- MINI BAR BUDAPEST
- Η ΜΙΝΙ εγκαινίασε το πρώτο MINI BAR
Το παγκοσμίως πρώτο MINI BAR, εμπνευσμένο από την ίδια τη μάρκα,
άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό ταυτόχρονα με το λανσάρισμα του νέου MINI στην Ουγγαρία. Το MINI BAR BUDAPEST άνοιξε στην καρδιά της Ουγγρικής πρωτεύουσας, μπροστά από τη Βασιλική του Αγίου Στεφάνου και βρίσκεται σε ιδανική θέση για τη νυχτερινή ζωή της Βουδαπέστης.
"Η νυχτερινή ζωή είναι αναπόσπαστο κομμάτι του MINI και το αντίθετο – από τώρα και στο εξής μάλιστα, ειδικά στη Βουδαπέστη" δήλωσε ο Baudouin Denis, Διευθύνων Σύμβουλος της BMW Group Hungary. "MINI σημαίνει γνήσια απόλαυση που μοιράζεται με φίλους, δημιουργήθηκε λοιπόν ένας μοντέρνος χώρος συνάντησης όπου τα μέλη της τεράστιας τοπικής και παγκόσμιας κοινότητας MINI θα μπορούν να μοιράζονται το MINI Lifestyle τους: και το όνομα αυτού MINI BAR BUDAPEST."
Το MINI BAR BUDAPEST είναι καρπός συνεργασίας του MINI Hungary και του ιδιοκτήτη – διευθυντή του μπαρ, κου Balázs Gubcsó. "Οι θαμώνες θα αναγνωρίζουν άμεσα το MINI σε κάθε λεπτομέρεια," σχολίασε ο Balázs Gubcsó, ο οποίος διαθέτει πολυετή εμπειρία στην οργάνωση και διαχείριση μοντέρνων μπαρ και εστιατορίων. "Όπως όλα τα MINI, το MINI BAR BUDAPEST έχει συμπαγείς διαστάσεις και πολυάριθμες γοητευτικές λεπτομέρειες που δημιουργούν το τέλειο σκηνικό για αξέχαστες στιγμές και συναρπαστικά πάρτι. Και ενώ ο DJ παίζει cool μουσική, εμείς σερβίρουμε πρωτότυπες λιχουδιές και τολμηρά κοκτέιλ προβάλλοντας τη μοναδικότητα του MINI."
Ο Διευθυντής του MINI BAR BUDAPEST ερωτεύθηκε το MINI όταν κάθισε για πρώτη φορά στο τιμόνι του MINI Cooper S του. "Από τότε, το πάθος μου για το MINI παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις, και τώρα έφτασα στο σημείο να διευθύνω μία επιχείρηση MINI" πρόσθεσε ο Balázs Gubcsó. "Η διοίκηση του MINI στην Ουγγαρία και το Μόναχο υποστήριξαν ενεργά την ιδέα και συνετέλεσαν στο να γίνει πραγματικότητα, προς τέρψη της παγκόσμιας κοινότητας MINI.
Παράλληλα με τα εγκαίνια του αποκλειστικού μπαρ παρουσιάστηκε το MINI Ηatch στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και στην κοινότητα MINI: πάνω από 400 άτομα προσκεκλημένα από την BMW Group Hungary συμμετείχαν στο πάρτι του MINI BAR BUDAPEST.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
- Στην Κύπρο το ξεχωριστό SUV της Porsche
- Στην Κύπρο βρίσκεται η ολοκαίνουρια Porsche Macan που αποτελεί το έκτο μοντέλο της γκάμας αλλά και το πρώτο Porsche στην κατηγορία των compact SUV. Πρόκειται για το πρώτο καθαρόαιμο sportscar στην κατηγορία των SUV που συνδυάζει επιδόσεις, εκτός δρόμου ικανότητες, ευελιξία και υψηλού επιπέδου τεχνολογία. Η πρώτη παγκόσμια του εμφάνιση έγινε πριν από μερικούς μήνες στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Los Angeles. Τώρα όμως ο Κύπριος ενδιαφερόμενος θα μπορεί να το δει από κοντά στους εκθεσιακούς χώρους της A.I.Motokinisi.
Macan σημαίνει «Τίγρης» στα Ινδονησιακά και αυτό αφού η θρυλική εταιρεία θέλει να τονίζει τις σπορ καταβολές του διατηρώντας παράλληλα την ταυτότητα του γερμανικού εργοστασίου. Μπορεί οπτικά να βασίζεται στη Cayenne αλλά έχει τα δικά της μηχανικά μέρη όπως: ειδικά ρυθμισμένους ή εντελώς ξεχωριστούς κινητήρες, νέα κιβώτια ταχυτήτων και μια βελτιωμένη έκδοση του συστήματος τετρακίνησης της Cayenne. Τεχνολογικά η Macan διαθέτει στοιχεία και από άλλα μοντέλα της γκάμας της Porsche τόσο στον εξωτερικό σχεδιασμό όσο και στο εσωτερικό. Είναι χαμηλότερο και με ένα πιο coupe προφίλ που του προσδίδει περισσότερη δυναμικότητα και σπορ χαρακτηριστικά. Η αρθρωτή πλατφόρμα MLB (Modular Longitudinal Matrix) αποτέλεσε τη «βάση» της Macan. Όμως, το ότι είναι χαμηλότερη και πιο coupe προφίλ, την καθιστά περισσότερο δυναμική με περισσότερα σπορ χαρακτηριστικά από τη μεγαλύτερη Cayenne.
Η άνεση και η εργονομία ξεχωρίζουν από την πρώτη στιγμή στο εσωτερικό ενώ περιττή οποιαδήποτε αναφορά για την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα. Χώρος στον οποίο η τεχνολογία έχει τον πρώτο λόγο. Το πολυχρηστικό τιμόνι, το σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής και ο πίνακας οργάνων είναι μόνο μερικά από τα οποία θα εκτιμήσει ο υποψήφιος αγοραστής.
Η νέα Macan διατίθεται τόσο με ένα πετρελαιοκινητήρα V6, 3.0 λίτρων με 258 ίππους όσο και με δύο βενζινοκινητήρες. Ένα V6 bi-turbo 3.0 λίτρων που αποδίδει 340 ίππους και ένα V6 bi-turbo 3.6 λίτρων που αποδίδει 400 ίππους. Ζυγίζει 1.898 κιλά στην έκδοση S Diesel, έχει μήκος 4.675 mm, πλάτος 1.923 mm, ύψος 1.628 mm και 2.807 μεταξόνιο. Διαθέτει νέα ανάρτηση με το γνωστό PASM (Porsche Active Suspension Management) και το σύστημα τετρακίνησης της Porsche μαζί με το Porsche Traction Management (PTM). Ο πίσω άξονας συνδέεται με τον εμπρός μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, με την Porsche να αναφέρει ότι μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς, όταν αυτό χρειαστεί. Επίσης, προαιρετικά η αερανάρτηση δίνει την δυνατότητα αύξησης του ύψους από το έδαφος κατά 4 εκατ., φτάνοντας συνολικά το μέγιστο των 230 χλστ. Η μπροστά ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και η πίσω έχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Το παρών του στο βασικό εξοπλισμός δίδει και το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη «Porsche Doppelkupplung (PDK)». Η Macan δημιουργήθηκε ώστε να έχει το σπορ χαρακτήρα που απαιτείται από ένα μοντέλο της θρυλικής γερμανικής φίρμας. Έτσι, οι επιδόσεις είναι αντίστοιχες ενός sportscar αφού η Turbo των 400 ίππων επιταχύνεται από στάση στα εκατό χιλιόμετρα σε 4,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 266 χιλιόμετρα την ώρα.
Ήδη τα πρώτα Macan βρίσκονται στην Κύπρο αλλά το ενδιαφέρον και οι προ-παραγγελίες έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες. Κάτι που δείχνει με τον καλύτερο τρόπο την προδιαγραφόμενη πορεία του στην Κυπριακή αγορά. Παράλληλα, σύμφωνα με την Porsche,, η φετινή ετήσια παραγωγή των 50.000 μονάδων με τους τρεις κινητήρες που προαναφέραμε είναι ήδη προπωλημένη και εργοστάσιο προβαίνει στις απαραίτητες διεργασίες ώστε η παραγωγή να φτάσει φέτος τις 80,000 οχήματα.
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Macan S
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.000 κ.εκ.
Ισχύς: 340 ίπποι
Ροπή: 46,8 χλμ.
Τελική ταχύτητα: 254 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 5,5 δλ.
Μacan S Diesel
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.000 κ.εκ.
Ισχύς: 258 ίπποι
Ροπή: 59,1 χλγμ.
Τελική ταχύτητα: 226 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 6,2 δλ.
Macan Turbo
Kινητήρας: V6
Κυβισμός: 3.600 κ.εκ.
Ισχύς: 400 ίπποι
Ροπή: 56 χλγμ.
Τελική ταχύτητα: 269 χλμ./ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 4,8 δλ.
- MotoGP Ισπανία – 4ος γύρος
- Τέταρτη συνεχόμενη νίκη για τη Honda
Ο πρωταθλητής του MotoGP 2013 Marc Marquez κατάφερε να πετύχει την τέταρτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα. Αυτή πραγματοποιήθηκε στο Gran Premio bwin de España στην πίστα του Jerez της Ισπανίας μεγαλώνοντας ακόμα περισσότερο τη διαφορά από τους αντιπάλους του. Ξεκινώντας για τέταρτη συνεχόμενη φορά από την pole position ο Marquez αποθεώθηκε από τους 117,000 Ισπανούς συμπατριώτες του που παρακολούθησαν τον αγώνα. Η επιτυχία για την ομάδα της Repsol Honda συμπληρώθηκε και από την τρίτη θέση που κατέκτησε ο Dani Pedrosa, ο οποίος έχει ανέβει και αυτός με τη σειρά του στο βάθρο των νικητών σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος.
Ο Marc Marquez έχοντας κερδίσει τον παγκόσμιο τίτλο στα 125 cc και στο πρωτάθλημα Moto2 είναι ο πρώτος αναβάτης που κερδίζει την πρώτη θέση σε όλες τις κατηγορίες στην πίστα του Jerez. Το αποτέλεσμα αυτό δίνει σταθερό προβάδισμα στον βαθμολογικό πίνακα με 100 βαθμούς στον Marc Marquez, ενώ στη 2η θέση βρίσκεται ο Dani Pedrosa με 72 βαθμούς και ακολουθεί στην 3η θέση ο Valentino Rossi με 61 βαθμούς. Ο επόμενος αγώνας είναι το Monster Energy Grand Prix de France στην πίστα του Le mans στις 18 Μαΐου 2014.
Ο νικητής Marc Marquez, δήλωσε στο τέλος του αγώνα: “Έκανα ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, αλλά όταν είδα ότι ο Valentino προσπαθεί να με προσπεράσει ήξερα ότι θέλει να μειώσει το ρυθμό του αγώνα. Οδηγώντας πίσω από αυτόν κατάλαβα ότι μπορώ να οδηγήσω πολύ πιο γρήγορα. Έτσι όταν τον προσπέρασα κατάφερα γρήγορα να δημιουργήσω εύκολα μία διαφορά ασφαλείας. Αν και βρίσκομαι σε πολύ καλή φόρμα μπορώ να δω ότι ο Dani, ο Valentino και ο Jorge δίνουν το 100% τόσο στα δοκιμαστικά όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα. Είμαι σίγουρος ότι αργά ή γρήγορα θα έρθει η στιγμή που δεν θα μπορέσω να νικήσω. Έτσι προσπαθούμε να μαθαίνουμε από κάθε συμμετοχή μας και να κερδίζουμε πολύτιμη εμπειρία».
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Marc Marquez 45:24.134 Repsol Honda Team
2 Valentino Rossi 1.431 Yamaha Factory Racing
3 Dani Pedrosa 1.529 Repsol Honda Team
4 Jorge Lorenzo 8.541 Yamaha Factory Racing
5 Andrea Dovizioso 27.494 Ducati Team
6 Alvaro Bautista 27.606 GO&FUN Honda Gresini
7 Aleix Espargaro 27.917 NGM Forward Racing
8 Bradley Smith 27.947 Monster Yamaha Tech 3
9 Pol Espargaro 29.419 Monster Yamaha Tech 3
10 Stefan Bradl 32.872 LCR Honda MotoGP
- Ο Φιλανδός Lappi οδηγεί την κούρσα του ERC
- Ο Φιλανδός Esapekka Lappi βρίσκεται στην πρωτοπορία του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ράλι ύστερα από τους τέσσερις πρώτους αγώνες της φετινής σαιζόν. Κέρδισε τους δύο από τους τέσσερις αγώνες ενώ ένα κέρδισε ο νεαρός Ιρλανδός Craig Breen της Peugeot και ένα ο φημισμένος Robert Kubica στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος.
Το φετινό Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ράλι (ERC) στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το Ράλι Κύπρος ξεκίνησε την πορεία του από την Αυστρία. Εκεί όπου ο πρώην πιλότος της F1 Robert kubica κέρδισε και τη σημαντικότερη νίκη στην καριέρα του όσον αφορά τους αγώνες ράλι. Ο Πολωνός με το Ford Fiesta RRC κατάφερε να τερματίσει πρώτος με μια διαφορά 19,9 δευτερολέπτων από το Τσέχο Vaclav Pech που οδηγούσε ένα Mini John Cooper Works S2000 ενώ στην τρίτη θέση του βάθρου ανέβηκε ο Αυστριακός Raimund Baumschlager με ένα Skoda Fabia S2000.
To ράλι Liepaja στη Λετονία ήταν ο δεύτερος γύρος για το φετινό πρωτάθλημα. Εκεί όπου ο Esapekka Lappi ξεκίνησε τις υποχρεώσεις του για το φετινό θεσμό. Με το Skoda Fabia S2000 κατάφερε να πάρει την πρώτη θέση με μια διαφορά 34,7 δευτερολέπτων από τον Ρώσο Vasily Gryazin που οδηγούσε ένα Ford Fiesta επίσης στην κατηγορία S200. Τρίτος τερμάτισε ο νεαρός Ιρλανδός Graig Breen με ένα Peugeot 207 S2000, περιμένοντας την αγωνιστική ταυτότητα του ολοκαίνουριου Peugeot 208 T16.
Αυτό έγινε στο ράλι Ακρόπολις όπου ο Breen, παρά το ότι οδηγούσε για πρώτη φορά το νέο του αυτοκίνητο, κατάφερε να πάρει και την πρώτη του νίκη στο θεσμό. Το ολοκαίνουργιο Peugeot 208 T16 προδιαγραφών R5 φάνηκε ανίκητο αφού σε καμία περίπτωση δεν απειλήθηκε. Ούτε και από την αντεπίθεση που του εξαπέλυσε τη δεύτερη μέρα του ο Bryan Bouffier με το Citroen DS3 RRC. Στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε τελικά ο Γάλλος Bryan Bouffier, πρώην επίσημος δοκιμαστής της Hyundai, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Πολωνός Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5. Ο Φιλανδός Lappi περιορίστηκε στην τέταρτη θέση με το εργοστασιακό Skoda Fabia S2000. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στην κατηγορία αυτοκινήτων «Παραγωγής» έτρεξαν και οι δικοί μας Χαράλαμπος Τιμοθέου και Παναγιώτης Σιάλος με ένα Mitsubishi Lancer EVO ΙX παίρνοντας την τρίτη θέση στην κατηγορία τους.
Το φημισμένο Circuit of Ireland ήταν ο τέταρτος αγώνας της σεζόν με τον Φιλανδό Esapekka Lappi και το Škoda Fabia S2000 να κερδίζουν για δεύτερη φορά φέτος. Ο νεαρός κυριάρχησε στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, με δεύτερο τον Γερμανό Sepp Wiegand επίσης με Škoda Fabia S2000 και τρίτο τον Ιρλανδό Robert Barrable με Ford Fiesta R5. Τα δύο Peugeot 208 T16 κυνήγησαν την πρώτη θέση αλλά αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από υπερθέρμανση κινητήρα.
Επόμενος και πέμπτος γύρος για το φετινό πρωτάθλημα του ERC θα είναι το ράλι Πορτογαλίας στις 15-17 Μαΐου. Θυμίζουμε ότι το ράλι Κύπρος είναι ο ένατος γύρος της φετινής σαιζόν και θα διεξαχθεί στις 19-21 Σεπτεμβρίου έχοντας σαν βάση του τη Λευκωσία.
- Στην Κύπρο τέλος του μήνα η νέα Mercedes C-Class
- Η Mercedes, με βασικούς άξονες τη σχεδίαση και την προηγμένη τεχνολογία, παρουσίασε σε παγκόσμιο επίπεδο τη νέα γενιάς της C-Class. Ένα μοντέλο που για δεκαετίες τώρα σηκώνει με επιτυχία το βάρος των πωλήσεων της γερμανικής εταιρείας.
Παρουσιάστηκε πρώτα επί Αμερικανικού εδάφους, και συγκεκριμένα στο διεθνές σαλόνι του Ντιτρόιτ ενώ στη συνέχεια έκανε την εμφάνιση της και στην Ευρώπη από το διεθνές σαλόνι της Γενεύης. Στην Κύπρο η νέα C-Class αναμένεται να βρεθεί στους εκθεσιακούς χώρους της CiC περί τα τέλη Μαΐου.
Η νέα γενιά έχει μεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούμενη, με μήκος αυξημένο κατά 9,5 εκατοστά στα 4,69 μ. και πλάτος αυξημένο κατά 4 εκατοστά στα 1,81 μ. Μεγαλύτερο είναι επίσης και το μεταξόνιο κατά 80 χιλιοστά, φτάνοντας συνολικά τα 2.840, κάτι που εξασφαλίζει και μία αισθητή αύξηση των εσωτερικών χώρων για οδηγό, επιβάτες και αποσκευές. Παρά την αύξηση των διαστάσεων, η ευρεία χρήση αλουμινίου στην κατασκευή του αμαξώματος επέτρεψε τη σημαντική μείωση του βάρους. Η νέα δομή του αμαξώματος εξοικονομεί 70 κιλά σε σύγκριση με μία συμβατική κατασκευή από χάλυβα και το νέο μοντέλο είναι μέχρι και 100 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο (ανάλογα με την έκδοση). Η εξαιρετική αεροδυναμική του αμαξώματος και η προηγμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται προσφέρουν στο μοντέλο εντυπωσιακά χαμηλούς ρύπους (μόλις 103γρ) και ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,2 λίτρα / 100 χλμ). Η νέα C Class βασίζεται σ' ένα νέο «δάπεδο», με αναρτήσεις πολλαπλών συνδέσμων εμπρός - πίσω (τεσσάρων εμπρός, πέντε πίσω). Προαιρετικά θα προσφέρεται και η δυνατότητα επιλογής τριών διαφορετικών ρυθμιζόμενων αναρτήσεων, ενώ η νέα C Class θα προσφέρεται και με σύστημα αερανάρτησης με δυνατότητα επιλογής τρόπου οδήγησης.
Στο λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, δύο βενζίνης στα 1.6 λίτρα με 156 ίππους για τη C 180 και στα δύο λίτρα με 184 ίππους για τη C 200). Στη γκάμα θα υπάρχει και ο πετρελαιοκινητήρας στα 2.2 λίτρα με 170 ίππους για τη C 220 BlueTEC. Κινητήρες που θα συνδυάζονται με χειροκίντητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή αυτόματο επτάρι 7G-tronic Plus.
- Το Ford Focus παρέμεινε παγκόσμιο Best-Seller
- Το Ford Focus διατήρησε τον τίτλο του παγκόσμιου best-seller για το 2013, σύμφωνα με ανάλυση της Ford βασισμένη στα στοιχεία ετήσιων ταξινομήσεων καινούργιων οχημάτων της Polk που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την IHS Automotive. Οι ταξινομήσεις Focus αυξήθηκαν κατά 8,1 % με τις παγκόσμιες πωλήσεις να ανέρχονται στα 1.097.618 αυτοκίνητα το 2013 (1.014.965 το 2012), από τα οποία τα 317.110 στην Ευρώπη – ποσοστό 29%.
«Είναι καταπληκτικό που ξαναβλέπουμε το Focus να ηγείται της βιομηχανίας σαν best-seller του πλανήτη» δήλωσε ο Jim Farley, Ford executive vice president, Ford Motor Company Global Marketing, Sales & Service και Lincoln. «Με το νέο αυτοκίνητο, ανεβάσαμε πάλι τον πήχη, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Ford για συνεχή βελτίωση – προσθέτοντας αναβαθμισμένη τεχνολογία για τους οδηγούς και ένα κομψότερο, πιο σύγχρονο εξωτερικό σε όλη τη γκάμα Focus.»
Η Ford κατασκευάζει το Focus σε οκτώ εργοστάσια, σε τέσσερις ηπείρους. Η συνολική δυναμικότητα παραγωγής των εγκαταστάσεών της ξεπερνά τα 1,5 εκατομμύρια Focus το χρόνο με ρυθμό παραγωγής πάνω από δύο οχήματα το δευτερόλεπτο. Από το 1998 που λανσαρίστηκε το Focus (παγκόσμιο best-seller για δύο συνεχόμενες χρονιές) έχει πουλήσει πάνω από 12 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο.
Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Polk, το Ford Fiesta αναδείχτηκε πρώτο στην κατηγορία subcompact σε παγκόσμιο επίπεδο, με 735.299 ταξινομήσεις για το 2013. Συνολικά, οι ταξινομήσεις μικρών αυτοκινήτων Ford – Fiesta και Focus – ανήλθαν στα 1.832.917 μονάδες πέρσι, αύξηση 4,3% από το 2012.
- Στην Κύπρο η εντυπωσιακή Mercedes-Benz GLA
- Το πέμπτο μέλος στη γκάμα των αυτοκινήτων εκτός δρόμου της Mercedes-Benz βρίσκεται ήδη στην Κύπρο και στους εκθεσιακούς χώρους της CIC. Ο λόγος για την ολοκαίνουρια GLA που προσφέρει ευρυχωρία, εκτός δρόμου δυνατότητες και φυσικά την premium ποιότητα της γερμανικής εταιρείας. Με την GLA η Mercedes ολοκληρώνει τις εκδοχές στην κατηγορία μετά την εκ βάθρων ανανέωση της A-Class και στη συνέχεια με την παρουσίαση της CLA. Εκτός από τις αυξημένες διαστάσεις και τον εκτός δρόμου χαρακτήρα, η GLA διαφοροποιείται κυρίως με κινητήρα που να ξεκινά από τα 1.600 κ.εκ. Στην ουσία οι σχεδιαστές της Mercedes δεν προχώρησαν σε ένα καθαρόαιμο SUV αλλά σε ένα υπερυψωμένο hatchback με ψηλότερη θέση οδήγησης, τετρακίνηση και καλύτερη ορατότητα.
Εξωτερικά οι ομοιότητες με τη CLA και την A-Class είναι εμφανείς. Ξεχωρίζουν όμως τα σχεδιαστικά νεύρα στο καπό, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών αλλά και τα πλαϊνά σπόϊλερ που προδιαθέτουν για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.
Στον ίδιο χαρακτήρα και το εσωτερικό όπου ξεχωρίζουν τα ποιοτικά υλικά και το άψογο φινίρισμα, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει και η Mercedes στα μοντέλα της. Κύριο χαρακτηριστικό της κονσόλας είναι η οθόνη με σωρεία πληροφοριών για τον οδηγό ενώ πολλές είναι και οι θήκες για φύλαξη αντικειμένων. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 481 λίτρα αλλά μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 1235 όταν πέσουν τα πίσω καθίσματα.
Ο βασικός βενζινοκινητήρας της GLA 200 που θα αποτελέσει και το κλειδί της επιτυχίας για τη Κυπριακή αγορά βρίσκεται στα 1,6 λίτρα (1.595 κ.εκ) και αποδίδει 156 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 250 Nm. Τα εκατό χιλιόμετρα από στάση φτάνουν σε 8,9’’ ενώ η μικτή κατανάλωση μόλις τα 5,9 λίτρα ανά εκατό χιλιόμετρα. Στη γκάμα και ο δίλιτρος της GLA 250 που αποδίδει 211 ίππους και χρειάζεται 7,1’ για τα εκατό χιλιόμετρα από στάση. Το παρόν του δίδει και ο 2,2 λίτρων diesel σε δύο εκδοχές με 136 και 170 ίππους. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η τετρακίνηση 4Matic της Mercedes προσφέρεται προαιρετικά σε όλες τις εκδόσεις με εξαίρεση την GLA 200 που είναι αποκλειστικά δικίνητη. Η νέα γενιά του συστήματος τετρακίνησης 4MATIC εξασφαλίζει ψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε όλα τα οδοστρώματα. Το σύστημα κάνει συνεχή έλεγχο της κατανομής της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα με τη βοήθεια ενός πολύδισκου συμπλέκτη ο οποίος είναι τοποθετημένος μετά τον κεντρικό άξονα. Για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, ο συμπλέκτης είναι εντελώς ανοιχτός και η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Μόλις υπάρξει διαφορά στο ρυθμό περιστροφής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, κλείνει ο συμπλέκτης και εμπλέκονται στη μετάδοση οι πίσω τροχοί.
- Η BMW στο 84ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου
- Την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2014 επέλεξε η BMW για να παρουσιάσει τις παγκόσμιες και Ευρωπαϊκές πρεμιέρες της. Πρόκειται για μία γκάμα συναρπαστικών νέων μοντέλων παραγωγής που δημιουργήθηκαν με γνώμονα τις απαιτήσεις της εποχής που παράλληλα εγκαινιάζουν νέες κατηγορίες της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε ακόμα ένα μοντέλο για τη νεοσύστατη γκάμα της Σειράς 4 η οποία αποκτά μια πιο άνετη εκδοχή με την προσθήκη της τετράθυρης Gran Coupe, ενώ στον ίδιο χώρο ήταν και η έκδοση παραγωγής της Σειράς 2 Active Tourer η οποία εκτός από τα χαρακτηριστικά ενός μικρομεσαίου πολυμορφικού διαθέτει και τον ορισμό της πρώτης μπροστινοκίνητης BMW.
Με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, η Σειρά 2 Active Tourer διατηρεί στο έπακρο τα χαρακτηριστικά μιας BMW όσον αφορά σε σχεδιασμό και στυλ. Όμως το μοντέλο μπορεί να προσφέρει και ψηλά επίπεδα πρακτικότητας και εργονομίας χάρη στο μεταξόνιο των 2,67 μέτρων και τις συνολικές διαστάσεις του αμαξώματος με 4,342 μ. μήκους, του 1,8μ. πλάτος και του 1,555 μ. ύψος.
Το εσωτερικό διατηρεί την ταυτότητα ποιότητας και τέλειου φινιρίσματος της BMW προσφέροντας μια οδηγοκεντρική σχεδίαση και πολλές παραλλαγές εφαρμογών για μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Όσον αφορά τους κινητήρες η γκάμα της Σειράς 2 Active Tourer, θα ξεκινά με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με απόδοση 136 ίππους και 230 Nm ροπής. (κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ. και CO2 115 γραμμ./χλμ).
Στη συνέχεια υπάρχει η έκδοση 225i που εξοπλίζεται από ένα τετρακύλινδρο δίλιτρο βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 231 ίππους και 350 Nm ροπής ενώ τη γκάμα συμπληρώνει η πετρελαιοκίνητη έκδοση 218d με το δίλιτρος κινητήρα και απόδοση 150 ίππων και 330 Nm ροπής. Μελλοντικά η γκάμα αναμένεται να εμπλουτιστεί με περισσότερους κινητήρες για τη 2 Active Tourer.
Σε έκδοση παραγωγής παρουσιάστηκε και η Σειρα 4 Gran Coupe. Διατηρεί τις αναλογίες με τι δίπορτη σειρά 4 με τη διαφορά να εντοπίζεται στο μεγαλύτερο μήκος και ύψος. Κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Όσον αφορά το τελευταίο, με την αναδίπλωση των, η διαθέσιμη χωρητικότητα φτάνει τα 1.300 λίτρα.
Παρουσιάζεται με τρεις βενζινοκινητήρες στις εκδόσεις 435i (εξακύλινδρος 3,0 λίτρων με 306 ίππους) και τις 428i και 420i που διαθέτουν τετρακύλινδρα σύνολα με 245 και 184 ίππων, αντίστοιχα. Όσον αφορά τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις θα υπάρχουν οι 420d και 418d με απόδοση 184 και 143 ίππων αντίστοιχα και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 124 γραμμ./χλμ. και στα 119 γραμμ./χλμ. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Gran Coupe θα είναι διαθέσιμη και σε τετρακίνητες εκδόσεις και συγκεκριμένα στις 428i και 420d xDrive.
Στον ίδιο χώρο έδωσαν τον παρόν τους τόσο η ανανεωμένη Χ3 όσο και οι νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupe ενώ και πάλι το ενδιαφέρον συγκέντρωσαν τα ηλεκτρικά i3 και i8. Το τελευταίο παρουσίασε τους παγκοσμίως πρώτους προβολείς λέιζερ για όχημα μαζικής παραγωγής.
- Peugeot 308 «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014»
- Το Peugeot 308 κέρδισε τον πολυπόθητο τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2014» για την ευρωπαϊκή αγορά. Το μοντέλο της γαλλικής εταιρείας κατάφερε να συγκεντρώσει , 307 βαθμούς, έναντι 223 του BMW i3 και 216 του Tesla Model S. Στη συνέχεια ακολούθησαν τα Citroen C4 Picasso με 182 βαθμούς, το Mazda 3 με 180 βαθμούς, το Skoda Octavia με 172 και το Mercedes-Benz S-Class με 170 βαθμούς. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι tο 308 είναι το τέταρτο μοντέλο της Peugeot που κατακτά τον τίτλο στον εν λόγω θεσμό μετά το 504 το 1969, το 405 το 1988 και το 307 το 2002.
Ο θεσμός του αυτοκινήτου της χρονιάς απονέμεται κάθε χρόνο στο χώρο του αυτοκινήτου και η βαθμολογία κάθε ψηφοφόρου πηγάζει από τέσσερα βασικά κριτήρια: καινοτομία, ασφάλεια, σχεδίαση και ποιότητα. Στο σκεπτικό υπεισέρχονται τα στοιχεία: σεβασμός στο περιβάλλον και η οικονομία καυσίμου. Ο νικητής προκύπτει ανάμεσα από επτά τελικές υποψηφιότητες, που έχουν προκριθεί μεταξύ 30 νέων μοντέλων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτροπή απαρτίζεται από 58 δημοσιογράφους που προέρχονται από 22 χώρες της Ευρώπης ενώ για τρίτη χρονιά το βραβείο ανακοινώνεται κατά την έναρξη του Σαλονιού της Γενεύης. «Με το νέο Peugeot 308, ήμασταν πεπεισμένοι ότι κάναμε ένα άλμα τόσο στο χώρο της τεχνολογίας όσο και τις ποιότητας και σύντομα θα μας έφερνε στην κορυφή της κατηγορίας στην Ευρώπη. Το βραβείο του «Αυτοκινήτου της χρονιάς» για το 2014 είναι η καλύτερη απόδειξη ότι το βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο», ανέφερε ο Maxime Picat Διευθύνων Σύμβουλος της Γαλλικής εταιρείας.
Το Peugeot 308 είναι ένα εξολοκλήρου καινούριο αυτοκίνητο με πληθώρα σχεδιαστικών και τεχνολογικών καινοτομιών. Με μικρότερο βάρος από τον προκάτοχο του και συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, διαθέτει εσωτερικούς χώρους που το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας. Η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που συντελεί στην αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του νέου Peugeot 308, συμβάλλοντας παράλληλα στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός συμπληρώνει την εικόνα του, προσφέροντας μια σειρά από προηγμένες εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας. Το μοντέλο αναμένεται στην Κυπριακή αγορά το καλοκαίρι με μια γκάμα που περιλαμβάνει συνολικά πέντε εκδόσεις εκ των οποίων οι τρεις εφοδιάζονται με κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου.
H κατάταξη:
1 Peugeot 308 307
2 BMW i3 223
3 Tesla Model S 216
4 Citroën C4 Picasso 18
5 Mazda 3 180
6 Skoda Octavia 172
7 Mercedes S-Klasse 170
- Porsche 911 50th Anniversary Edition στην Κύπρο
- Η 911 50th Anniversary Edition είναι ένα ειδικό μοντέλο της Porsche που κατασκευάστηκε σε μόλις 1963 μοντέλα για να γιορτάζει με αυτό τον τρόπο τα 50 χρόνια από την κατασκευή της πρώτης θρυλικής 911. Και όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς, τα 1963 αντίτυπα συμβολίζουν και τη χρονιά κατασκευής του μοντέλου.
Ένα από αυτά τα μοντέλα βρέθηκε για μερικές μέρες στους εκθεσιακούς χώρους της A.I. Motokinisi Ltd περιμένοντας τον τυχερό ιδιοκτήτη της να την παραλάβει, έχοντας μάλιστα και το πιστοποιητικό με τον αριθμό 370 στην κατοχή του.
Σε ό,τι αφορά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, η 911 50th Anniversary Edition διαθέτει τροχούς 20 ιντσών, ενώ επωφελείται από την ενεργή ανάρτηση της Porsche, Active Suspension Management (PASM) ειδικά προσαρμοσμένης στις ανάγκες των αυξημένων μετατροχίων που διαθέτουν όλες οι Carrera 4. Η επετειακή 911 φορά το γνωστό κινητήρα των 3,8 λίτρων με απόδοση 400 ίππους o οποίος σε συνδυασμό με το κιβώτιο PDK καθιστά δυνατή την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτερόλεπτα ενώ με το χειροκίνητο κιβώτιο επτά σχέσεων το αντίστοιχο μέγεθος αυξάνεται κατά 2/10 του δευτερολέπτου. Όσον αφορά την κατανάλωση και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, αυτή ανέρχεται σε 9,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου σε 224 γραμμ/χλμ. .
Στοιχεία που κάνουν την επετειακή έκδοση να ξεχωρίζει σε σχέση με τις «απλές», εκτός από τους τροχούς των 20 ιντσών, είναι οι λεπτομέρειες από χρώμιο στις μπροστινές εισαγωγές αέρα αλλά και πίσω και μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων. Παράλληλα, ξεχωρίζουν τα μεγαλύτερα φτερά πίσω και φυσικά το λογότυπο «911 50» στο εξωτερικό του αμαξώματος, αλλά και στο εσωτερικό. Την εικόνα της συμπληρώνουν τα φώτα bi-xenon τα οποία συνδυάζονται με το αντίστοιχο σύστημα ελεγχου της Porsche Dynamic Light System .
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο άνθρωπος που επιμελήθηκε το σχεδιασμό της 911 50th Anniversary Edition, είναι ο Tony Hatter, υπεύθυνος του σχεδιαστικού τμήματος της Porsche.
- Τα ηλεκτρικά BMW i3 & i8 μονοπωλούν το ενδιαφέρον
- Τα αμιγώς ηλεκτρικά BMW i3 και i8 προδιαγράφουν από την αρχή την επιτυχημένη τους πορεία στην αγορά. Συγκεκριμένα, από τον Νοέμβριο που παρουσιάστηκαν έχουν κερδίσει ένα σημαντικό αριθμό βραβείων σχεδιασμού και τεχνολογίας. Αυτό όμως που ενδιαφέρει πρωτίστως την BMW είναι η αποδοχή και από το κοινό που θα θέλει να έχει στην κατοχή του ένα ηλεκτρικό όχημα. Και φαίνεται ότι η βαυαρική εταιρεία έχει πετύχει το στόχο της.
Έχει δεχθεί 11.000 παραγγελίες για το i3 ενώ οι προ-παραγγελίες για το καινούργιο i8 έχουν «καλύψει» την παραγωγή ενός έτους. Και όλα αυτά ούτε τρεις μήνες από τότε που παρουσιάστηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το i3 θα κυκλοφορήσει στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου – όπως την Αμερική και την Κίνα - από την άνοιξη αυτού του χρόνου..
Όσον αφορά το νέο i8, του οποίου η προβλεπόμενη ετήσια παραγωγή του έχει καλυφθεί, υπάρχουν σκέψεις να αυξηθεί η παραγωγή του, όταν φυσικά ξεκινήσει. Επίσης, ο Harald Krueger, επικεφαλής παραγωγής των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της BMW, σε δηλώσεις του υποστήριξε ότι η βαυαρική εταιρεία δεν θα βιαστεί να λανσάρει νέα «i» μοντέλα και αυτό θα γίνει, μόνο όταν πειστούν οι υπεύθυνοι πως θα υπάρξει η απαιτούμενη ζήτηση.
Το i3 είναι το παγκοσμίως πρώτο premium μοντέλο που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αμιγώς ηλεκτρικό. Ο ηλεκτροκινητήρας 170 ίππων προσφέρει μετακινήσεις μηδενικών ρύπων σε συνδυασμό με τη γνώριμη οδηγική απόλαυση BMW χάρη στην υψηλή ευελιξία και την εξαιρετική επιτάχυνση. Αυτοί ήταν και μερικοί από τους λόγους που πρόσφατα του χάρισαν το βραβείο «Πράσινο Τιμόνι».
- ΟΦΑ ΩΤΟΣΠΡΙΝΤ – 1ος γύρος 2014
- Νίκη του Πρόδρομου στην πρεμιέρα
Ο Πρόδρομος Προδρόμου ξεκίνησε με νίκη τη φετινή του προσπάθεια για το πρωτάθλημα ταχύτητας. Η διαφορά του με το δεύτερο Μάριο Παναγιώτου ήταν λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου, φανερώνοντας το μέγεθος του ανταγωνισμού ενώ τρίτος καλύτερος χρόνος για τον Κυριάκο Ιωαννίδη. Το ΟΦΑ Ωτοσπριντ ήταν ο πρώτος αγώνας για το φετινό πρωτάθλημα ταχύτητας και διοργανώθηκε από τον O Όμιλο Φίλων Αυτοκινήτου στο γνωστό χώρο παρά την Ανθούπολη.
Η δοκιμαστική διαδρομή ξεκίνησε με τον Κυριάκο Ιωαννίδη να γράφει τον ταχύτερο χρόνο. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργός ήταν ο Μιχάλης Ποσείδιας με το Evo X ενώ την τριάδα συμπλήρωσε ο Πρόδρομος. Ακολούθησαν οι Ιάκωβος Πενταράς και ο Γιάγκος Γιάγκου ενώ χωρίς προσπάθεια έμεινε ο παλιός πρωταθλητής Μάριος Παναγιώτου αφού αντιμετώπισε προβλήματα με την τροφοδοσία του Evo IX. Στα δικίνητα ο Παρέλλης Junior έγραφε τον ταχύτερο χρόνο με τον Ανδρέα Τζιωρτζή να ακολουθεί.
Πρώτη επίσημη διαδρομή και ο Πρόδρομος ρίχνει το χρόνο του κατά οκτώ δευτερόλεπτα. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για να τον τοποθετήσει στην πρώτη θέση. Κατά επτά δευτερόλεπτα τον ρίχνει και ο Ιωαννίδης για να περάσει πρώτος με μια διαφορά μισού δευτερολέπτου. Τρίτος περνά ο Μιχάλης Ποσείδιας με τους Λάμπρο Λιμνιώτη, Ιάκωβο Πενταρά και Σάββα Σάββα να ακολουθούν στις επόμενες θέσεις. Άτυχος και πάλι ο Μάριος Παναγιώτου αφού τα προβλήματα συνεχίστηκαν χωρίς να μπορέσει να ολοκληρώσει την προσπάθεια του. Μετά την πρώτη επίσημη διαδρομή η διαφορά Παρέλλη Junior και Ανδρέα Τζιωρτζή παραμένει στα δύο σχεδόν δευτερόλεπτα.
Δεύτερη επίσημη διαδρομή και ο Πρόδρομος ρίχνει ακόμα δύο δευτερόλεπτα το χρόνο του σε αντίθεση με τον Κυριάκο Ιωαννίδη που τον ανέβασε. Η έκπληξη έρχεται από το Μάριο Παναγιώτου. Με μόλις μια ολοκληρωμένη προσπάθεια διεκδίκησε ακόμα και τη νίκη. Ο χρόνος του ήταν μόλις 69 εκατοστά πιο αργός από του Πρόδρομου, για να πάρει τελικά τη δεύτερη θέση στον αγώνα. Το χρόνο του ανέβασε και ο Μιχάλης Ποσείδιας αλλά με το χρόνο της πρώτης προσπάθειας πήρε τους βαθμούς της τέταρτης θέσης και την πρώτη στην κατηγορία RC2. Πέμπτος και δεύτερος στην ίδια κατηγορία ο Χρίστος Λιμνιώτης ενώ ο Σάββα Σάββα ήταν έκτος και πρώτος στην RC6.1 Έβδομος καλύτερος χρόνος για το Λάμπρο Λιμνιώτη παρά το ότι δεν ολοκλήρωσε τη δεύτερη του προσπάθεια ύστερα από έξοδο. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Πενταράς, Γιάγκου και Υπερμάχου, με τον τελευταίο να παίρνει και τη νίκη στην κατηγορία RCST2. Δεύτερος στην ίδια κατηγορία ήταν ο Γιάννος Ιωαννίδης που έφερε και το δωδέκατο γρηγορότερο χρόνο. O Παρέλλης Junior ήταν ο νικητής στη δικίνητη κατηγορία παίρνοντας και τη νίκη στην RC6.2. Ανδρέας και Γιαννάκης Τζιωρτζής πήραν την πρώτη και δεύτερη θέση στην RC4 με το Ford Fiesta ενώ οι Παναγιώτης και Ανδρέας Ξενοφώντος πήραν τις δύο πρώτες θέσης στην RCST1. Το έπαθλο της μοναδικής γυναίκας οδηγού πήρε η Λίτσα Γιάγκου που έτρεξε με ένα Lancer Evo VI
Από τους 22 οδηγούς που δήλωσαν συμμετοχή έτρεξαν οι 19 ενώ ο πρώτος γύρος του φετινού πρωταθλήματος ολοκληρώθηκε γύρω στις 15:30 το απόγευμα με την απονομή των επάθλων που έγινει στον ίδιο χώρο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1 Πρόδρομος Προδρόμου Mitsubishi Lancer Evo IX 2:40.167
2 Παναγιώτου Μάριος Mitsubishi Lancer Evo IX 2:40.236
3 Ιωαννίδης Κυριάκος Mitsubishi Lancer Evo IX 2:42.493
4 Μιχάλης Ποσείδιας Mitsubishi Lancer Evo X 2:44.528
5 Χρίστος Λιμνιώτης Mitsubishi Lancer Evo IX 2:47.036
6 Σάββας Σάββα Mitsubishi Lancer Evo VII 2:47.625
7 Λάμπρος Λιμνιώτης Mitsubishi Lancer Evo IX 2:48.388
8 Ιάκωβος Πενταράς Mitsubishi Lancer Evo VI 2:49.493
9 Γιάγκος Γιάγκου Mitsubishi Lancer Evo IX 2:50.978
10 Σταύρος Υπερμάχου Mitsubishi Lancer Evo III 2:55.125
Φωτογραφίες: Πέτρος Σουτζιής
- Σελίδα από 17