηκε και στο ράλι Κύπρος του 2012. Πρόκειται για ένα μοντέλο που κτίστηκε με βάση την πολύχρονη πείρα της Citroen στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Βασισμένο στους κανονισμούς της FIA για το γκρουπ R3T, το αγωνιστικό DS3 μοιράζεται το πλαίσιο και την εμφάνιση του μοντέλου παραγωγής. Είναι μπροστινοκίνητο και εφοδιασμένο με ένα υπερτροφοδοτούμενο 4κυλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρων που αποδίδει 210 και μια ροπή της τάξης των 350 Nm.
- Σαρωτική η MINI στο σκληροτράχηλο ράλι Dakar 2014
- Το MINIALL4 Racingήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής στο φετινό ράλι Ντακάρ. Και τα τρία σκαλοπάτια του βάθρου κατελήφθησαν από πληρώματα που οδηγούσαν ένα MINIALL4 Racing ενώ το ίδιο αυτοκίνητο πήρε και τις επτά από τις πρώτες δέκα θέσεις στον αγώνα.
Ο Joan "Nani" Roma από την Ισπανία με το κίτρινο MINI ALL4 Racingήταν ο μεγάλος νικητής του φετινού Ράλι Ντακάρ. Ο οδηγός της MonsterEnergy X-raidTeam τερμάτισε πρώτος στο σκληρότερο αγώνα ράλι στον κόσμο μόλις 5:32 λεπτά μπροστά από τον ομόσταυλό του και πολυνίκη StéphanePeterhansel με το μαύρο MINI ALL4 Racing.
Τρίτος ο γνωστός από τις νίκες του στο ράλι ΚύπροςNasserAl-Attiyah με ένα άλλο MINI ALL4 Racing.
«Νιώθω τόσο ανακουφισμένος και ευτυχισμένος» δήλωσε ο Roma. «Είχα ένα φιλόδοξο στόχο, να κερδίσω στο Ντακάρ όχι μόνο με μοτοσικλέτα αλλά και με αυτοκίνητο. Το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα και θέλω να ευχαριστήσω όλους στην X-raid και τη MINI για την εξαιρετική δουλειά τους. Το MINI ALL4 Racing ήταν ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο και εξαιρετικά αξιόπιστο και γρήγορο σε όλο τον αγώνα. Ήταν απολαυστικό στην οδήγηση!»
Ήταν η πρώτη νίκη του NaniRoma με αυτοκίνητο στο Ντακάρ αφού ο Ισπανός είχε ήδη στο ενεργητικό του μία νίκη με μοτοσικλέτα το 2004, όταν ο αγώνας διεξαγόταν ακόμα στη Βόρεια Αφρική.Ο νικητής βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα για εννέα συνολικά μέρες ενώ πήρε νίκες σε δύο ειδικές διαδρομές.
Η ιδιαιτέρα σκληροτράχηλη διαδρομή των 9.374 χλμ. ξεκίνησε από το Rosario, πέρασε τις Ανδεις, στη συνέχεια ακολούθησε την έρημο Atacama και έφτασε στο Valparaiso στον Ειρηνικό. Οι συνθήκες οδήγησης ήταν αντίξοες και οι οδηγοί αρκετές φορές έφτασαν στα όριά τους.
Τα MINIALL4 Racingκέρδισαν συνολικά τις 11 από τις 13 ειδικές διαδρομές ενώ αυτή ήταν και η τρίτη συνεχόμενη νίκη της μάρκας από το 2011 όταν έκανε το ντεμπούτο της στον αγώνα αυτό. Παράλληλα, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το και τα έντεκα αυτοκίνητα στη γραμμή εκκίνησης κατάφεραν να τερματίσουν στο Valparaíso. Και όλα αυτά για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που βασίζεται στο MINI JohnCooper Works Countryman που βλέπουμε καθημερινά στους δρόμους
- Peugeot 208 1.2 Vti auto
- Νέα δεδομένα στη μικρή κατηγορία
Μοντέρνο στυλ και compact διαστάσεις και ένας κινητήρας τελευταίας τεχνολογίας που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες των καιρών. Ο λόγος για το Peugeot 1.2 Vti που καλύπτει τις οποιεσδήποτε ανάγκες του οδηγού με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος.
Κύριος «υπεύθυνος» για τα προτερήματα του νέου 208 δεν είναι άλλος από τον ολοκαίνουριο 3-κύλινδρο κινητήρα των 1.2 λίτρων. Σε σύγκριση με έναν 4-κύλινδρο κινητήρα ίδιας ιπποδύναμης, το βάρος του 3-κύλινδρου 1.2 VTi είναι μικρότερο κατά 21 kg, ενώ η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί κατά 25%. Η κυλινδροκεφαλή, από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, έχει 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, έμμεσο ψεκασμό πολλαπλών σημείων, συνεχώς μεταβλητό χρονισμό στην εισαγωγή και στην εξαγωγή. Επιπλέον, ο νέος κινητήρας χαρακτηρίζεται από τα λίγα τμήματα που τον απαρτίζουν, μέσω μιας ειδικής διαδικασίας κατεργασίας που χρησιμοποιείται στην κυλινδροκεφαλή. Η γρήγορη άνοδος της θερμοκρασίας του, του προσφέρει μειωμένες εκπομπές CO2 και μεγαλύτερη οικονομία. Αποδίδει 82 συνολικά ίππους και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων αποτελεί τον ιδανικό συνδιασμό για την πόλη αλλά και για ευχάριστα και άνετα ταξίδια. Η μεικτή κατανάλωση φτάνει μόλις τα 4,5 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα ενώ τα 95 gr/kmCO2 προσφέρουν και τιμολογιακό πλεονέκτημα.
Η άνεση, η εργονομία αλλά και το άψογο φινίρισμα ήταν από ανέκαθεν σήμα κατατεθέν στο εσωτερικό του κάθε αυτοκινήτου της Peugeot. Μια παράδοση που συνεχίζεται με τον καλύτερο τρόπο και στο 208. Άνετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, πολλοί χώροι για φύλαξη μικροαντικειμένων και μια μεγάλη λίστα εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας για οδηγό και επιβάτες. Το Peugeot 208 με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων Vti προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά με ψηλά επίπεδα εξοπλισμού που μεταξύ άλλων προσφέρουν ESP με HillAssist, ABS με EBD-EBA, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσωκαι πολλά άλλα. Άξια προσοχής και η πρωτοποριακή για τα δεδομένα της κατηγορίας οθόνη αφής 7 ιντσών στο ταμπλό που συγκεντρώνει πολλές από τις λειτουργίες που έχει στη διάθεση του ο οδηγός. Τιμή τιμή εκκίνησης του 208 με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο είναι μόλις 14,400 ευρώ.
Το εργοστάσιο της Peugeot διαθέτει μια πλούσια ιστορία στην κατηγορία αυτή με εκατομμύρια πωλήσεις ανά το παγκόσμιο. Μια ιστορία που ξεκίνησε με το 205 (5.278.000 πωλήσεις), συνεχίστηκε με το 206 (7.775.000 πωλήσεις) και το 207 (2.369.000 πωλήσεις) για να φθάσουμε στον εκπληκτικό αριθμό των 15 εκατομμυρίων αυτοκινήτων της σειράς 200 από το 1983 έως το 2011. Κάτι που συνεχίζει επάξια τώρα και το 208.
- Το Hyundai i10 κερδίζει το βραβείο «AUTOBEST 2014»
- Το Hyundai i10 πήρε τον τίτλο «AUTOBEST 2014» από τον ομώνυμο ανεξάρτητο οργανισμό. Συγκέντρωσε συνολικά 854 βαθμούς, και ξεπέρασε το Peugeot 2008 με μόλις τέσσερις βαθμούς, που ήταν και η μικρότερη διαφορά στην ιστορία του Autobest. Το Nissan Note βρέθηκε στην τρίτη θέση με συνολικά 726 βαθμούς ενώ 694 βαθμούς συγκέντρωσε τος Chevrolet Trax. Στην πέμπτη θέση τερμάτισε το Mitsubishi Space Star με 476 βαθμούς.
«Αυτή είναι η πρώτη φορά έχουμε τόση μικρή διαφορά ανάμεσα στον πρώτο και το δεύτερο νικητή. Τόσο το Hyundai i10 όσο και το Peugeot 2008 μπαίνουν στην αγορά με πολλά επιχειρήματα απέναντι στον καταναλωτή . Ήταν μια πολύ δύσκολη αποστολή για τα μέλη της κριτικής επιτροπής να επιλέξει μεταξύ των δύο . Τελικά το i10 βρέθηκε στην κορυφή με αυτή την ελάχιστη διαφορά» δήλωσε ο Πρόεδρος του Autobest Ilia Seliktar, και συνέχισε, «Ήταν ένα πραγματικό ντέρμπι .Κάτι που συνειδητοποίησαν όλα τα μέλη του οργανισμού κατά το τελικό τέστ που έγινε στην πίστα Νavak στο Βελιγράδι. Όλη η ομάδα της Hyundai, μηχανικοί, σχεδιαστές, ακόμα και οι άνθρωποι από το εργοστάσιο της Hyundai αξίζουν αυτή τη μεγάλη νίκη . Τώρα μπορούν να ισχυρίζονται ότι διαθέτουν στη γκάμα τους το «Best Buy» μοντέλο της Ευρώπης το 2014. Το ίδιο και για την ομάδα της Peugeot οι οποίοι αξίζουν τα συγχαρητήριά μας για την εξαιρετική δουλειά που έκαναν για το 2008».
Το βραβείο «Company Best 2013» πάει στη Γερμανική Ένωση Κατασκευαστών VDA. Αυτή είναι η πρώτη φορά που διατίθεται αυτό το βραβείο ύστερα από την αλλαγή της στρατηγικής προσέγγισης του οργανισμού Autobest. Προηγουμένως το βραβείο αυτό δινόταν σε κατασκευαστές για τα αποτελέσματα τους στη χρονιά. Τώρα τα μέλη του οργανισμού αποφάσισαν να δώσουν το βραβείο στην VDA που υπό την καθοδήγηση του Matthias Wissmann κατάφερε να βοηθήσει το σύνολο της γερμανικής βιομηχανίας αυτοκινήτου για να πετύχει, όχι μόνο εντός της Γερμανίας , αλλά και στο εξωτερικό τα εντυπωσιακά αυτά αποτελέσματα .
Το βραβείο «Safety Best 2013» παίρνει η Nissan για το σύστημα Nissan Safety Shield που εφάρμοσε στο νέο Nissan Note. Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο προηγμένο σύστημα ασφαλείας εφαρμόζεται σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα εμπρός στον τομέα της ασφάλειας .
H Porsche παίρνει το βραβείο «Techno Best 2013» για το προηγμένο σύστημα Active Rear Wheel Steering που εφάρμοσε για πρώτη φορά στην Porsche 911 Turbo. Το νέο σύστημα που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ZF προσφέρει ένα πιο ευέλικτο και άμεσο χειρισμό για άνετη και εύκολη οδήγηση στην καθημερινή χρήση.
Η ομάδα της Ουκρανίας «Team Ukraine racing» που αγωνίζεται στο θεσμό Ferrari Challenge Europe παίρνει το βραβείο «Sport Best 2013» για την πρώτη θέση που πήρε στο θεσμό. «Δίδουμε μεγάλη σημασία στις επιδόσεις στο μηχανοκίνητο αθλητισμό από ανθρώπους που προέρχονται από τις χώρες που απαρτίζουν τον οργανισμό. Αυτή τη φορά έχουμε εντυπωσιαστεί από την ουκρανική ομάδα. Πρόκειται για άλλη μια απόδειξη ότι οι επιδόσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπορεί να έρθουν μόνο με την πλήρη αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά», δήλωσε ο Πρόεδρος του Autobest.
Τα βραβεία «Eco Best», «Man Best», «Smart Best» και «Design Best έχουν ήδη ανακοινωθεί μετά το διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Κατά την εκλογή του νικητή του αυτοκινήτου AUTOBEST 2014, η κριτική επιτροπή έλαβε την απόφασή της, λαμβάνοντας υπόψη 13 κριτήρια. Το καθένα από αυτά, μετρώντας ένα συγκεκριμένο αριθμό βαθμών, απεικονίζουν μια διαφορετική σημασία στην τελική ψηφοφορία του κάθε αυτοκινήτου. Το πιο σημαντικό είναι η τιμή που παίρνει συνολικά πενήντα βαθμούς επί συνόλου 240. Πρακτικά ζητήματα, όπως το δίκτυο διανομής, η παροχής υπηρεσιών και διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, η κατανάλωση, η διάθεση χώρων η φιλικότητα προς το περιβάλλον και άλλα παίρνουν αντίστοιχα βαθμούς για την τελική έκβαση του αποτελέσματος.
Η 12η γιορτή απονομής του βραβείου θα πραγματοποιηθεί στα μέσα του επόμενου μήνα στη Βαρσοβία της Πολωνίας, ακολουθώντας την παράδοση του οργανισμού να δίδει τα βραβεία σε διαφορετική χώρα κάθε χρόνο. Πέρυσι, η γιορτή έγινε στην Αθήνα.
Ο AUTOBEST είναι η μόνη ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης που επικεντρώνεται στην καλύτερη αγοραστική επιλογή για το μέσο πελάτη. Φέτος τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης προέρχονται από 15 χώρες της περιοχής και αντιπροσωπεύουν μια πραγματική αγορά πέραν των 300 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το μέλος της επιτροπής είναι από μόνο του γνωστός δημοσιογράφος στο χώρο του αυτοκινήτου. Ο AUTOBEST είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης για το αυτοκίνητο στην Ευρώπη.
(για λεπτομερή αποτελέσματα, δείτε Τελική Κατάταξη στο www.autobest.org)
- Παγκόσμια η νέα Ford Mustang
- Η Ford εξέλιξε και τη νέα Mustang στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της One Ford-Strategy, δηλαδή το ίδιο μοντέλο για όλες τις αγορές στον κόσμο. Βεβαίως ο εξαγωγικός προσανατολισμός προϋποθέτει προσαρμογές στα διεθνή στάνταρ και αυτό αποτυπώνεται και στην περίπτωση της νέας Mustang, που είναι μικρότερη σε εξωτερικές διαστάσεις και ελαφρύτερη χάρη στη χρήση αλουμινίου για την κατασκευή του μπροστινού καπό και των φτερών.
Η παγκοσμιοποίηση άλλαξε τα δεδομένα και στο κεφάλαιο των κινητήρων. Το σπορ μοντέλο, που θα κυκλοφορήσει τον Απρίλιο του 2014 στη Βόρεια Αμερική και έναν χρόνο αργότερα στην Ευρώπη, κάνει την έκπληξη με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα τούρμπο 2,3 λίτρων. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο της οικογένειας EcoBoost, που αποδίδει 309 ίππους ισχύ και 407 Nm μέγιστη ροπή στρέψης. Το συγκεκριμένο μοτέρ προορίζεται κυρίως για την Ευρώπη, ενώ η κορυφαία έκδοση GT θα εφοδιάζεται με έναν V8 χωρητικότητας πέντε λίτρων και 426 ίππους ισχύ. Ενδιάμεσα προβλέπεται και ένας V6 βενζινοκινητήρας 3,7 λίτρων με 305 ίππους απόδοση, ο οποίος ωστόσο δεν θα εισάγεται στη Γηραιά Ήπειρο.
Η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται με χειροκίνητο σαζμάν έξι σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο (επίσης εξατάχυτο), ενώ ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφορετικών προγραμματισμών του κινητήρα και του σαζμάν. Το ταξίδι της Mustang εκτός Αμερικής σημαίνει επίσης τον οριστικό αποχαιρετισμό στον πίσω άκαμπτο άξονα, καθώς το νέο μοντέλο θα διαθέτει ανεξάρτητες αναρτήσεις. Χάρη σε αυτές θα προσφέρει δυναμικότερη αίσθηση οδήγησης, αλλά και μεγαλύτερους χώρους σε επιβάτες και αποσκευές. Νέος και πιο σφιχτά ρυθμισμένος είναι και ο μπροστινός άξονας, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις των ευρωπαίων πελατών. Μάλιστα στην Ευρώπη θα κυκλοφορήσει η Mustang έκτης γενιάς στάνταρ με το πακέτο Performance Pack, που προβλέπει μεταξύ άλλων ακόμη πιο σπορ ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις. Το πακέτο συμπληρώνουν οι ζάντες 19 ιντσών και τα ενισχυμένα φρένα με έξι δαγκάνες της Brembo.
Στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, που θα λανσαριστεί τόσο σε έκδοση Coupe όσο και Cabrio, θα περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και άνεσης. Οι Αμερικανοί αναφέρουν επίσης, ότι ο όγκος του χώρου αποσκευών θα φτάνει τα 383 λίτρα στο Coupe και τα 324 στο Cabriolet, που θα διαθέτει κλασική υφασμάτινη κουκούλα.
Ο σχεδιασμός του αμαξώματος έχει γίνει σαφώς πιο μοντέρνος σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο και τα ρετρό στοιχεία δεν είναι πλέον τόσο πολλά και έντονα. Διατηρήθηκαν ωστόσο η κλασική μάσκα με χαρακτηριστικά καρχαρία και τα πίσω φωτιστικά με τις κάθετες ρίγες, που αποτελούν εδώ και χρόνια σήμα κατατεθέν των Mustang.
Η Ford δεν ανακοίνωσε στη Βαρκελώνη τιμές, υπολογίζεται όμως ότι στην Ευρώπη θα ξεκινούν οι εκδόσεις των 2,3 λίτρων λίγο πάνω από τις 40.000 ευρώ, αν και στο Ελλαδιστάν θα είναι αισθητά τσουχτερότερες λόγω της φορολόγησης. Εννοείται, ότι η νέα Mustang θα αποτελέσει έναν από τους μεγάλους σταρ της επερχόμενης Εκθεσης του Ντιτρόιτ, που ανοίγει παραδοσιακά τον Ιανουάριο τον χορό όλων των σημαντικών Autoshows σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πηγή: gazzeta.gr
- Σελίδα από 17